Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by Caddy_v8 »

Zoals jullie je wellicht nog herinneren was ik vorig jaar met m'n wagen op weg naar de Cruisin' Angels meeting toen ik werd aangereden. De Cadillac was echt NET een half uurtje "klaar" voor zijn eerste echte rit. Ik zat volop te genieten tot ik als eerste bij een stoplicht stilstond.

Achter mij stond een Volvo 740 station. De oudjes die erin zaten waren net een foto van mijn wagen aan het maken toen het knalde. Een Golf knalde met hoge snelheid (zonder te remmen) vol in die Volvo. De Volvo schoot op zijn beurt weer door en knalde tegen de Cadillac aan.

Schade: Volvo total loss (is bij de daklijn doormidden gebroken!!!)
Cadillac 6500 euro schade. Golf total loss.

Maar het belangrijkste is natuurlijk de immateriële schade. M'n ex zit nog steeds thuis met een ernstige whiplash. De bestuurder van de Volvo heeft ook nog steeds therapie en de ambulancemedewerkers hebben NET een hartinfarct bij die man kunnen voorkomen (was hartpatiënt).

Afgelopen week was de strafzaak tegen de veroorzaakster. En wat blijkt? Die stomme gans was bezopen! Promillage van 2.1 (5 uur 's-middags)! Hier kan ik echt dubbel pissed om worden. Ze had net 2 flessen wijn achter haar kiezen.

Gelukkig is ze conform eis van de OVJ veroordeeld, maar naar mijn mening nog te mild! 9 maanden rijverbod, 1350 euro boete en een taakstraf van 140 uur.
De verzekeringen zullen ook wel bij haar aankloppen denk ik. Die zullen de schade op haar verhalen. En da's maar goed ook! Ik kan echt niet tegen bezopen mensen in het verkeer!
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by kn@pestaart »

Van mij mogen ze haar 5 jaar opsluiten :D Ik drink zelf geen alcohol, maar zal nooit gaan rijden met...
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by Joost.... »

Een soort gerechtigheid in een situatie waar niks valt te winnen, ben benieuwd of een verzekeraar succesvol alles op haar kan claimen, maar daar zul je uiteraard nooit meer achterkomen.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by Detroitsteel »

Jep, je hebt nou eenmaal gekken in het verkeer :?

En sommige gekken zitten aan de zuip, nog erger :x
Chevy Marvin
Posts: 1276
Joined: Fri Jan 02, 2009 8:18 pm

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by Chevy Marvin »

Sommige mensen kunnen maar beter verongelukken tijdens zulke daden.
Ik ken ook mensen die al 3x gepakt zijn met rijden onder invloed.
Die leren er toch niets van, ze brengen alleen anderen in gevaar! :x
Rene's '63 impala
Posts: 296
Joined: Tue Oct 07, 2008 9:34 pm

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by Rene's '63 impala »

Dat soort lui moeten zich een keertegen een boom parkeren als ze alleen in de auto zitten. Dat ze het nog net overleven maar wel hun lesje geleerd hebben
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by basezum »

veel te weinig straf!! Alcohol en drugs horen niet in het verkeer!!
Mooi dat het toch een vorm van gerechtigheid is.

Maar ze mogen het van mij veel harder aanpakken! 0% alchol in de wagen!
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by Joost.... »

Rene's '63 impala wrote:Dat soort lui moeten zich een keertegen een boom parkeren als ze alleen in de auto zitten. Dat ze het nog net overleven maar wel hun lesje geleerd hebben
Ja goed idee, zo kosten ze de zorgpremie-betalende burgers een paar ton :?
Rob(firebird)
Posts: 2114
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by Rob(firebird) »

basezum wrote:veel te weinig straf!! Alcohol en drugs horen niet in het verkeer!!
Mooi dat het toch een vorm van gerechtigheid is.

Maar ze mogen het van mij veel harder aanpakken! 0% alchol in de wagen!

Helemaal 100% mee eens !!
En eens ophouden met die zielige smoesjes dat het rijbewijs nodig is voor het werk.
Veel strenger straffen. Tot 1 promille 5 jaar rijontzegging, boven de 1 promille rijbewijs door de versnipperaar.
En dan zal ik het maar niet hebben over het veroorzaken van een ongeval met drank op.

Rob
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by Shev Ed »

Damn, hopenlijk komt je ex er weer bovenop.

















flauw :P






sorry :D :)
camaro69
Posts: 521
Joined: Fri Aug 27, 2010 6:20 pm

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by camaro69 »

Wat belachelijk zeg..!!! Ik hoop dat alles snel weer goedkomt..

heb zelf een afschuwelijke hekel aan alcohol en rijden.. Gewoon de bak in, hop
JurgenS
Posts: 570
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:35 pm

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by JurgenS »

Rob(firebird) wrote:

Helemaal 100% mee eens !!
En eens ophouden met die zielige smoesjes dat het rijbewijs nodig is voor het werk.
Veel strenger straffen. Tot 1 promille 5 jaar rijontzegging, boven de 1 promille rijbewijs door de versnipperaar.
En dan zal ik het maar niet hebben over het veroorzaken van een ongeval met drank op.

Rob
En rij je nou plots slechter zonder rijbewijs? In België is de kans dat je staande gehouden wordt voor controle van je ID/rijbewijs/... bijna onbestaande. Iemand die zonder rijbewijs rijdt kan dit bijna straffeloos doen tot er wat gebeurd uiteraard. Ik heb 4 jaar in Nederland gewoond en ook daar heb ik nooit enige vorm van controle gehad op mijn rijbewijs.

Rijbewijs door de versnipperaar is dus niet de oplossing, geldboete en auto verbeurd verklaren trouwens ook niet. Mensen die toch voldoende geld hebben lachen hiermee. Dus andere oplossing nodig....

Nuttig gemeenschapswerk maar dan niet maar 140 uurtjes ofzo maar wel een paar jaar lang elk weekend bijvoorbeeld.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by sjak_brak »

camaro69 wrote:heb zelf een afschuwelijke hekel aan alcohol en rijden..
Ik hou van beide :D






































(maar dan los van elkaar)
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by silentchaos »

Het zijn idd alle 2 hobbies van mij, maar hou ze goed gescheiden...
Heb zelf ook zo'n dronken malloot achterop gehad (weliswaar m'n Nissan, maar het blijft kut).
Sterkte! Toch een beetje gerechtigheid!
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by BigBlockMopar »

Zuipen is voor stakkers die zonder dit spul blijkbaar geen fun kunnen hebben. :)
Post Reply