EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Electra65
Posts: 51
Joined: Fri Dec 10, 2010 10:28 am

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by Electra65 »

Ik heb mijn voorpijpen laten vervangen bij Paul Kuppens in Gemert, ben ik zeer tevreden over. EPS was vroeger 1 van de eerste die uitlaten buigde, maar nu zijn er genoeg.
moparronnie
Posts: 265
Joined: Thu Feb 05, 2004 11:47 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by moparronnie »

Ja, ze waren de eerste en dus eigenlijk de bekendste met de pijpen :D

moparronnie
niels23
Posts: 538
Joined: Sat Jun 23, 2007 10:28 am

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by niels23 »

Gisteren was het zover, toen ben ik naar eps geweest voor een nieuwe uitlaat.

Het is uiteindelijk een 2.5inch, rvs uitlaatsysteem geworden met een x- pijp verbinding en aan
elke kant een rvs abdorpsie demper :D .

Het geluid is anders dan voorheen, het is iets milder maar bij acceleraties en goed doortrekken
is de uitlaat toch goed hoorbaar.
Wat de rijeigenschappen betreft, die is wel verbeterd. Je merkt wel dat je zowel bij
lage als hogere toeren iets meer trekkracht/ koppel heb, iets wat altijd prettig is :lol: :)

Image

Image

Image

Image

[youtube]?v=GoYNN4MFGEY[/youtube]



Last edited by niels23 on Tue Apr 09, 2013 8:51 pm, edited 2 times in total.
diesel truck
Posts: 156
Joined: Fri Oct 08, 2010 10:53 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by diesel truck »

t glimt prachtig,maar het geluid klinkt als een paar cherrybombs.ieder zn smaak :D





grtz dino
niels23
Posts: 538
Joined: Sat Jun 23, 2007 10:28 am

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by niels23 »

diesel truck wrote:t glimt prachtig,maar het geluid klinkt als een paar cherrybombs.ieder zn smaak :D





grtz dino

Haha lol, maar deze rotte niet :D
Nee maar in het echt klinkt ie tog altijd anders dan op zo'n filmpje :)
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by Corp »

heb je ook foto's van hoe ze het aangelegd hebben? Is het helemaal vanaf de spruitstukken voor naar achteren?
niels23
Posts: 538
Joined: Sat Jun 23, 2007 10:28 am

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by niels23 »

Corp wrote:heb je ook foto's van hoe ze het aangelegd hebben? Is het helemaal vanaf de spruitstukken voor naar achteren?
Het is helemaal gedaan, vanaf de Hooker shorty's.

Verder heb ik nu wat foto's toegevoegt
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by Corp »

waar is de X pijp? Ik zie alleen dat de 2 pijpen aan elkaar gelast zijn zodat ze wat stabieler zijn en 1 stuk vormen, Voor een werkende X pijp heb je een flinke opening tussen de 2 buizen nodig, zoals dit:

Image

Was ook de reden dat ik het vroeg want als je de auto hoort lopen hoor je echt dat "links rechts" geroffel, met een X pijp is dat weg.
niels23
Posts: 538
Joined: Sat Jun 23, 2007 10:28 am

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by niels23 »

Corp wrote:waar is de X pijp? Ik zie alleen dat de 2 pijpen aan elkaar gelast zijn zodat ze wat stabieler zijn en 1 stuk vormen, Voor een werkende X pijp heb je een flinke opening tussen de 2 buizen nodig, zoals dit:

Image

Was ook de reden dat ik het vroeg want als je de auto hoort lopen hoor je echt dat "links rechts" geroffel, met een X pijp is dat weg.
Ziet er goed uit :)

ze hebben bij mij de linker en rechter buis naar het midden gebogen zodat de buizen tegen elkaar aankomen en toen uit die 2 buizen een stuk geslepen en toen aan elkaar verbonden zodat er doorstroming kan plaats vinden. Zelf had ik het nooit zo gezien maar je merkt het wel onder het rijden en een klein beetje gebrabbel aan de linker en rechter kant is wel lekkr :D
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by Corp »

Hoe groot is de opening tussen de 2 buizen dan? Op de foto lijkt 't net of ze alleen aan elkaar gelast zijn, er is geen "hap" uit de lange radius te zien. Een X pijp is altijd extra werk omdat je het netjes passend moet maken, hoop dat ze je niet genept hebben.
niels23
Posts: 538
Joined: Sat Jun 23, 2007 10:28 am

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by niels23 »

Corp wrote:Hoe groot is de opening tussen de 2 buizen dan? Op de foto lijkt 't net of ze alleen aan elkaar gelast zijn, er is geen "hap" uit de lange radius te zien. Een X pijp is altijd extra werk omdat je het netjes passend moet maken, hoop dat ze je niet genept hebben.

De grote van de opening weet ik niet echt, weet wel dat ie er een opening in heeft gemaakt voor de doorstroom.

Weet wel dat de opening niet zo groot kan zijn als op uw foto, maar onder het rijden merk je wel verschil dus 'het werkt wel :D
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by Corp »

"uw" ? LOL :oops: :lol:
niels23
Posts: 538
Joined: Sat Jun 23, 2007 10:28 am

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by niels23 »

haha, sorry :oops:

Soms wil ik ff laten zien dat ik nog een beetje opvoeding heb gehad in het verleden :D :D :D
pv-camaro
Posts: 336
Joined: Sun Jul 24, 2005 8:03 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by pv-camaro »

Vindt het er wel netjes uitzien :thumbs:

en als het goed rijdt wat is dan het probleem ?
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by gerrutcamaro »

damn wat veel ruimte aan de onderkant :o



knap pijpie hoor :)
Post Reply