Baseplate quadrajet geschikt voor TH700R4 ?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
-SpengaMotors-
Posts: 336
Joined: Tue Jul 08, 2008 9:45 pm

Baseplate quadrajet geschikt voor TH700R4 ?

Post by -SpengaMotors- »

hallo,

Mijn suburban van 82, 350CUI gaat lopen op gas met een impco 425. nu had ik het idee om een nieuwe base-plate te kopen, maar die zijn niet te vinden met een aansluiting voor een th700r4, je moet dan weer een bracket-setje erbij kopen om de juiste geometrie te verkrijgen.

na wat zoeken op internet vond ik onderstaande link:

http://purplesagetradingpost.com/sumner ... 0R4p7.html

hierin wordt uitgelegd welke aanpassingen je aan je standaard quadrajet baseplate kan maken om de juiste geometrie te verkrijgen.

Nu zat ik te kijken naar mijn eigen quadrajet, en die ziet er eigenlijk nog wel goed uit, asjes hebben ook niet echt speling, dus ik zit er aan te denken deze te gaan gebruiken.

toen ging ik met mijn geo-driehoek aan de gang, en zag ik dat er al een steun op de baseplate zit, die volgens mij aardig goed kan voldoen aan de eisen van de geometrie.

het lijkt net of de steun/ TV-kabel aansluiting gewoon gemaakt is voor de TV-kable van een th700r4. kan dit kloppen?
op de foto's van die website lijkt het net alsof die afgezaagd is, en gebruiken ze de aansluiting waar normaliter de terugslagveer aan wordt bevestigd.....

hieronder mijn eigen quadrajet:

Kan iemand mij tips geven: is dit de juiste geometrie voor de TH700R4 ?? want ik wil niet mijn net gereviseerde bak aan puin helpen, want die afstelling schijnt wel onwijs belangerijk te zijn.......

Image
Dit is de standaard carburateur

Image
Dit is de stationair-stand, dan staat de gaffel dus op 23 graden ( net zoals op die website)
Het gaat dus om de achterste gaffel he, die met dat kleine pennetje er aan......

Image
Dit is de volgas stand, dan staat de gaffel ietsje verder als 55 graden.

Image
Hier is de afstand van het hart van het asje gemeten naar de gaffel, dit moet volgens de website 1.1 inch zijn,
ofwel 27,98MM............aardig in de richting toch??


Als dit de goede afstellin/geometrie is, dan gebruik ik deze base-plate onder de impco425. Heb ik dan ook nog een adapter nodig ? ( de impco 425 heb ik namelijk nog niet binnen, dus ik kan nog niet meten....)


dank ! groeten Paul

EDIT: plaatjes lukt nog niet helemaal, ogenblikje......... ja ja gelukt !!!
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: Baseplate quadrajet geschikt voor TH700R4 ?

Post by chevystan67 »

wrom omrekenen naar cm ? je hebt de zelfde schuifmaat als ik en boven is inch onder is cm
dus kan je ook zien hoeveel inch het is.
-SpengaMotors-
Posts: 336
Joined: Tue Jul 08, 2008 9:45 pm

Re: Baseplate quadrajet geschikt voor TH700R4 ?

Post by -SpengaMotors- »

chevystan67 wrote:wrom omrekenen naar cm ? je hebt de zelfde schuifmaat als ik en boven is inch onder is cm
dus kan je ook zien hoeveel inch het is.


ooh had ik niet eens gezien, maar graag on topic...
-SpengaMotors-
Posts: 336
Joined: Tue Jul 08, 2008 9:45 pm

Re: Baseplate quadrajet geschikt voor TH700R4 ?

Post by -SpengaMotors- »

Image

even het zaakie ontvet, maar de kleppenplaat ziet er goed uit! volgens mij is hij wel bruikbaar.....
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Baseplate quadrajet geschikt voor TH700R4 ?

Post by Renev »

Yep dat gaat goed werken, ik heb een Quadrajet in combinatie met een 200-4R met dezelfde steun erop als die van jou.
-SpengaMotors-
Posts: 336
Joined: Tue Jul 08, 2008 9:45 pm

Re: Baseplate quadrajet geschikt voor TH700R4 ?

Post by -SpengaMotors- »

dat is mooi! heb ik nog een adapterplaat nodig of kan de impco425 er zo op worden gemonteerd ?
big dooley
Posts: 1095
Joined: Wed Feb 04, 2004 10:46 pm

Re: Baseplate quadrajet geschikt voor TH700R4 ?

Post by big dooley »

daar heb je volgens mij inderdaad een adapterplaat voor nodig...ff pm sturen naar sjak brak, die heeft dat vast wel liggen...
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Baseplate quadrajet geschikt voor TH700R4 ?

Post by Renev »

-SpengaMotors- wrote:dat is mooi! heb ik nog een adapterplaat nodig of kan de impco425 er zo op worden gemonteerd ?
Dat weet ik niet ik rij alleen op benzine :) :D
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Baseplate quadrajet geschikt voor TH700R4 ?

Post by kikkegek »

ben blij om dit topic te hebben gevonden.

Ik ga mijn TH400 met NP208 vervangen door een TH700R4 met NP208 en zocht dus ook naar een topic over het aansluiten van de TV kabel op mijn quadrajet.

Jij hebt het kennelijk al uitgezocht.

Is het allemaal nog gelukt?

het lijkt erop dat mijn carb precies dezelfde is en ook voorbereid is op een TH700. Had jij ook die vierkante aansluiting op het bracket rechts onder in mijn foto waar nu mijn gaskabel ook in aangesloten is?

Image
-SpengaMotors-
Posts: 336
Joined: Tue Jul 08, 2008 9:45 pm

Re: Baseplate quadrajet geschikt voor TH700R4 ?

Post by -SpengaMotors- »

Zoals het op jou foto staat , zit het bij mij precies het zelfde ja.


je zou voor de zekerheid nog ff de hoek van je hevel kunnen nameten zoals ik bij bovenstaande fotos heb gedaan met een geodriehoek.....

mijne loopt nu al een jaar probleemloos (bijna 15000km), dus zal wel goed zitten :D

edit:
ik heb trouwens ook een impco 425 met kleppenplaat van m'n quadrajet... ff voor de volledigheid !
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Baseplate quadrajet geschikt voor TH700R4 ?

Post by kikkegek »

-SpengaMotors- wrote:Zoals het op jou foto staat , zit het bij mij precies het zelfde ja.


je zou voor de zekerheid nog ff de hoek van je hevel kunnen nameten zoals ik bij bovenstaande fotos heb gedaan met een geodriehoek.....

mijne loopt nu al een jaar probleemloos (bijna 15000km), dus zal wel goed zitten :D

edit:
ik heb trouwens ook een impco 425 met kleppenplaat van m'n quadrajet... ff voor de volledigheid !
kikkegek!

heb je voor het opspannen van de tv-kabel nog de volledige procedure doorlopen? of heb je gewoon de MAX van je TV-kabel en VOLGAS gelijk met elkaar afgesteld?
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Baseplate quadrajet geschikt voor TH700R4 ?

Post by kikkegek »

weird.

vandaag ff fotos gemaakt en wat metingen verricht en lijkt toch niet helemaal perfect. Ik heb daarom Bowtieoverdrives.com een email gestuurd. Wil wel 100% zeker zijn dat het goed is.

Image

Image

Image

het is close, maar niet prefect.

Als ik terugkoppeling krijg, laat ik het weten.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Baseplate quadrajet geschikt voor TH700R4 ?

Post by kikkegek »

gisteren meteen antwoord gehad van BowtieOVerdrives.com
You have a correct factory set up, because your vehicle also came with a 700R4 transmission in the C-10 version.

All you need to do is hook the factory TV cable to it. The cable will ratchet out and adjust itself with one trip to wide open throttle.
kennelijk is die tv kabels zelfstellend?
-SpengaMotors-
Posts: 336
Joined: Tue Jul 08, 2008 9:45 pm

Re: Baseplate quadrajet geschikt voor TH700R4 ?

Post by -SpengaMotors- »

ziet er goed uit....


klopt kabel is zelfstellend, je stelt hem helemaal terug, monteert hem, en dan draai je het gas vol open, en ratelt hij naar de juiste stand.

belangerijk is ook dat einde slag volgas, nog niet het einde van het kabeltje is, anders trek je uiteindelijk het kabeltje of plunjertje in je bak aan puin....

dus even goed naar kijken.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Baseplate quadrajet geschikt voor TH700R4 ?

Post by kikkegek »

-SpengaMotors- wrote:ziet er goed uit....


klopt kabel is zelfstellend, je stelt hem helemaal terug, monteert hem, en dan draai je het gas vol open, en ratelt hij naar de juiste stand.

belangerijk is ook dat einde slag volgas, nog niet het einde van het kabeltje is, anders trek je uiteindelijk het kabeltje of plunjertje in je bak aan puin....

dus even goed naar kijken.
alrighty, thanks man!
Post Reply