APK uitstellen, kan dat?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Bean Bandit
Posts: 337
Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am

APK uitstellen, kan dat?

Post by Bean Bandit »

Hi all,

Ik weet niet zeker of ik mijn auto weer rijdend heb voor de APK.
Ik vroeg mij dus af of je de APK kan uistellen? Of kan je zowiezo een maand later, zonder boete?

Groeten, Remco
Kustom
Posts: 3048
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:34 pm

Re: APK uitstellen, kan dat?

Post by Kustom »

Schorsen heet dat volgens mij..
rockatansky
Posts: 2391
Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm

Re: APK uitstellen, kan dat?

Post by rockatansky »

Je kan de gok nemen, maar dikke kans dat je een prent thuis krijgt.
Ik zou hem anders gewoon schorsen, kost niet veel en kan je rustig sleutelen.

Heb zelf een keer een bon thuis gekregen na twee weken te laat te zijn. Maar het is me ook ooit eens gelukt om twee maanden te laat mn wagen te keuren zonder bon. Het is een gok (die je meestal verliest :D )
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: APK uitstellen, kan dat?

Post by Corp »

Ik heb een bon gekregen die eerder was geprint dan mijn ontschorste tenaamstellingsdeel dus de apk boete voordat ik naar de apk kon rijden, boetes gegarandeerd tegenwoordig
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: APK uitstellen, kan dat?

Post by sjak_brak »

Je mag met een geschorste wagen naar de keuring rijden en terug.

Dus inderdaad schorsen, sleutelen, keuren, bij goedkeuring schorsing opheffen, bij afkeur opnieuw rijtje afgaan.
Firefly
Posts: 855
Joined: Sun Jul 01, 2007 1:47 pm

Re: APK uitstellen, kan dat?

Post by Firefly »

Als een geschorste auto goedgekeurd en afgemeld wordt, dan wordt toch automatisch de schorsing opgeheven?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: APK uitstellen, kan dat?

Post by sjak_brak »

Nee. Je zal apart de schorsing moeten laten opheffen bij postkantoor oid, de APK-garage kan dat niet voor je doen.
Firefly
Posts: 855
Joined: Sun Jul 01, 2007 1:47 pm

Re: APK uitstellen, kan dat?

Post by Firefly »

Goed dat ik het weet, ik zie mezelf alweer met een geschorste auto rondrijden in de veronderstelling dat ie niet meer geschorst is :lol:
Bean Bandit
Posts: 337
Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am

Re: APK uitstellen, kan dat?

Post by Bean Bandit »

Bedankt voor de snelle reacties :thumbs:!
Als 'ie geschorst is en je gaat naar de APK, dan hoef je dus niet iets speciaals aan te vragen?
Zolang je maar kan aantonen (indien je aangehouden zou worden oid) dan je naar een APK station/garage gaat?

Oh, hoelang is een schorsing en wat voor 'n papieren moet je meenemen naar het Postkantoor?

Groeten, Remco

p.s. het is niet zo zeer dat m'n auto niet door de APK zou komen, alswel dat m'n motor nog uitelkaar ligt...
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: APK uitstellen, kan dat?

Post by sjak_brak »

Bean Bandit wrote:Oh, hoelang is een schorsing?
Zolang als je m laat duren, na (ik dacht) 1 jaar moet je m wel verlengen.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: APK uitstellen, kan dat?

Post by BigBlockMopar »

Schorsen kan je ook gewoon via de RDW-site en je DigiD-ding doen.
Dan hoef je tenminste niet tussen de aftanse medemens in zo'n veredeld boekenwinkeltje in de rij te staan.
Bean Bandit
Posts: 337
Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am

Re: APK uitstellen, kan dat?

Post by Bean Bandit »

@ Sjak, Mooi, da's lang genoeg ;).

@ BBM, dat is goed om te weten, bedankt voor de tip! Inderdaad is er hier ook zo'n dom kantoortje, in de plaatselijke Jumbo. Open vanaf 1100uur en tussen 1200 en 1300uur gesloten...
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: APK uitstellen, kan dat?

Post by Supervaags »

onze garagehouder vertelde dat je 2 maanden over de apk datum heen mocht. mijn broer ging er 2 maanden + een week overheen en kreeg dus ook een boete van 120,- euro(+6,- :? ).

hij had hem wel voor het verlopen van de datum voor laten keuren.. alleen door getreuzel duurde het repareren wat langer.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: APK uitstellen, kan dat?

Post by Corp »

sjak_brak wrote:Je mag met een geschorste wagen naar de keuring rijden en terug.

Dus inderdaad schorsen, sleutelen, keuren, bij goedkeuring schorsing opheffen, bij afkeur opnieuw rijtje afgaan.
ja alleen mag je een geschorste wagen niet aan de straat parkeren en de auto stond gestald in duitsland en daar heb je een vies probleem als je met een geschorste auto zonder apk rond rijdt en je snaaien je. Trouwens, als je de auto online ontschorst dan moet je een accoord geven voor de voorwaarden en voor het niet te zullen gebruiken van de auto voordat je het kentekendeel in huis hebt. Ik had de boete al voor ik het deel in huis had!
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: APK uitstellen, kan dat?

Post by sjak_brak »

Corp, je hebt (mbt de APK) sowieso de schorsing te vroeg opgeheven, nl voordat de wagen gekeurd was, dat heeft verder niks te maken met hoe snel je deel 1 in huis hebt.

Dat in DE niet over de weg mag is weer een ander verhaal, dan zal (volgens de regels) een trailer, ambulance oid ingezet moeten worden.

Maar goed, allemaal wijsheid achteraf natuurlijk, en echt vanzelfsprekend zijn de regels ook niet altijd :?
Post Reply