Krakelee in lak

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: Krakelee in lak

Post by Joost.... »

Uit voorgaande posts kan geconcludeerd worden dat er dus voorbewerkt is op de oude lak, die zeer waarschijnlijk 1K is. Dat is namelijk ook de meest voorkomende reden van krakkelee effecten, een veel zachtere ondergrond waardoor spanningsverschillen kunnen ontstaan.

Heeft het bedrijf je daarover geadviseerd dat het wel kan, maar risico`s met zich meedraagt? Zo ja, heb je ook zelf de keuze gemaakt daarna om het toch zo te doen en niet nog meer geld uit te geven om alles kaal te laten maken? Als dat het geval is is dit waar je inweze voor gekozen hebt, en valt het bedrijf niks te verwijten.

Als een kwalitatief goede paintjob beloofd is door het bedrijf en zij kozen deze methode van overspuiten en daarvoor is een passend bedrag betaald dan kun je inderdaad terug gaan en aanspraak maken op de garantievoorwaarden.
kruiwagen
Posts: 518
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:48 pm

Re: Krakelee in lak

Post by kruiwagen »

Joost.... wrote:Uit voorgaande posts kan geconcludeerd worden dat er dus voorbewerkt is op de oude lak, die zeer waarschijnlijk 1K is. Dat is namelijk ook de meest voorkomende reden van krakkelee effecten, een veel zachtere ondergrond waardoor spanningsverschillen kunnen ontstaan.

Heeft het bedrijf je daarover geadviseerd dat het wel kan, maar risico`s met zich meedraagt? Zo ja, heb je ook zelf de keuze gemaakt daarna om het toch zo te doen en niet nog meer geld uit te geven om alles kaal te laten maken? Als dat het geval is is dit waar je inweze voor gekozen hebt, en valt het bedrijf niks te verwijten.

Als een kwalitatief goede paintjob beloofd is door het bedrijf en zij kozen deze methode van overspuiten en daarvoor is een passend bedrag betaald dan kun je inderdaad terug gaan en aanspraak maken op de garantievoorwaarden.
Helemaal mee eens.

Gr Henk
grandlemans
Posts: 466
Joined: Sun Jun 19, 2011 12:46 pm

Re: Krakelee in lak

Post by grandlemans »

Misschien opkomende roest?
Ja en daar krijg je zeker geen garantie op. Roest komt van binnenuit en daar doe je helaas niks aan dan alleen maar uitstellen met middeltjes.Heb ik me laten vertellen door een plaatwerker,zelfs nieuwe stukken inlassen gaat op den duur ook weer roesten.
Tony
Posts: 194
Joined: Sun Apr 25, 2010 8:03 pm

Re: Krakelee in lak

Post by Tony »

grandlemans wrote:Misschien opkomende roest?
Ja en daar krijg je zeker geen garantie op. Roest komt van binnenuit en daar doe je helaas niks aan dan alleen maar uitstellen met middeltjes.Heb ik me laten vertellen door een plaatwerker,zelfs nieuwe stukken inlassen gaat op den duur ook weer roesten.
Dat ligt dan eerder aan de manier van werken van die plaatwerker :)
Als de auto na de laswerkzaamheden de juiste behandelingen krijgt (lees epoxy, ML etc) dan moet het zeer zeker goed zijn.

Wat ik vaak zie is dat bedrijven de stap epoxy overslaan en gelijk met een vullende grondverf beginnen over blank metaal en daar gaat het vaak fout, het zit een half jaartje mooi en goed, maar dan komen de roest draden er langzaam maar zeker onderdoor
feulforall
Posts: 280
Joined: Mon Jul 03, 2006 11:41 am

Re: Krakelee in lak

Post by feulforall »

Yep ...oude lak is waardeloos :(
daar kun je nie veel mee....

Daarom helemaal kaal schuren "ALTIJD".

maarja de prijs is vaak het bewijs !?
Post Reply