stroker 383

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
jelron
Posts: 216
Joined: Sat Mar 22, 2008 5:02 pm

stroker 383

Post by jelron »

Avond allemaal ,

Kan een stroker kopen met weinig kilometers gedraaid , is van een zeer goede kennis van mijn .Blok schijnt ooit bij Arton te zijn gebouwd , of laten bouwen door Arton .

Vanavond de stroker uit de Camaro gedemonteerd , heeft onlangs nog gedraaid na jaren van stilstand , eerst olie laten pompen en toen al bijna direct starten en draaien .

Wat me opviel is de stand van de bougies , deze staan scheef in de koppen . Kleppendeksel er afgehaald , en zijn geen GM koppen .Staat wel een M in en diverse nummers , lifters zijn van Manley zo te lezen . Zijn dit koppen van Manley , en hoe kan ik achterhalen wat voor type koppen dit zijn ( geen alluminium maar Gietijzeren )


Groet, Ronnie
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: stroker 383

Post by Mark Sulman »

jelron wrote:Avond allemaal ,

Kan een stroker kopen met weinig kilometers gedraaid , is van een zeer goede kennis van mijn .Blok schijnt ooit bij Arton te zijn gebouwd , of laten bouwen door Arton .

Vanavond de stroker uit de Camaro gedemonteerd , heeft onlangs nog gedraaid na jaren van stilstand , eerst olie laten pompen en toen al bijna direct starten en draaien .

Wat me opviel is de stand van de bougies , deze staan scheef in de koppen . Kleppendeksel er afgehaald , en zijn geen GM koppen .Staat wel een M in en diverse nummers , lifters zijn van Manley zo te lezen . Zijn dit koppen van Manley , en hoe kan ik achterhalen wat voor type koppen dit zijn ( geen alluminium maar Gietijzeren )


Groet, Ronnie

Het nummer wat op de koppen staat op google invoeren. Net zoals je dat ook met een motornummer kunt doen. Zo kun je de meeste gegevens wel vinden
jelron
Posts: 216
Joined: Sat Mar 22, 2008 5:02 pm

Re: stroker 383

Post by jelron »

Staat iets van 1-304 HN M in de kop , kan niets vinden op internet .

Ronnie
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: stroker 383

Post by Mark Sulman »

jelron wrote:Staat iets van 1-304 HN M in de kop , kan niets vinden op internet .

Ronnie

Staan

Ik dacht dat er toch meer op moet staan hoor. Anders kun je nooit een desbetreffende cilinderkop achterhalen. Bekijk hem nog eens goed
bluesfreak1975
Posts: 524
Joined: Fri Apr 16, 2010 10:18 am

Re: stroker 383

Post by bluesfreak1975 »

Bovenop de koppen moet toch echt een nummer staan. Hou er wel rekening mee dat sommige koppen aangepast kunnen zijn (de poorten geflowed enz) dan krijg je natuurlijk wel een ander aantal cc's.

Mike
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: stroker 383

Post by Corp »

scheve bougies zijn zgn angle plug koppen. Bij M zou je denken aan world Products Motown koppen maar daar stond volgens mij altijd voluit Motown op en niet alleen een M.

Heb je een foto?
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: stroker 383

Post by SplitWindow »

Dart had "BIG M" cilinderkoppen, maar daar staat meerdere malen DART onder het kleppendeksel.
Heb je trouwens wel onder de kleppendeksels gekeken voor nummers ?
Of voorop/achterop de koppen, aan de onderkant waar ze kontakt maken met het blok ?
David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: stroker 383

Post by David - 71 camaro »

Is het geen 'W'...?

Sportaman II angle plug:

Image
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: stroker 383

Post by Corp »

denk ook dat het world castings zijn het product nummer komt in de buurt als de OP de nummers verkeerd gelezen heeft
jelron
Posts: 216
Joined: Sat Mar 22, 2008 5:02 pm

Re: stroker 383

Post by jelron »

Zal wel op zijn kop hebben gelezen :lol:

Zijn inderdaad Sportsman II angle plug Koppen .
Komt ook wel overeen met vermogensbank gegevens van heel lang geleden ( 415+PK)

Zal wel genoeg zijn voor de Bel Air :D . Allen zal er dan wel een andere automaat onder moeten, want denk niet dat de powerglide het gaat houden .Maar wil er wel weer een powerglide onder . Bij NEAL RACING TRANSMISSIONS hebben ze verschillende bakken maar weet niet of deze ook voor gewoon straat gebruik zijn .

Iemand ervaring met deze powerglides .

Groet, Ronnie
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: stroker 383

Post by Pavement Pounder »

De originle aluminium powerglides zijn wel bijzonder sterk te noemen.
jelron
Posts: 216
Joined: Sat Mar 22, 2008 5:02 pm

Re: stroker 383

Post by jelron »

De Powerglide die nu achter het 69er chevelle blok hangt ( ongeveer 300+PK ) is een iron cast.

Weet niet eens , of dit al te veel is . Van horen zeggen ( Garage Neet ) moet het kunnen . Maar de Bel air is nog steeds niet af ,en nog niet rijdbaar .Alles zit er wel onder met de adapterplaat van het originele blokje .

Bij Neal hebben ze , de alluminium powerglides aangepast voor het echte werk , op de strip .

Er staan er een aantal op de site , met de prijzen . Maar weet niet of dit ook geschikt is voor op straat .

Groet, Ronnie
Post Reply