Suburban kopen

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
mustangcoupe67
Posts: 65
Joined: Fri Oct 07, 2011 7:58 pm

Re: Suburban kopen

Post by mustangcoupe67 »

http://www.uscardelivery.nl/index.php?p ... ller-motor

daar staat een suburban te koop. heeft wel wat werk nodig aan exterieur en interieur. maar de motor is een beest!!
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Suburban kopen

Post by kikkegek »

hmmm...als ik nu een Burb zou kopen:

C10 (lichtste 2WD uitvoering)
350 motor
let op je eind overbrenging van je achteras. Kies iets van 3.2 ofzo. Ik heb 4.1 en maak 3000rpm bij 90 km/h
anders een TH700R4 automaat
ik vind de uitvoering met 4 vierkante koplampen, die ik zelf heb erg gaaf,
maar de uitvoering met ronde koplampen is ook erg koel.
misschien moet je het wat oudere model kiezen van voor 1981. die hebben volgens mij al die smog-eco-zooi er niet op (toch?)
kies voor losse stoelen voorin ipv een bank. met een bank mis je zij-steun in de bochten. Met stoelen heb je armleuningen
kies voor barndoors (ook wel cargo doors genoemd)...ik had nog nooit van staldeuren gehoord. hahaha...

suc6...

verder blijft het een gok...
Rob(firebird)
Posts: 2114
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm

Re: Suburban kopen

Post by Rob(firebird) »

Ik ben dan maar even zo brutaal om te spammen:

Deze heb ik sinds een jaar of 5 als daily, maar het wordt weer eens tijd voor wat anders. Zit net weer een verse APK op (tot 4-2014).

Image

KLIK voor advertentie

Rob
Bassie
Posts: 1431
Joined: Mon Jul 04, 2005 11:33 pm

Re: Suburban kopen

Post by Bassie »

gert wrote:Bassie, als je mijn auto ziet,en voelt, dan weet je dat het niet teveel was......
vind 170.000 toch boel geld, koop je een huis voor :lol:
of lees ik dat nou verkeerd
Dennis Bos
Posts: 70
Joined: Wed Feb 04, 2004 7:38 pm

Re: Suburban kopen

Post by Dennis Bos »

Ik heb er een van 1999. Voor $5000 mag je hem komen halen.
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Suburban kopen

Post by rulez »

Bassie wrote:
vind 170.000 toch boel geld, koop je een huis voor :lol:
of lees ik dat nou verkeerd

BFR ?
Robbie
Posts: 2184
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:19 pm

Re: Suburban kopen

Post by Robbie »

Daaleman wrote:Welkom hier!

Kom je uit Alkmaar?
In Heerhugowaard staat er nog 1 te koop en die is al aardig opgeknapt. Moet je gewoon eens gaan kijken.
Staat ook op marktplaats en heeft hier ook te koop gestaan.
Van die jongens heb ik de mijne ook gekocht.
Prima wagen waar bijna niks aan mankeerde.

Een 350 motor is een prima motor en redelijk zuinig ten opzichte van een 454 motor.
En wil je 4x4 of een 2 wiel aandrijving?

Thanks !
Altijd goed, tevreden klandizie haha.
Zwarte Burb die jij bedoelt is echter eergisteren opgehaald....
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Suburban kopen

Post by HarleyRob »

Buiten de tips die al gegeven zijn:

als je zelf geen expert bent op het gebied van US auto's, neem dan een expert mee, of tenminste iemand die er wel wat vanaf weet. Scheelt je achteraf een hoop zorgen en kosten.

Ik heb de mijne vorig jaar gekocht, maar ik heb er eerst wel een stuk of 15 bekeken..... Dat kost wat tijd, maar ik ben er wel van overtuigd dat wat ik nu heb ook echt goed is en naar mijn zin.

Vooral de bak goed bekijken/testen. Als het kan ook er onder kruipen (of als je een brug hebt lopen natuurlijk) en goed kijken naar mogelijke lekkages. Een beetje roest is niet erg, maar laat roestbakken links liggen, er staan genoeg Subs te koop in NL.

Ben niet te ongeduldig: plaats een zoekopdracht bij Zoekwekker.nl, dan krijg je alle Sub advertenties op alle NL verkoopsites gewoon in een lijstje thuisgestuurd. Kun je selecteren.

Ben niet te zuinig: je kunt beter een Sub kopen waar al gas in ligt (minstens 100 liter). En ga voor het small block (5.7) en 2x4 (maar dat was hierboven ook al gezegd).

Als je nog vragen hebt stuur me dan gerust een PM, dan kan ik andere ervaringen nog delen.

Succes en veel plezier met je zoektocht.
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Suburban kopen

Post by HarleyRob »

Buiten de tips die al gegeven zijn:

als je zelf geen expert bent op het gebied van US auto's, neem dan een expert mee, of tenminste iemand die er wel wat vanaf weet. Scheelt je achteraf een hoop zorgen en kosten.

Ik heb de mijne vorig jaar gekocht, maar ik heb er eerst wel een stuk of 15 bekeken..... Dat kost wat tijd, maar ik ben er wel van overtuigd dat wat ik nu heb ook echt goed is en naar mijn zin.

Vooral de bak goed bekijken/testen. Als het kan ook er onder kruipen (of als je een brug hebt lopen natuurlijk) en goed kijken naar mogelijke lekkages. Een beetje roest is niet erg, maar laat roestbakken links liggen, er staan genoeg Subs te koop in NL.

Ben niet te ongeduldig: plaats een zoekopdracht bij Zoekwekker.nl, dan krijg je alle Sub advertenties op alle NL verkoopsites gewoon in een lijstje thuisgestuurd. Kun je selecteren.

Ben niet te zuinig: je kunt beter een Sub kopen waar al gas in ligt (minstens 100 liter). En ga voor het small block (5.7) en 2x4 (maar dat was hierboven ook al gezegd).

Als je nog vragen hebt stuur me dan gerust een PM, dan kan ik andere ervaringen nog delen.

Succes en veel plezier met je zoektocht.
70nova
Posts: 64
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:32 pm

Re: Suburban kopen

Post by 70nova »

Hoi..
Aangezien ik weer eens wat anders wil ben ik ook aan het kijken voor een wegenbelastingvrije Sub maar waarom het best een smallblock 5.7 ipv de 7.4?

Eerst nog de 1997 Savana verkopen en dan serieus op zoek naar een Sub.....of inruilen, ligt eraan wat ervoor gegeven wordt...


greetingzzz
Willem-Jan
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Suburban kopen

Post by gert »

de 7.4 is natuurlijk te preferen, maar de 5.7 is een stuk zuiniger, en met de 5.7 is een suburban nog best een vlotte auto.
Post Reply