contactslot vast, kan motor niet meer afzetten

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
MieZ
Posts: 1084
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:26 pm

contactslot vast, kan motor niet meer afzetten

Post by MieZ »

Vandaag dacht ik even naar de supermarkt te gaan, krijg ik de contactsleutel niet meer teruggedraaid en kon mijn motor dus niet meer afzetten.
Omdat ik de optie de motor te laten draaien iets te ver vond gaan, maar weer naar huis gegaan en daar onder de kap de motor af gezet en accupool los.

Met wat gepiel de sleutel wel weer terug weten te draaien en vervolgens verschillende keren geen probleem.
Paar uur later wederom zelfde probleem. Reserve sleutel zelfde probleem.

Contactslot versleten?

Thanks
Last edited by MieZ on Sun Feb 09, 2014 12:22 am, edited 1 time in total.
chiel
Posts: 1365
Joined: Tue Jun 22, 2004 10:24 pm

Re: contactslot vast, kan motor niet meer afzetten

Post by chiel »

Bij een automaat wil het probleem weleens zijn dat hij niet goed in zijn P staat.
Op de stuurkolom zit wss een ring die meebeweegt met de versn.pook. Deze met de hand iets verder tegen de klok indraaien helpt soms.
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: contactslot vast, kan motor niet meer afzetten

Post by kn@pestaart »

Yep. Had ik laatst met een Camino. ;)
country squire
Posts: 506
Joined: Mon Sep 15, 2008 9:44 pm

Re: contactslot vast, kan motor niet meer afzetten

Post by country squire »

Ik ken het probleem, als ie niet goed in de P staat, gaat je sleutel er niet uit.
Hoeft niet per sé aan je contact slot te liggen, als je schakel kabel niet goed zit, gaat ie ook niet goed in P.
rockatansky
Posts: 2391
Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm

Re: contactslot vast, kan motor niet meer afzetten

Post by rockatansky »

Bij mij was een paar jaar geleden het contact wel kapot. Had dezelfde problemen.
Bij mijn auto kan je bij het contact een metalen pinnetje indrukken (met een klein schroevendraaiertje oid) waardoor je het slot eruit kan trekken. Ging redelijk makkelijk maar ik weet niet hoe dit bij jou wagen zit.

Succes
Birdje
Posts: 335
Joined: Sun Apr 06, 2008 8:52 pm

Re: contactslot vast, kan motor niet meer afzetten

Post by Birdje »

bij mij pickup (ik weet het tis iets heel anders maar tog) heb ik als ik hem in een andere versnelling zet gaat er een ronde staaf mee die naar een electrisch contact gaat die was bij mij verrot en kon ik hem daarom niet draaien nja soms wel en soms niet..

gr
Eightball
Posts: 445
Joined: Mon Nov 03, 2008 8:41 pm

Re: contactslot vast, kan motor niet meer afzetten

Post by Eightball »

country squire wrote:Ik ken het probleem, als ie niet goed in de P staat, gaat je sleutel er niet uit.
Hoeft niet per sé aan je contact slot te liggen, als je schakel kabel niet goed zit, gaat ie ook niet goed in P.
Okee, dan wil de sleutel er niet uit, maar dan kun je toch wel de motor uitzetten. Ik zet hem ook wel eens uit in de OD zonder na te denken. Hij slaat dan wel af alleen de sleutel wil er dan niet uit!!

gr. Dennis
MieZ
Posts: 1084
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:26 pm

Re: contactslot vast, kan motor niet meer afzetten

Post by MieZ »

Met een hoop gepiel aan de sleutel kreeg ik deze na een minuut of 8 wel terug gedraaid en eruit. De 4 daarop volgende testjes gingen ook goed, ik denk OK, een eenmalig iets?
Later op de avond moest ik de auto verzetten en wederom dezelfde shit.
Toch weer eruit gekregen, en weer getest, maar gelijk zelfde probleem. Reserve sleutel gepakt, idem.
Omdat ik ook een zwaar punt voel in het draaien naar de 'start-stand' en wat speling op het slot, denk ik dat t slot zijn tijd gehad heeft.

Ik weet het niet zeker, maar bij andere wagens die ik had, kon je volgens mij ook in N(eutral) de motorafzetten?
Ik kreeg de sleutel in geen enkele stand van de versnelling terug gedraaid, wat mij meer doet denken dat t slot defect is.
Post Reply