wat zijn dit?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
RickvdP
Posts: 111
Joined: Sun Jan 08, 2012 11:11 pm

wat zijn dit?

Post by RickvdP »

ik heb mijn blok helemaal uit elkaar gehaald, en in mijn carterpan lagen deze 3 busjes los:

Image

het zijn niet de busjes die de nokkenas omhoogdrukt, aangezien die er gewoon allemaal in zaten:

Image

weet iemand waar deze 3 vandaan kunnen komen?
fury 74
Posts: 146
Joined: Mon Dec 29, 2008 6:35 pm

Re: wat zijn dit?

Post by fury 74 »

:o Die busjes zijn hydraulic lifters die horen over je nokkenas te lopen.
Mischien ooit {per ongeluk } onderin laten vallen voor reserve :lol: :lol: :lol:
Gr. Haico :)
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: wat zijn dit?

Post by Texas Boy »

Ik vind alleen maar schroefjes en bouten :lol:
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: wat zijn dit?

Post by franky »

soms willen die dingen er niet aan de bovenkant uit (braam aan de onderkant) , dan worden ze (nadat de nokkenas eruit is) naar beneden geslagen en vallen ze in de carterpan.
RickvdP
Posts: 111
Joined: Sun Jan 08, 2012 11:11 pm

Re: wat zijn dit?

Post by RickvdP »

Aah dus toch! Raar dat ze ze erin hebben laten liggen.... raken ze ze in ieder geval niet kwijt :p
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: wat zijn dit?

Post by rene74monte »

is het wel verstandig om een blok uit elkaar te halen als je niet eens weet hoe een klepstoter er uit ziet? :D :D
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: wat zijn dit?

Post by sansemiano »

zijn reserve-klepstoters. hebben alle v8-motoren in de carterpan liggen. meestal 2, maar jij had kennelijk geluk met 3.
RickvdP
Posts: 111
Joined: Sun Jan 08, 2012 11:11 pm

Re: wat zijn dit?

Post by RickvdP »

rene74monte wrote:is het wel verstandig om een blok uit elkaar te halen als je niet eens weet hoe een klepstoter er uit ziet? :D :D
k weet wel hoe ze eruit zien, wist alleen de naam niet meer :P ik weet ook wat het zijn, maar ze zaten er nog allemaal in en deze 3 lagen los in de pan...dus vroeg me af of ze ergens anders vandaan zouden kunnen komen
RickvdP
Posts: 111
Joined: Sun Jan 08, 2012 11:11 pm

Re: wat zijn dit?

Post by RickvdP »

rene74monte wrote:is het wel verstandig om een blok uit elkaar te halen als je niet eens weet hoe een klepstoter er uit ziet? :D :D
k weet wel hoe ze eruit zien, wist alleen de naam niet meer :P ik weet ook wat het zijn, maar ze zaten er nog allemaal in en deze 3 lagen los in de pan...dus vroeg me af of ze ergens anders vandaan zouden kunnen komen
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: wat zijn dit?

Post by rene74monte »

ik had al zo`n vermoeden :D
Linfiel
Posts: 81
Joined: Sat Sep 02, 2006 8:59 pm

Re: wat zijn dit?

Post by Linfiel »

sansemiano wrote:zijn reserve-klepstoters. hebben alle v8-motoren in de carterpan liggen. meestal 2, maar jij had kennelijk geluk met 3.
En ze zaten ook nog in de verpakking.
caddy123
Posts: 1138
Joined: Tue Jan 23, 2007 6:13 pm

Re: wat zijn dit?

Post by caddy123 »

Ik hoor het al, als je al denk dat ze mischien ergens anders voor zijn, dan ken je beter aan een curses breien beginnen!!!
En blijf dan met je handen van dat mooie us spul af want dan blijft er weinig van over!!!!!!!!!!!!!
akaQ
Posts: 322
Joined: Wed Jun 17, 2009 8:13 pm

Re: wat zijn dit?

Post by akaQ »

caddy123 wrote:Ik hoor het al, als je al denk dat ze mischien ergens anders voor zijn, dan ken je beter aan een curses breien beginnen!!!
En blijf dan met je handen van dat mooie us spul af want dan blijft er weinig van over!!!!!!!!!!!!!
Lekker aardig weer, laat hem joh. gewoon mooi bezig zijn, er is geen betere manier om te leren dan het zelf te doen.

En ja misschien gaat er dan eens wat mis of je heb je vraag, lekker belangrijk.
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: wat zijn dit?

Post by thunderbuick »

Lekker belangrijk om dat allemaal te weten.
Als je technisch aangelegd bent trek je hem uit elkaar en kun je beredeneren hoe het werkt en waarom.
Er zijn er genoeg je alle plaatjes en benamingen kennen van het internet of school maar nog niet weten hoe je een waterpomptang vast moet houden en waarom.
Respect voor degene die er gewoon eigenwijs aan beginnen.
En als je dan nog eens wat moet vragen is daar niets mee loos, in tegendeel :thumbs:
Er is niemand die alles weet, alleen mensen die dat denken.
68 Cougar
Posts: 1340
Joined: Sun Jun 08, 2008 10:08 am

Re: wat zijn dit?

Post by 68 Cougar »

:thumbsup: @ akaQ & Thunderbuick! 8)

Al doende leert men! 8)

Gr.,
Alexander.
Post Reply