EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
39 LaSalle
Posts: 2286
Joined: Sat Mar 06, 2004 7:07 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by 39 LaSalle »

Had ik toch een mooi hoekje uit de carterpan gehaald :D
Al die aftermarket zooi moet je zo en zo aan passen.

Wander
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by Corp »

ja, maar daarvoor moet de motor weer omhoog en dat was me teveel werk. Tevens moet 't carter dan weer netjes gepoedercoat worden ofzo, kost allemaal zeeen van tijd. 'T is wel goed zo, die deuken ziet niemand als de auto rijdt....en daarbij, het roest niet dus dat is al goed zat. En daarbij komt, 't lijkt door de flits veel erger dan het is.
donny
Posts: 1856
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:28 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by donny »

Corp wrote:nee is met kickout sump, dus zeg maar naar de zijkanten. Past voor geen meter.

Dan wordt 't zo. is maar een 2.5" pijp, zit er kle tussen en de hoek vanaf de collector is walgelijk slecht

Image

Inderdaad, dan maar een deukje in de pan....
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by Homer »

kn@pestaart wrote: een 454SS maakt wat meer toeren als de gemiddelde USA car
Ligt dat aan een 454SS of aan de bak die eronder hangt? :P

aan de bak en achteras een 3 bak en een 3,73 achteras dit resulteerd in een "korte" overbrenging wat wel snel is maar wat meer rpm maakt op snelheid. :eek:
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by kn@pestaart »

Homer wrote: aan de bak en achteras een 3 bak en een 3,73 achteras
Dan snap ik 't... Ik weet niet beter want ik heb dezelfde overbrenging... Waarschijnlijk zelfs een nog kortere achteras, zal 't eens opzoeken... Ik draai ook flinke toeren bij cruisen. Ik dacht dat 't vrij standaard was?
niels23
Posts: 538
Joined: Sat Jun 23, 2007 10:28 am

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by niels23 »

gisteren zei iemand twijfels te hebben bij een X-pipe, gecombineerd met een standaard 350ci blok die niet boven de 5500 toeren draait. Hij zij dat als ik de beste performance wilt hebben, misschien beter voor een H-pipe kan gaan ' dit omdat een X-pipe meer voor de hogere toeren motoren zijn.

Nu vroeg ik me dus af of dat waar is of niet ... :oops:
HiP #2
Posts: 684
Joined: Mon Jan 18, 2010 12:54 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by HiP #2 »

Ik snap uberhaupt niet wat het nut van een X- of H-pipe is?

Kan iemand dat misschien uitleggen?
HiP #2
Posts: 684
Joined: Mon Jan 18, 2010 12:54 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by HiP #2 »

danku :thumbs:
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by Corp »

artikel is gesponsord door magnaflow, die willen graag x pijpjes verkopen omdat ze daar tooling voor hebben aangeschaft en daar komt bij dat het verschil in waarden van de test mbt open en x zeer waarschijnlijk binnen de foutmarge vallen, zonder foutenanalyse zeggen deze waarden niks anders dan dat ze gelijk zijn

De test is sowieso incompleet, waarom zijn duals zonder x of h niet getest??

Ik gebruik nooit een x of h tenzij uitdrukkelijk gewenst
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by roadrage david »

Frapante is dat ik net een uitlaat heb opgehaald voor een V8 star (dutch supercar chalenge) bij een uitlatenbouwer die tot en met een paar jaar geleden voor het"" BMW F1 team"" werkte om hun uitlaten te lassen!!.
Dit uitlaatje kost 6000euro!!!!!. 1mm dik en 0.5mm dik!. alle high end raceing teams vandaag de dag rijden met een X pipe. voordeel is dat je in het midden an boven in de rpm range meer vermogen vrij maakt. een balanse pipe of H pipe genoemd brengt aleen maar balanse in je motor bij lage toeren houd dus het shudden een beetje tegen . nadat de trottle er op gaat werkt hij niet meer omdat de uitlaat gassen te snel gaan om de balanse pipe in te gaan.
hier onderschijd de X pipe zich naartuurlijk van de H of balanse pipe. en leverd meer vermogen.. en de gassen ontmoeten elkaar in de X en leveren een betere en snellere flow naar achteren. Dont take mij word for it im just the mesenger, from the mouth of a formula 1 exaust builder.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by Corp »

Jij wilt maar niet begrijpen dat wat op een race auto werkt niet perse ook op een straat auto werkt, dat op die race auto is ontworpen voor die auto en getest en eventueel vele malen verbetert. Wat met de straatautos gebeurt is dat er een pijpje tussen gebakken wordt op de handigste plaats. Race headers en uitlaat die op maat gemaakt zijn en getest zijn is compleet wat anders dan je mailorder kitje. Zo'n uitlaat is op lengte getuned, de primarie lengtes, diameters, collector diameter en lengte en vaak ook een merge collector zodat in het ideale toerengebied deze de scavenging verbeteren en de volumetrische efficientie van de motor daarmee verhogen. Een boel trial & error en opgedane kennis, zoals van burns stainless en dr gas die ook zulke systemen bouwen. Denk je nou werkelijk dat het gemiddelde magnaflow kitje of dat van EPS zo werkt? Die uitlaat die jij aanhaalt kost niet voor niets zoveel geld.

Is trouwens goedkoop dat setje dan, dat kosten alleen de headers van een bevriende racer al en die zijn niet eens van inconel

Ik heb het al vaker gezegd maar jij bent de ideale klant voor veel bedrijven omdat jij in reclame BS trapt ogf heb je jouw uitlaat ook laten bouwen en laten testen en veranderen op de testbank??
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by roadrage david »

First of je voelt jezelf nogal aangesproken terwijl niets in mijn mail er op wijst dat ik ook maar 1 seconde jou bedoeld!!. algemeene post. anders zet ik er wel ergens CORP in. ten tweede er rijden tegenwordig HEEL wat 500 en meer pk straat auto,s rond.
Een uitlaat systeem secu motor die dat vermogen leverd weet niet of het een race of straat auto is..
Het is algemeen bekend en in boeken beschreven tests dat wat ik hier boven schrijf zo is ,en NEE komt niet van uitlaat en of muffler en of motor bouwers af. gewoon mensen die al 50 jaar racen en op straat rond rijden. en hun bevindingen qua testen en ervaringen in een boek hebben gepubliseerd, but he wat do they know...

En ja wat voor race auto,s geld hoeft niet perse voor straat auto,s goed te zijn . Heb je helemaal gelijk in, maar we weten ook allemaal dat straat auto,s geen van allen optimaal gemaakt worden door de auto industrie/ producenten, en dat er mega kosten worden bespaard, om geld te verdienen, tenkosten van ""beter"". dus jou uitspraak heeft een flipside to that coin. en dat is dat race proven auto tegniek in meer dan niet van de gevalen dus WEL van toepassing zijn op ""straat"" auto,s.

Deze ideale klant die voor veel bedrijven in hun reclame bullshit valt (begrijp niet waaraan ik dat hier met dit topic aan verdiend,) heeft anders al aardig wat meer snelheid/ durabilety/ kosten besparing in de top van de nederlandse auto sport gebracht met minimaale aan passingen, of ik nou met mijn kop werkt en jy met je handjes dat maakt niet uit en jou zeker geen superieur persoon., nu je toch met tegniese bewording ging gooien om even intresant te doen, even het volgende .

Ik zou voor de zekerheid even de olie pan aan de binnen en buitenkant even van een termal coating vorzien inclusief je uitlaat die er om heen zit ,en dan pas de header wrap. die wrap aleen gaat het niet doen!!............. ben er al weer klaar mee. DAAAAAAAAAAAAAAAAGGGGGGGGGGGGGG..
Last edited by roadrage david on Thu Sep 09, 2010 4:48 pm, edited 2 times in total.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by rene74monte »

en volgens mij is het ook altijd nog zo dat hoe meer bochten hoe meer weerstand ,
weg x en h en dan schudt mijn blok maar een beetje stationair , leuk gezicht toch? :D
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by elcamino59 »

[quote="rene74monte"]en volgens mij is het ook altijd nog zo dat hoe meer bochten hoe meer weerstand ,
weg x en h en dan schudt mijn blok maar een beetje stationair , leuk gezicht toch? :D[/quote

inderdaad 'lekker laten schudden . :lol:
Post Reply