accu laden met 20 volt??

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: accu laden met 20 volt??

Post by enrique »

meganix wrote:als de batterij van je multimeter bijna leeg is kan hij ook meer aangeven dan dat hij in werkelijkheid meet. zou ik even checken voor de zekeheid. scheelt bij mij ongeveer 4 volt :P

en met 16 volt laadstroom blijft je accu heel dat testen wij al een paar jaar met de chevy van.
Met volle verbazing lees ik jou antwoord en achteraf schijnt het ook nog eens waar te zijn als ik de topic starter moet geloven,,,wat voor met heb je dan als ik vragen mag,,ikzelf meet alles met een fluke meter en heb hier nooit geen last van gehad :o gewoon puur uit belangstelling hoor,,ben namelijk ook een sparky ;) maar dit is mij nog nooit opgevallen :oops:

groeten
FreeBird
Posts: 1369
Joined: Tue Feb 01, 2005 9:37 pm

Re: accu laden met 20 volt??

Post by FreeBird »

Ik kan het ook niet helemaal verklaren. Maar met het nieuwe batterijtje erin gaf hij weer normale waardes aan.
Zo'n grote Fluke is natuurlijk wel heel goed. Ik heb zelf een vrij simpel ding, het kleine formaat. Maar ook weer niet zo'n wippie-wappie ding uit de aanbiedingen bak bij de bouwmarkt. Had hem ooit eens via school.

De auto heeft zich super gehouden in Engeland, en cross-country Nederland en Belgie. Alleen in Engeland hebben we even moet sleutelen op het Hayride terrein. De vlotter van de Q-jet was blijven hangen, en sloot alle benzine naar de motor af. Dus wou ze niet meer op benzine lopen, viel stil midden op straat (en het gas zowat op natuurlijk :P , was ff spannend). De airhorn eraf en de vlotter weer naar beneden gedrukt, want hij stond dus wel omhoog de boel te blokkeren. Maar hoe kan zoiets nou eigenlijk? Blijft dan dat naaldje op z'n zitting plakken?
Kloten is het wel, je merkt namelijk niks als het weer gebeurd. Hij trekt het laatste uit de carb leeg en valt dan stil.
meganix
Posts: 151
Joined: Mon Aug 30, 2010 6:09 pm

Re: accu laden met 20 volt??

Post by meganix »

ik heb een fluke en een velleman en die hebben het allebij, maar dat is ook alweer een tijdje geleden dat ik daar last van had hoor :P
Post Reply