Derde remlicht

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Derde remlicht

Post by Chief big ol'Cadillac »

Het zal vast wel ergens geschreven staan maar ik kan het zo snel niet vinden... is er een maximale hoogte waar een derde remlicht gemonteerd mag zitten? En mag je (extra) knipperlichten (achter) op het dak monteren? Ik dacht dat het niet mocht maar hier in de buurt rijdt een Sprinter rond met de knipperlichten aan het imperiaal, zowel voor- als achterop; bij mijn Ambu zitten de lichten wat ver onder de achterkant verwerkt, naar mijn inziens niet zo duidelijk en ik zou dat wat hoger erbij willen hebben....

Image

(moelijk te zien maar oranje knipperlichten zitten er ook nog onder, niet origineel maar waarschijnlijk volgens de Engelse wetgeving...)(dus niet meer dezelfde lampjes als de remlichten)
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Derde remlicht

Post by Rob Rules »

derder remlicht maakt volgens mij niet zoveel uit.
Ik zie vaak zat al die koeriertjes met bakwagentjes, daar zit het 3de remlicht ook bovenaan de bak.
en over knipperlichten, kijk eens naar redelijk moderne tank opleggers.
Daar zit alles ook op ruit hoogte van de meeste vrachtwagens.
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Derde remlicht

Post by silentchaos »

Je derde remlicht kan zelfs verticaal heb ik vaak gezien :o

Maar volgens mij mag dat gewoon, want er zijn genoeg busjes (en zelfs stadsbussen) die hem nagenoeg op hun dak hebben zitten
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Derde remlicht

Post by gert »

waarom wil je een extra remlicht?
als zon groot vlak dichterbij komt stopt men heus wel!
allemaal flauwekul, net als die dagrijverlichting,onzin en duur.
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Derde remlicht

Post by silentchaos »

Heb je wel eens achter zo'n oude peugeot 205 gezeten die z'n lampen aanheeft en vervolgens gaat remmen? Nauwelijks te zien dat zo'n ding aan het remmen is. 3e remlicht is echt wel nuttig! (alhoewel ik me het bij zo'n grote bus betwijfel, hoogstens voor bussen/vrachtwagens die erachter rijden)
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Derde remlicht

Post by Chief big ol'Cadillac »

gert wrote:....allemaal flauwekul,....
:?:

Vooral voor de knipperlichten, omdat ze bij mij zo laag zitten en je zelfs (als je erachter staat) moet bukken wil je ze zien en omdat ik niet wil dat een vrachtwagen binnen komt rijden... en omdat ik de wagen toch wat ga "aankleden" wil ik er ook wat extra verlichting bij maken...

:!:
Post Reply