autolak vraagje

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Tiki God
Posts: 6221
Joined: Mon Nov 01, 2004 11:06 am

autolak vraagje

Post by Tiki God »

ik heb veel aan mijn auto moeten lassen oa de dorpels.
Nu wil ik nog geen shiney lak maar wel even de gelaste delen weer ff dezelfde kleur geven. Dat er wat kleur verschil in zal zitten vind ik ff niet belangrijk.
Nu heb ik een keer wat lak, grondlak activator en hardener van Sikkens gedoneerd gekregen.

Maar wat zijn de meng verhoudingen?

En mijn tweede vraag.
Op de blauwe (turquase) lak staat CHR.A.PQM deze zit nl niet in een blik maar is een losse pot verf.
Maar wat voor nr hoort hier bij? Want op spuitbussen staan toch weer alleen nummers.
Of is dit ergens op te zoeken. Dit voor het geval als ik toch liever spuitbussen neem.
69GTO-jr
Posts: 445
Joined: Mon Mar 21, 2005 10:10 pm

Re: autolak vraagje

Post by 69GTO-jr »

Als ik de kleurcode bekijk is het een kleur van Chrysler/Dodge?

de kleuren van de fabrikant komen nooit overeen met dat op een spuitbusje van "Motip"
wat je kan doen is met deze kleurcode naar een autozaak gaan die Motip verkoopt daar kunnen ze je wel verder helpen..

ik heb vroeger met Lesonal gespoten dat is een zustermerk van Sikkens van het moedermerk Akzonobel maar daar was de mengverhouding met een 2K-lak (dus zonder metallics)

5:2:10% verdunning dat wil zeggen: 5 volumedelen kleur. 2 volumedelen. verharder en 10% verdunning. maar voor de zekerheid zal ik ff de site raadplegen en desnoods contact opnemen.

http://www.autolakken.nl/sikkenscr/nl/P ... ePage.aspx

groeten Ramon
Tiki God
Posts: 6221
Joined: Mon Nov 01, 2004 11:06 am

Re: autolak vraagje

Post by Tiki God »

thanx
Post Reply