Brake job

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Brake job

Post by sansemiano »

de remspullen zijn gemonteerd. nieuwe remschijven, nieuwe (keramische) remblokken en nieuwe remvoeringen. rechtsachter was een cylinder wat zweterig aan 1 kant en daar is het rubber vervangen. voor ontluchten van die achterremmen heb ik nog geen one-man-bleeder-tool gekocht. na de discussie afgelopen winter herinnerde ik me, dat ik ooit eens (in 1996) speedbleeders had gekocht. destijds geloofde ik er niet zo in, maar de ervaringen van sjak-brak deden me nu anders denken. om de achterremmen te ontluchten heb ik gebruik gemaakt van 2 speedbleeders. oude nippel eruit, speedbleeder erin en een slangetje naar een opvangbekertje. en dan kan je idd zelf je remmen ontluchten met een keer of 4 pompen met het rempedaal. kweetniet of dat rode spul op de schroefdraad een volgende keer ook luchtdicht genoeg is, maar nu lijkt het prima gelukt. het rempedaal voelt hard aan. een paar plaatjes:


links voor:

Image


rechts voor:

Image


links achter:

Image


rechts achter:

Image


rechts voor binnen:

Image


links voor binnen:

Image
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Brake job

Post by Pavement Pounder »

netjes
Daaleman
Posts: 80
Joined: Sat Dec 24, 2011 11:11 pm

Re: Brake job

Post by Daaleman »

Ziet er netjes uit!
Wat is dat koperkleurige?
Is dat tectyl van dinitrol?
Ik wil mijn auto ook beschermen maar weet nog niet goed wat ik het beste kan gebruiken.
Nu heb ik goeie verhalen gehoord en gelezen over dinitrol.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Brake job

Post by Detroitsteel »

Mooi wark :)

Je wagen zit trouwens lekker dik in de pek :P
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Brake job

Post by sansemiano »

ja, dat is idd dinitrol. en wel dinitrol metallic, de wat dikkere was-achtige soort bedoeld voor bodem en spatschermen. toen ik de wagen kocht in 1994 heeft ie een volledige dinitrol behandeling gehad en daar heb ik vorig jaar tijdens de opknapbeurt op voort geborduurd.

je kan het bv kopen bij http://www.tools.vocor.nl. in spuitbussen en 1 liter bussen voor de drukspuit. ik heb de metallic in die laatste vorm gebruikt, maar verwerkt met de kwast. de bus even verwarmen in een emmer met warm water en dan uitgieten in een verfblik. voor oudere (lees hier en daar al wat roest) holle ruimtes en naden en kieren heb je dinitrol ml. en voor nieuwe holle ruimtes en afdekken tegen vocht van een ml laag heb je dinitrol 1000.
rockatansky
Posts: 2391
Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm

Re: Brake job

Post by rockatansky »

Netjes!!!
Daaleman
Posts: 80
Joined: Sat Dec 24, 2011 11:11 pm

Re: Brake job

Post by Daaleman »

Heb daar idd ook complete sets gezien.
Heb jij daar ook ervaring mee?
Als ik het zo zie is dat een voorbehandeling voor holle ruimtes en een definitieve behandeling voor holle ruimtes en een middel voor de onderkant en de wielkasten.
Alwin
Posts: 186
Joined: Thu Apr 28, 2011 7:16 pm

Re: Brake job

Post by Alwin »

Daaleman wrote:Ziet er netjes uit!
Wat is dat koperkleurige?
Is dat tectyl van dinitrol?
Ik wil mijn auto ook beschermen maar weet nog niet goed wat ik het beste kan gebruiken.
Nu heb ik goeie verhalen gehoord en gelezen over dinitrol.
Mijn vorige Lincoln heeft een dinitrol behandeling gehad. Ben blij dat ik daar van af ben. Elke keer als je gaat sleutelen zit je helemaal onder die shit. Ongetwijfeld goed tegen roest, maar als je bij Morpheus op de site gaat kijken zijn er veel alternatieven.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Brake job

Post by gerrutcamaro »

vind het er eerlijk gezegd nogal rommelig uitzien, net alsof je alles onder de kopervet hebt gesmeerd :?

is bedliner niet een betere optie?
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Brake job

Post by sansemiano »

Daaleman wrote:Heb daar idd ook complete sets gezien.
Heb jij daar ook ervaring mee?
Als ik het zo zie is dat een voorbehandeling voor holle ruimtes en een definitieve behandeling voor holle ruimtes en een middel voor de onderkant en de wielkasten.
nee, ik niet zo'n set gekocht, maar een aantal malen bijgekocht, omdat ik de hoeveelheden voortdurend te laag inschatte. :)

de large perslucht set heb je qua dinitrol ml en dinitrol 1000 wel zo'n beetje nodig voor een camaro. van de metallic had ik minder nodig, omdat grote delen niet nog es behandeld hoefden te worden. voor een suburban zal er waarschijnlijk nog wel wat meer nodig zijn. dat luchtpistool, wat zij aanbieden heb je niks aan voor behandelen van dorpels ed. slang veel te dik. als je het zelf wilt doen moet je een drukbekerspuit kopen met een slang van een mm of 8. kan je volstaan met gaten van een mm of 10.

die dinitrol metallic droogt na een tijdje wel zover op, dat je er niet direct onder zit als je er bij in de buurt komt. dat gebeurt zeker als je de auto ook gebruikt in regen ed. dan zit er binnen de kortste keren een laagje vuil op, zoals je bv kunt zien aan de voorste draagarmen van m'n camaro. de niet verse laag dateert van 1994.

zo'n set bevat dezelfde dinitrol soorten als ze bij bv gosliga ook gebruiken.
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Brake job

Post by sansemiano »

gerrutcamaro wrote:vind het er eerlijk gezegd nogal rommelig uitzien, net alsof je alles onder de kopervet hebt gesmeerd :?

is bedliner niet een betere optie?
nou ja, ik lig daar niet zo wakker van. stukjes dinitrol uit 1994 en verse stukjes uit 2011. :)

wat is bedliner?
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Brake job

Post by gerrutcamaro »

dat spul wat ook in de laadbak zit van een pickup, daar kan je ook de onderkant mee doen
alie-r
Posts: 599
Joined: Thu Oct 27, 2005 7:16 pm

Re: Brake job

Post by alie-r »

denk dat bedliner mooi is onder een absoluut roestvrije auto.
niet onder een auto waar al iets roest aan zit.roest wel verder ,ook onder de bedliner.
ben zelf een fan van dinitrol ml, de bruine variant voor de holle ruimte's
komt zelfs na maanden nog naar buiten.dat wil zeggen dat het een zeer goed kruipend vermogen heeft..

een drukbeker spuit heeft doorgaans een slang van 5 of 6mm met een 360 graden spuitkop.
ideaal voor kleine ruimtes


andre
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Brake job

Post by sansemiano »

@alie-r: je hebt gelijk: die slang aan de drukbekerspuit, die ik kocht bij rustbuster is niet 8 maar ongeveer 6.5 mm. ff nagemeten.

is die bedliner bestand tegen veel opspattend water, steenslag en pekel enzo? is het wel bedoeld voor de onderkant van de auto?
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Brake job

Post by gerrutcamaro »

volgens mij gaat die meuk erg lang mee, maar eerlijk gezegd heb ik er nog geen ervaring mee, het ziet er iig erg mooi uit :D

pekel ziet die van mij toch niet
Post Reply