LPG in Buick Electra Estate Wagon

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
kaptein van de witte boot
Posts: 153
Joined: Tue Apr 17, 2007 10:31 pm

Re: LPG in Buick Electra Estate Wagon

Post by kaptein van de witte boot »

Als ik het juist uitreken dan heeft een velg met 225/75/15 band een totale diameter van ca 550mm.
Heb nog niet gemeten in de auto hoeveel ruimte er ipv het reservewiel is. Afgaand op de ervaring van GMC RP, dat een 70ltr tank net past, kom ik bij van meenen uit op een maat van 650mm.
http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vl ... tanken.htm
Volgens mijn contactpersoon (heb van meenen zelf niet gebeld) heeft van meenen dus op voorraad 600mm en 680mm. Morgen eens opmeten maar dan zal 680mm wellicht te groot zijn.

Even gezocht naar de site van irene:
http://www.irene.pl/
Heb de tekst uit het pop-up-venster eens door google translate getrokken:
Dames en heren,

Administratieve rechtbank in Warschau uitspraak van 3 februari 2011 (bestand VI SA / Wa 1586-1510) heeft de beslissing van het Ministerie van Infrastructuur No TD-5ph-027-1/10 van 29 april 2010 en handhaafde de beslissing van de TAD-C -4/10 van 29 januari 2010 betreffende de intrekking van de toestemming om tanks te vervaardigen.

Zin van 3 februari 2011 (bestand VI SA / Wa 2165/10) was ook de beslissing van de minister van Infrastructuur No TD-5ph-27-3/II/10 van 5 augustus 2010 in Het niet toestaan ​​dat de werking van de apparatuur.

Wij nodigen u uit om vertrouwd te raken met de administratieve rechter uitspraak over de intrekking van de toestemming om tanks te vervaardigen.

Oordeel kan worden gedownload in PDF-formaat: Download


Dat ziet er dus niet goed uit voor irene.....

Zal morgen nog eens naar vialle bellen.
GMC RP
Posts: 541
Joined: Wed Feb 04, 2004 6:14 am

Re: LPG in Buick Electra Estate Wagon

Post by GMC RP »

heb de "oude " tank verkocht aan forumlid, heb de andere tank begin dit jaar besteld, zou van meenen is bellen die kan je vast verder helpen
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: LPG in Buick Electra Estate Wagon

Post by SplitWindow »

kaptein van de witte boot wrote:Als ik het juist uitreken dan heeft een velg met 225/75/15 band een totale diameter van ca 550mm.

Je moet twee keer de wanghoogte rekenen:

225/75/15
Wanghoogte = 75% van 225 mm = 168,75 mm

2 x 168,75 = 337,5 mm

15 x 2,54 = 381 mm

381 + 337,5 = 718,5 mm

(Diameter velg + 1 maal de wanghoogte = 381 + 168,75 = 549,75 mm)
RickyV8
Posts: 1300
Joined: Mon Apr 05, 2010 9:25 pm

Re: LPG in Buick Electra Estate Wagon

Post by RickyV8 »

SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: LPG in Buick Electra Estate Wagon

Post by SplitWindow »

Inderdaad, ik was al bezig om deze post te plaatsen :lol:



Er is ook een handige online calculator voor:
Klik afbeelding voor website:

Image
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: LPG in Buick Electra Estate Wagon

Post by SplitWindow »

kaptein van de witte boot wrote:Heb nog niet gemeten in de auto hoeveel ruimte er ipv het reservewiel is. Afgaand op de ervaring van GMC RP, dat een 70ltr tank net past, kom ik bij van meenen uit op een maat van 650mm.

Volgens mijn contactpersoon (heb van meenen zelf niet gebeld) heeft van meenen dus op voorraad 600mm en 680mm.
Je kunt ook Pouls in Baarlo (in dit geval bij Venlo) even bellen, die hebben ook veel tanks op voorraad.
kaptein van de witte boot
Posts: 153
Joined: Tue Apr 17, 2007 10:31 pm

Re: LPG in Buick Electra Estate Wagon

Post by kaptein van de witte boot »

SplitWindow wrote:Inderdaad, ik was al bezig om deze post te plaatsen :lol:



Er is ook een handige online calculator voor:
Klik afbeelding voor website:

Image

Indernaad ja. die 550mm bleek niet te kloppen na meten met een rolmaat. Zou ik toch moeten kunnen zo iets uitrekenen. Niet dus hahaha.

Vandaag even nagemeten. Een ringtank van 680mm past er in maar dan ligt ie net als het reservewiel in de bak. Dus weinig/geen ruimte voor een frame of zoiets.
Volgende week de optie onderbouw nog eens bekijken. Voordeel dan zou weer zijn dat ik nog een reservewiel bij heb. Moet er wel een andere benzinetank gemaakt worden. Op zich is de originele benzinetank vrij plat, maar lijkt of er dan wel 2 langwerpige tanks dwars onder de auto passen. Weet alleen niet hoeveel ruimte een frame in beslag neemt.

Heeft iemand ervaring met maken van een custom benzinetank. Misschien zelf gedaan of ervaring met een bedrijf?
GMC RP
Posts: 541
Joined: Wed Feb 04, 2004 6:14 am

Re: LPG in Buick Electra Estate Wagon

Post by GMC RP »

als de ruimte hetzelfde is als bij mijn caprice ga jij er max een tank in krijgen van 650 x270 . dit is heeeel krap maar past wel, echter met montage op bodem. maat van reservewiel is niet relevant (bij mij) want caprice heeft geen volwaardig reservewiel
Olds 88 Rocket
Posts: 227
Joined: Sun Oct 28, 2007 10:19 pm

Re: LPG in Buick Electra Estate Wagon

Post by Olds 88 Rocket »

Ik heb ook een station, en wilde ook een ringtank. Nadat 4 betrouwbare gasboeren de tank wel konden leveren, maar niet wilde, heb ik besloten om dan maar een conventioneel model te laten plaatsen. Het zit hem niet in de tank, maar in de regel unit die in de tank zit. Het fijne weet ik er niet van.

Ga voor safe, en laat die ring tank voor wat het is. Als hij echt zo goed was, kon je er ook makkelijker aan komen.

Succes
GMC RP
Posts: 541
Joined: Wed Feb 04, 2004 6:14 am

Re: LPG in Buick Electra Estate Wagon

Post by GMC RP »

Olds 88 Rocket wrote: Ga voor safe, en laat die ring tank voor wat het is. Als hij echt zo goed was, kon je er ook makkelijker aan komen.

Succes
toch rij ik er al anderhalf jaar probleemloos mee rond :)
Post Reply