Ongelofelijk zeg, uitlijnen, huh?
Ongelofelijk zeg, uitlijnen, huh?
Maandag met de auto naar profile tyrecenter in zoetermeer om hem uit te laten lijnen.
Word ik door mijn vrouw gebeld, ze kunnen hem niet goed uitlijnen. Caster gaat, maar camber niet, want mijn onderste draagarm moet verstelbaar zijn, en dat is ie niet.
Ik die jongen aan de lijn gehad en uitgelegd dat je beide met de driehoekige schotel aan de bovenzijde moet doen.
Om een lang verhaal kort te maken: hij kon het niet.
Vandaag de vrouw naar henze loosduinseweg in den haag gestuurd.
Daar is de kap niet eens open geweest, en heeft ie alleen aan het toespoor gedraaid. ( wat dus al goed stond door profile, ook getuige het vorige uitdraaitje...)
De schotel is dus niet eens los geweest.
Als je de kap opendoet, ziet een blinde nog dat hij verkeerd staat...
Op het u.s lincolnforum ook eea nagevraagd, en daar zegt men dus ook dat dit simpelweg alleen met de bovenste schotel moet, en dat de profile medewerker niet smapt waar hij mee bezig was. ( zeer netjes vertaald...)
Wat nu te doen?
Waar kan ik hem zonder gezeik goed laten uitlijnen, omgeving zoetermeer?
Waarde van camber mag 1,75 tot 2,25 graden zijn, en is nu 6.....
Word ik door mijn vrouw gebeld, ze kunnen hem niet goed uitlijnen. Caster gaat, maar camber niet, want mijn onderste draagarm moet verstelbaar zijn, en dat is ie niet.
Ik die jongen aan de lijn gehad en uitgelegd dat je beide met de driehoekige schotel aan de bovenzijde moet doen.
Om een lang verhaal kort te maken: hij kon het niet.
Vandaag de vrouw naar henze loosduinseweg in den haag gestuurd.
Daar is de kap niet eens open geweest, en heeft ie alleen aan het toespoor gedraaid. ( wat dus al goed stond door profile, ook getuige het vorige uitdraaitje...)
De schotel is dus niet eens los geweest.
Als je de kap opendoet, ziet een blinde nog dat hij verkeerd staat...
Op het u.s lincolnforum ook eea nagevraagd, en daar zegt men dus ook dat dit simpelweg alleen met de bovenste schotel moet, en dat de profile medewerker niet smapt waar hij mee bezig was. ( zeer netjes vertaald...)
Wat nu te doen?
Waar kan ik hem zonder gezeik goed laten uitlijnen, omgeving zoetermeer?
Waarde van camber mag 1,75 tot 2,25 graden zijn, en is nu 6.....
Last edited by stef on Thu Jun 30, 2011 8:42 pm, edited 1 time in total.
Re: Ongefelijk zeg, uitlijnen, huh?
Ps. Ik haal caster en camber door elkaar. Het is de wielhoek, dus wat hij aan de bovenzijde naar voor en achter beweegt.
Re: Ongefelijk zeg, uitlijnen, huh?
Profile Dassen in Eindhoven. Specialist in US, race, rallye, oldtimers enz. Topper.
Re: Ongefelijk zeg, uitlijnen, huh?
Alleen niet echt dichtbij...
Re: Ongefelijk zeg, uitlijnen, huh?
Reedijk in strijen... vragen naar steve!
Re: Ongefelijk zeg, uitlijnen, huh?
8) ik doe het gewoon zelf, heb een mooi digitaal graden waterpas en dat werkt perfect
Re: Ongefelijk zeg, uitlijnen, huh?
boyanka wrote:8) ik doe het gewoon zelf, heb een mooi digitaal graden waterpas en dat werkt perfect
Kijk, dat klinkt goed!
Zit je een beetje in de regio, en belangrijker, heb je binnenkort tijd/zin/mogelijlheid?
-
- Posts: 2982
- Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm
Re: Ongelofelijk zeg, uitlijnen, huh?
En daarom doe ik het ook zelf!
Die onbekwame druiloren bij dat soort bedrijven hebben mij in het vere verleden vaker terluurgesteld
Een yank uitlijnen is het simpelste wat er is, en dat kunnen ze dan niet..?! Tssssss!!!
Een starre as achter en een voorwielophanging waarvan je dmv de bovenste wishbone uit te vullen alle gewenste wielstand afstellingen (op de sporing na) kunt uitvoeren!
"diepe zucht" bij het lezen van dit soort berichten.
Die onbekwame druiloren bij dat soort bedrijven hebben mij in het vere verleden vaker terluurgesteld
Een yank uitlijnen is het simpelste wat er is, en dat kunnen ze dan niet..?! Tssssss!!!
Een starre as achter en een voorwielophanging waarvan je dmv de bovenste wishbone uit te vullen alle gewenste wielstand afstellingen (op de sporing na) kunt uitvoeren!
"diepe zucht" bij het lezen van dit soort berichten.
Re: Ongelofelijk zeg, uitlijnen, huh?
Ja en nee...
Bij een echt goede uitlijner wordt er niet naar de waarde uit het boekje gekeken, maar wordt er met van alles rekening gehouden, bv normale belading van de auto (rij je meestal alleen, of meestal volle bak), voorkeur van bestuurder, enz enz enz. En mocht het toch niet helemaal naar wens zijn, dan wordt het gewoon (kostenloos) aangepast tot het wel 100% is.
Ik pretendeer niet de kundigheid te hebben van een vakman op dit gebied, en breng mn wagens daarom graag naar Dassen voor een paar tientjes. Maar kan me voorstellen dat als je telkens bij prutsers terecht komt je er moe van wordt...
Bij een echt goede uitlijner wordt er niet naar de waarde uit het boekje gekeken, maar wordt er met van alles rekening gehouden, bv normale belading van de auto (rij je meestal alleen, of meestal volle bak), voorkeur van bestuurder, enz enz enz. En mocht het toch niet helemaal naar wens zijn, dan wordt het gewoon (kostenloos) aangepast tot het wel 100% is.
Ik pretendeer niet de kundigheid te hebben van een vakman op dit gebied, en breng mn wagens daarom graag naar Dassen voor een paar tientjes. Maar kan me voorstellen dat als je telkens bij prutsers terecht komt je er moe van wordt...
-
- Posts: 2982
- Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm
Re: Ongelofelijk zeg, uitlijnen, huh?
Ik heb de wielen van de Caprice sedan bovenaan meer naar binnen gezet voor een beter wegligging.
Ze staan ietswat schuin nu.
Dit heb ik zelf verzonnen aangezien ik wat last had van onderstuur.
Voor de rest, gezien de hoogwangige banden, komt het niet zo krap dr op aan.
Heb je velgen met van die elastiekjes dr omheen, dan wel natuurlijk.
Ze staan ietswat schuin nu.
Dit heb ik zelf verzonnen aangezien ik wat last had van onderstuur.
Voor de rest, gezien de hoogwangige banden, komt het niet zo krap dr op aan.
Heb je velgen met van die elastiekjes dr omheen, dan wel natuurlijk.
Re: Ongelofelijk zeg, uitlijnen, huh?
6 graden caster kan makkelijk als ze beiden maar gelijk zijn, je hebt toch stuurbekrachtiging?
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Ongelofelijk zeg, uitlijnen, huh?
Ik herinner mij een foto van jouw voorwiel op een ander forum, weet je zeker dat dit niet het gevolg is van jouw uitlijnkwaliteiten ?Detroitsteel wrote:En daarom doe ik het ook zelf!
Die onbekwame druiloren bij dat soort bedrijven hebben mij in het vere verleden vaker terluurgesteld
Een yank uitlijnen is het simpelste wat er is, en dat kunnen ze dan niet..?! Tssssss!!!
O nee, dit was volgens jou het gevolg van "snelle bochten nemen met maximale stuuruitslag"......
Detroitsteel wrote: En voor die gene die beweren dat mijn sporing zoek is..? Nope mijn heren, dit is het gevolge van bochten snel pakken en omdat
de heren ontwerpers bij GM bij de Caprice (en ook veel andere modellen) de akkerman constructie deels hebben laten varen!
Het gevolg is, is dat de Caprice enorm wringt met de voorwielen bij max stuuruitslag
-
- Posts: 2982
- Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm
Re: Ongelofelijk zeg, uitlijnen, huh?
Kijk's aan, die andere forum word met interesse gevolgd merk ik
Jep, die banden waren behoorlijk gladjes op een gegeven moment.
Maar ik kan je verzekeren dat dit niet door een verkeerde sporing komt.
GM heeft simpelweg de akkerman constructie deels achterwegen gelaten waardoor de voorwielen enorm wringen bij maximale stuuruitslag, de wagen hobbelt af en toe er zelfs door als je bvb keerd op de weg. Waarom dit zo is..? Meschien om de chassis balken bij de vooras rechter te kunnen fabrieken..? Who knows. Ik weet wel dat dit bij meerdere GM producten ook het geval is.
Anyway, ik woon in het centrum van een stadje, dus dat is veelal scherpe bochten met -in mijn geval- wat hogere snelheden.
Nou, sinds ik de wielen wat naar binnen schuin heb gezet, gaan de banden wat langer mee.
maar uiteindelijk is dit toch waar ze mee eindigen.
Jep, die banden waren behoorlijk gladjes op een gegeven moment.
Maar ik kan je verzekeren dat dit niet door een verkeerde sporing komt.
GM heeft simpelweg de akkerman constructie deels achterwegen gelaten waardoor de voorwielen enorm wringen bij maximale stuuruitslag, de wagen hobbelt af en toe er zelfs door als je bvb keerd op de weg. Waarom dit zo is..? Meschien om de chassis balken bij de vooras rechter te kunnen fabrieken..? Who knows. Ik weet wel dat dit bij meerdere GM producten ook het geval is.
Anyway, ik woon in het centrum van een stadje, dus dat is veelal scherpe bochten met -in mijn geval- wat hogere snelheden.
Nou, sinds ik de wielen wat naar binnen schuin heb gezet, gaan de banden wat langer mee.
maar uiteindelijk is dit toch waar ze mee eindigen.
-
- Posts: 2982
- Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm
Re: Ongelofelijk zeg, uitlijnen, huh?
Ach, opinions are like assholes, everybody's got one
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Ongelofelijk zeg, uitlijnen, huh?
Zelfs daar heb jij verstand vanDetroitsteel wrote:Ach, opinions are like assholes, everybody's got one
http://www.anusatresie.nl/index.php?opt ... &Itemid=56De Vereniging Anusatresie is een patiëntenvereniging die de belangen behartigt van mensen die zonder anus zijn geboren en hun ouders.