Amerikaanse vrachtwagens topic
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Ik weet niet waarom, maar ben altijd gefascineerd door die Runaway Truck Ramps. Deze foto heb ik genomen op route 141 tussen Slick Rock en Egnar, Colorado.
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
In Europa zijn die ook te vinden, ik zou er toch niet graag gebruik van maken...
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Langs de TCH bij North Bay is een systeem met netten die de truck opvangen.
Video met een oude International:
Video met een oude International:
A new state-of-the-art runaway truck ramp was recently constructed on Highway 11 at Thibeault Hill in North Bay,
where transport trucks descend into a busy commercial area of the city.
The ramp uses a dragnet system, consisting of seven metal nets attached to energy absorbers, to catch a runaway truck or bus.
The system is based on the technology used to stop airplanes landing on aircraft carriers.
Since the system requires less distance to stop a vehicle than conventional gravel bed ramps, vehicle operators have more time to enter the ramp if they determine they have a brake issue.
The new ramp is also more effective in the winter, and is easier to maintain.
This is the only runaway truck ramp on the Ontario provincial highway system.
To improve awareness of how the system works and to demonstrate its safety and effectiveness, the ministry is conducting a live demonstration on June 25, 2009 at 10:30 am.
A 2004 International Tractor 9400 with a six axle flatbed aluminum trailer will be loaded with concrete blocks and driven into the runaway truck ramp at approximately 90 km/h.
This particular combination is legally allowed to operate with a gross weight of 60,100 kg. The final weight for the demonstration is just under 60,000 kg.
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Deze blijft ook grappig:
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Zo kan het ook 8)
-
- Posts: 70
- Joined: Wed Feb 04, 2004 7:38 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Mijn nieuwe truckje.
Ik heb een nieuwe Mack. Het is een Mack Pinnacle met een 13 liter Volvo motor van 505PK en de Mack mDrive automaat (=Volvo iShift). De slaapcabine is groter dan van mijn vorige auto en hij is nog stiller. Het grootste minpunt is dat er door alle emissiezooi en de pomp (om te lossen) geen plaats is voor grotere brandstoftanks. Die 540 liter gaan er snel doorheen bij een gemiddeld verbruik van 1 op 2. Iedere dag tanken dus, ook DEF (=AdBlue). Die tank is dan wel weer groot genoeg voor een week. Mijn oude was van 2009 en was met 600000 kilometers op de klok nog lang niet op. Waarschijnlijk zal hij worden ingezet op de ice roads. Daar sturen ze geen nieuwe auto's heen.
Hoewel de techniek van Volvo is, is de bouwkwaliteit echt Amerikaans. Ik had van de week onderweg wat luchtverlies tijdens het remmen. Toen ik in de shop aan de monteur liet zijn wat er mis was bleek er een luchtslang naar een van de achterremmen intussen kompleet los te hangen en de slangen naar de andere remmen waren ook allemaal niet goed vastgezet in de fabriek.
Ik deel twee trucks met twee andere chauffeurs. De ene week rijd ik op de ene vrachtwagen en de andere week op de andere. Mijn weekenden zijn afwisselend twee en drie dagen. Door dit schema rijden de wagens iedere dag. Gisteren is ook de andere auto vervangen door een nieuwe. Ik ben benieuwd wat daar mis mee is. Het is nooit de vraag of je de garage in moet maar hoe vaak.
Ik heb een nieuwe Mack. Het is een Mack Pinnacle met een 13 liter Volvo motor van 505PK en de Mack mDrive automaat (=Volvo iShift). De slaapcabine is groter dan van mijn vorige auto en hij is nog stiller. Het grootste minpunt is dat er door alle emissiezooi en de pomp (om te lossen) geen plaats is voor grotere brandstoftanks. Die 540 liter gaan er snel doorheen bij een gemiddeld verbruik van 1 op 2. Iedere dag tanken dus, ook DEF (=AdBlue). Die tank is dan wel weer groot genoeg voor een week. Mijn oude was van 2009 en was met 600000 kilometers op de klok nog lang niet op. Waarschijnlijk zal hij worden ingezet op de ice roads. Daar sturen ze geen nieuwe auto's heen.
Hoewel de techniek van Volvo is, is de bouwkwaliteit echt Amerikaans. Ik had van de week onderweg wat luchtverlies tijdens het remmen. Toen ik in de shop aan de monteur liet zijn wat er mis was bleek er een luchtslang naar een van de achterremmen intussen kompleet los te hangen en de slangen naar de andere remmen waren ook allemaal niet goed vastgezet in de fabriek.
Ik deel twee trucks met twee andere chauffeurs. De ene week rijd ik op de ene vrachtwagen en de andere week op de andere. Mijn weekenden zijn afwisselend twee en drie dagen. Door dit schema rijden de wagens iedere dag. Gisteren is ook de andere auto vervangen door een nieuwe. Ik ben benieuwd wat daar mis mee is. Het is nooit de vraag of je de garage in moet maar hoe vaak.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Een paar weken terug heb ik ook de runaway truck ramp genomen met 180 kmph, best wel realistisch met de truck simulator in Houten.
Wij moesten de hele dag met de simulator rijden allerlei parcours, teld dan eer mee met die e95 voor het rijbewijs.
Aan het einde van de dag mochten we ervaren hoe het is zonder remmen van de berg af: http://www.vtl-trucksimulatie.nl/video.php
Wij moesten de hele dag met de simulator rijden allerlei parcours, teld dan eer mee met die e95 voor het rijbewijs.
Aan het einde van de dag mochten we ervaren hoe het is zonder remmen van de berg af: http://www.vtl-trucksimulatie.nl/video.php
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
In het Nederlands....
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Grappig van Stille Willie, kende het nummer wel maar had de link nog niet gelegd
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Red Sovine/Gerard de Vries met Teddy bear/Teddybeer of Giddy up go was gemakkelijker geweest
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
En Dingetje (Dillinger) heeft weer een parodie op "Giddy up go" gemaakt:
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Mooi nummer, giddy up go.
Maarre, gaan we nu al die truckers liedjes hier neerzetten? :arrow:
Maarre, gaan we nu al die truckers liedjes hier neerzetten? :arrow:
-
- Posts: 4708
- Joined: Sun May 15, 2005 12:06 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Dikke MACK Dennis.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
+ 1Erik Firebird wrote:Dikke MACK Dennis.