Texas Boy wrote: Nou hebben al die auto's daar al houders voor blikjes etc, maar zie ik nu dat zelfs die grasmaaier er ook een heeft, of is dat ook custommade?
Chevy C10
Re: Chevy C10
Re: Chevy C10
Dus een inlijn 6 motor onder een hoek van 30 graden...........kn@pestaart wrote:Een lijn 6 staat rechtop, een slant 6 staat 30graden overgeheld, om ruimte te besparen...
Slant= overhellen, vooroverbuigen
Naast een V, Lijn, een VR (V-reihe) of een wankelmotor kan ik verder niet zoveel andere configuraties verbrandingsmotor verzinnen, welke de laatste eeuw in een automobiel zijn gebruikt.
Nog nooit van een 'hoek' of 'graden' motor gehoord
Re: Chevy C10
Dit is standaard en erg handig in onze droge klimaatMieZ wrote: Nou hebben al die auto's daar al houders voor blikjes etc, maar zie ik nu dat zelfs die grasmaaier er ook een heeft, of is dat ook custommade?
Re: Chevy C10
HiP #2 wrote:boxer?
Aahh! Klopt; de koffiemolen vergeten te noemen!
Eigenlijk een HEEELE platten V......
Re: Chevy C10
De nieuwe remanufactered Holley carb zit erin en auto klinkt erg stoer, als je het niet wist denk je dat er 454 in ligt, maar omdat blijkbaar de benzine er al in zat van voor de Vietnam oorlog heb ik bij LMC een nieuwe benzine tank besteld, dus volgende week kan ik de eerste voorzichtige meters maken
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Chevy C10
kijk gelijk even of het membraan van de brandstofpomp niet vergaan is , het zou wel eens kunnen dat de benzine zo het carter inloopt
-
- Posts: 7635
- Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am
Re: Chevy C10
Beetje topic vervuilen: vriendje van mij heeft een tank met een motor van 3 cylinders maar 6 zuigers. Ontsteking gebeurt in het midden waardoor de zuigers naar buiten gaan, heeft dan ook twee krukassen. Tweetakt geloof ik. Geen idee hoe zo'n motor heet, werkt wel mooi.LowCad wrote:
Naast een V, Lijn, een VR (V-reihe) of een wankelmotor kan ik verder niet zoveel andere configuraties verbrandingsmotor verzinnen, welke de laatste eeuw in een automobiel zijn gebruikt.
Boxer
Rolls Royce Multi-Fuel in een FV 439
tank
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Chevy C10
klinkt als een british leyland commer motor
http://www.sa.hillman.org.au/TS3.htm worden volgens mij boxermotor genoemt (de enige echte)
http://www.sa.hillman.org.au/TS3.htm worden volgens mij boxermotor genoemt (de enige echte)
Re: Chevy C10
Mooi pickupje Hans. Bouwjaar '64?
Re: Chevy C10
Is een 65, maar 64-66 zijn allemaal hetzelfde.
Re: Chevy C10
Het beste bouwjaar...Texas Boy wrote:Is een 65.
Re: Chevy C10
62 is beter, voor mensen danCaprice89 wrote:Het beste bouwjaar...
Re: Chevy C10
Heb helaas wat weinig tijd, maar even een update
De nieuwe (refurbished) carb is gemonteerd en ook een nieuwe benzine tank is geplaatst en hij rijd, sputtert nog wel maar wat wil je na een paar jaar stil staan.
Van binnen moeten nog wat knoppen en pedalen vervangen worden
en inmiddels een oplossing voor de vloer van de bak. Ik had nog planken van een short bed en deze gaat over de oude vloer heen. Aan de voorkant kom je wat te kort maar daar heb ik een tool box voor gehaald, wie geen geld heeft moet slim zijn.
Ook nog bezig met de wat moderne C10
De nieuwe (refurbished) carb is gemonteerd en ook een nieuwe benzine tank is geplaatst en hij rijd, sputtert nog wel maar wat wil je na een paar jaar stil staan.
Van binnen moeten nog wat knoppen en pedalen vervangen worden
en inmiddels een oplossing voor de vloer van de bak. Ik had nog planken van een short bed en deze gaat over de oude vloer heen. Aan de voorkant kom je wat te kort maar daar heb ik een tool box voor gehaald, wie geen geld heeft moet slim zijn.
Ook nog bezig met de wat moderne C10