brandstof in carter/hoog stationair
brandstof in carter/hoog stationair
Heb hier een chevy 350 blok draaiend die brandstof in het carter krijgt bij draaien,heb het manifold al eraf gehad maar niets te zien overal nieuwe pakkingen.
Kan het zijn dat dit via de mech. brandstofpomp in het blok komt of zoek ik dan verkeerd alle tips welkom.
Ook krijg ik hem stationair niet lager dan 1600rpm(holley 700) zou de carb. over de huizen kunnen zijn of inwendig iets niet pluis????
help help
Kan het zijn dat dit via de mech. brandstofpomp in het blok komt of zoek ik dan verkeerd alle tips welkom.
Ook krijg ik hem stationair niet lager dan 1600rpm(holley 700) zou de carb. over de huizen kunnen zijn of inwendig iets niet pluis????
help help
-
- Posts: 2086
- Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm
Re: brandstof in carter/hoog stationair
Ik zou als eerste het membraam van de mechanische brandstofpomp nakijken want die kan best de brandstof in het carter lekken als die stuk is.
Als dat opgelost is olie verversen en dan de rest, met benz. in het carter willen ze in de regel zowiezo niet goed lopen en dan valt er niks af te stellen.
Als dat opgelost is olie verversen en dan de rest, met benz. in het carter willen ze in de regel zowiezo niet goed lopen en dan valt er niks af te stellen.
Re: brandstof in carter/hoog stationair
Zit nu een nieuwe brandstofpomp op en de olie is vervangen.
Olie peil blijft goed nu maar krijg het stationair niet omlaag.
Olie peil blijft goed nu maar krijg het stationair niet omlaag.
-
- Posts: 2086
- Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm
Re: brandstof in carter/hoog stationair
Oke, brandstof opgelost.
Helaas ben ik niet een carburateur wonder die daar op afstand een diagnose ven steld
Kan alleen nog de gerichte vraag stellen of ie ergens valse lucht krijgt.
Maar dat zul je waarschijnlijk al bekeken hebben.
Succes
Helaas ben ik niet een carburateur wonder die daar op afstand een diagnose ven steld
Kan alleen nog de gerichte vraag stellen of ie ergens valse lucht krijgt.
Maar dat zul je waarschijnlijk al bekeken hebben.
Succes
Re: brandstof in carter/hoog stationair
Teveel spanning op de gaskabel..??
Re: brandstof in carter/hoog stationair
nee, het rare is dat de carb. er alleen maar even af is geweest en niets veranderd is????fbird92 wrote:Teveel spanning op de gaskabel..??
Re: brandstof in carter/hoog stationair
vacuumlek? Controleer montagebouen carb en alle slangen die zijn los geweest bij carb eraf trekken.
Re: brandstof in carter/hoog stationair
Hoe bedoel je dat laatste sjak bij carb eraf trekken?sjak_brak wrote:vacuumlek? Controleer montagebouen carb en alle slangen die zijn los geweest bij carb eraf trekken.
-
- Posts: 2982
- Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm
Re: brandstof in carter/hoog stationair
Hij bedoeld dat toen je de carb van de inlaatspruitstuk demonteerde (althans, mocht je dat gedaan hebben), dat je div aansluitingen los genomen had. Deze aansluitingen -let wel, de vacuum slangen- moet je effe controleren of ze er goed opzitten. Kijk ook of er elders in de loop van de slangen er iets mee gebeurd is. Door het rommelen kan er ergens anders een verbinder breken of de slang ergens afgeschoten zijn.
Controleer ook of er geen scheurtjes in de slangen zitten, zeker waar ze scherpe bochten maken. vaak bij het loshalen willen oude gare slangen scheuren.
Voor de rest kijken of de voetpakking nog in order is.
Controleer ook of er geen scheurtjes in de slangen zitten, zeker waar ze scherpe bochten maken. vaak bij het loshalen willen oude gare slangen scheuren.
Voor de rest kijken of de voetpakking nog in order is.
Re: brandstof in carter/hoog stationair
ok duidelijkDetroitsteel wrote:Hij bedoeld dat toen je de carb van de inlaatspruitstuk demonteerde (althans, mocht je dat gedaan hebben), dat je div aansluitingen los genomen had. Deze aansluitingen -let wel, de vacuum slangen- moet je effe controleren of ze er goed opzitten. Kijk ook of er elders in de loop van de slangen er iets mee gebeurd is. Door het rommelen kan er ergens anders een verbinder breken of de slang ergens afgeschoten zijn.
Controleer ook of er geen scheurtjes in de slangen zitten, zeker waar ze scherpe bochten maken. vaak bij het loshalen willen oude gare slangen scheuren.
Voor de rest kijken of de voetpakking nog in order is.
Re: brandstof in carter/hoog stationair
cees wrote:Hoe bedoel je dat laatste sjak bij carb eraf trekken?
Misschien dat ik dit verkeerd leescees wrote:nee, het rare is dat de carb. er alleen maar even af is geweest en niets veranderd is????