EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers
zolang hij schudt loopt hij nog , goeie indicator toch?
Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers
Binnen enkele maanden wil ik dan toch een andere uitlaat eronder
hebben en weet nu bijna zeker dat ik voor een H- pipe ga, ipv een X-pipe.
Maar nu ben ik er nog niet over uit, welke uitlaat- diameter ik het beste kan
nemen voor de beste performance.
Een 2,25 inch of een 2,5 inch?
Het gaat om een 350ci v8 uit 1981
hebben en weet nu bijna zeker dat ik voor een H- pipe ga, ipv een X-pipe.
Maar nu ben ik er nog niet over uit, welke uitlaat- diameter ik het beste kan
nemen voor de beste performance.
Een 2,25 inch of een 2,5 inch?
Het gaat om een 350ci v8 uit 1981
-
- Posts: 321
- Joined: Fri Sep 15, 2006 6:42 pm
Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers
bel Mike van Mikesamp.nl even (zit in Breda), gewoon een 2x 2.5 inch systeem eronder met een balance pipe en klaar ,niet te moeilijk over denken. je hebt gewoon een standaard motortje en gaat er waarschijnlijk geen superspannende dingen mee doen toch?
succes!!
je auto ziet er zo te zien wel netjes uit
succes!!
je auto ziet er zo te zien wel netjes uit
Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers
TE groot is ook niet goed...je uitlaatgassen moeten snel genoeg naar buiten, maar ook weer niet TE snel.
Een te dikke uitlaat (RVS is zelfs nog erger) gaat zwaar negatief werken.
Een te dikke uitlaat (RVS is zelfs nog erger) gaat zwaar negatief werken.
-
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers
Weet niet precies voor wat voor bedrag je de uitlaat wil laten monteren, maar eps kan je auto in principe ook tunen met de uitlaat.
Dit houd in dat eps ook de mogelijkheid bied om een uitlaat helemaal te berekenen, zodat de ideale dikte e.d. wordt gebruikt met het ideale model (X of H bijv).
Dit houd in dat eps ook de mogelijkheid bied om een uitlaat helemaal te berekenen, zodat de ideale dikte e.d. wordt gebruikt met het ideale model (X of H bijv).
Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers
EPS is in ieder geval niet de goedkoopste...je kunt niet in ieders buidel kijken, maar als je niet veel uit wilt geven, moet je niet bij EPS zijn
Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers
Ik ga wel bij eps de uitlaat laten maken, ik zal ze is bellen om wat meer informatie
in te winnen. Het gaat me rond de 1550,- kosten.
in te winnen. Het gaat me rond de 1550,- kosten.
Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers
Waarschijnlijk excl. de BTW
Vraag dat even van te voren anders komt er nog wat bij.
Vraag dat even van te voren anders komt er nog wat bij.
Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers
Renev wrote:Waarschijnlijk excl. de BTW
Vraag dat even van te voren anders komt er nog wat bij.
Wat ik zo had begrepen was het met de btw erin
Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers
Ik zou een flowmastersetje eronder gooien ofzo...bij AMP in breda, american Thunder 2,5 inch. Mooi Materiaal, ligt er zo onder en heb een mooi geluidje vind ik. Dat ben je de helft kwijt.
Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers
ik had ook zo'n american thunder onder mijn bus (alleen met 50 series, 40 series vind ik teveel herrie) en met een beetje aanpassingen, want ze zijn er niet voor busjes)..
wel achter headers, maar dan had ik wel meer vermogen (gtech metingen) en mooier geluid tegen een knaak niks kosten..
M@ik
wel achter headers, maar dan had ik wel meer vermogen (gtech metingen) en mooier geluid tegen een knaak niks kosten..
M@ik
Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers
Hoi daar,
Even een newbie vraag. Wat zijn headers?
Even een newbie vraag. Wat zijn headers?
Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers
Ik had er eerst een afgekeurde regenpijp onder liggen van 1,75 inch. Nu ook american thunder 2.5, t ziet er onder de auto netjes uit. En hij maakt zelfs nog wat minder herrie. En hoger in toeren heb ik volgens mij iets meer vermogen maar dat is misschien wel gewoon een gevoelskwestie. En dat voor 700 euries.
Oh en headers zijn een spaghetti uitlaatspruitstuk
Oh en headers zijn een spaghetti uitlaatspruitstuk
-
- Posts: 905
- Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm
Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers
Wolfman wrote:Hoi daar,
Even een newbie vraag. Wat zijn headers?
Headers zijn de uitlaatbochten die vanuit de uitlaatpoorten van het blok samenkomen in een enkel stuk pijp. Er zijn verschillende benamingen voor: collector pipes, exhaust manifold, uitlaatspruitstuk. De vorm en lengte ervan bepalen samen met de hoeveelheid doorstroming van de gassen en de einddemping het soort koppelverdeling en geluid dat het systeem als geheel produceert.