Achteras inkorten

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Achteras inkorten

Post by BigBlockMopar »

Dat de vraag laag is in dit landje moge duidelijk zijn, maar ieder serieus bedrijf met een draai/freesbank en verdeel/uitklokgereedschap zou steek-assen moeten kunnen re-splinen lijkt me. Zulk moeilijk werk is dat nou ook weer niet.
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: Achteras inkorten

Post by Lennard »

is het geen optie om een 9 inch te laten maken op de gewenste breedte ?
zeker niet de goedkoopstre optie maar wel makelijk aan te passen en is erg veel spul voor te koop

Groeten lennard
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: Achteras inkorten

Post by pvz »

BigBlockMopar wrote:Dat de vraag laag is in dit landje moge duidelijk zijn, maar ieder serieus bedrijf met een draai/freesbank en verdeel/uitklokgereedschap zou steek-assen moeten kunnen re-splinen lijkt me. Zulk moeilijk werk is dat nou ook weer niet.
Klopt helemaal wat je zegt, maar een goede draaibank die 1000mm tussen de centers draait en een doorlaat heeft van 50 mm (als je het doet moet je zorgen dat je meteen alle maten kan doen) + een goede Freesbank met verdeelapparaat zijn toch al een flinke investering.. :?
Dan nog de benodigde frezen en gereedschappen.. En dan moet je nog het juiste kwaliteit materiaal op voorraad hebben liggen of heel snel kunnen leveren...
Toch nog een heel gedoe voor een paar steekassen per jaar :P

Als je die machines ook voor andere producten gebruikt is het een heel ander verhaal natuurlijk 8)
DeVicEofHeLL
Posts: 748
Joined: Thu Dec 28, 2006 8:35 pm

Re: Achteras inkorten

Post by DeVicEofHeLL »

As naar avim-tmo brengen of avim-tno,weet ff niet meer precies hoe ze heten.
Zit in de waalhaven rotterdam

Ik heb daar mijn as 10cm laten inkorten en balanceren, en was 100 euro kwijt.
smokey
Posts: 5125
Joined: Wed Apr 14, 2004 8:42 pm

Re: Achteras inkorten

Post by smokey »

DeVicEofHeLL wrote:As naar avim-tmo brengen of avim-tno,weet ff niet meer precies hoe ze heten.
Zit in de waalhaven rotterdam

Ik heb daar mijn as 10cm laten inkorten en balanceren, en was 100 euro kwijt.
Jij hebt het over een cardan as, dat is ietsje anders dan een steek as.
Post Reply