Ouwe chevy
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
Is die harige hand op foto 3 ook van je vriendin???
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
Vriendin? Denk dat het z'n dochter is. Toch? Lijkt me vrij jong anders...
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
De harige hand van mijn vriendin
Last edited by joco on Tue Apr 20, 2010 10:34 pm, edited 1 time in total.
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
Goed bezig Jo , kost veel tijd e.d . Maar straks staat er ook iets waar je trots op kan zijn , en lekker in kan cruisen .
Groet , Ronnie
Groet , Ronnie
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
Hierbij weer een update.
Inmiddels voorschermen laten stralen, strak gezet en in de epoxie gespoten
Deuren na las werk laten stralen, strak gezet en in de epoxie gespoten
Koeling opgetuigd
Begonnen met nieuwe remleidingen ( achter klaar, voor moet nog )
Nieuwe touwtjes, in diverse kleuren
Jo
Inmiddels voorschermen laten stralen, strak gezet en in de epoxie gespoten
Deuren na las werk laten stralen, strak gezet en in de epoxie gespoten
Koeling opgetuigd
Begonnen met nieuwe remleidingen ( achter klaar, voor moet nog )
Nieuwe touwtjes, in diverse kleuren
Jo
Last edited by joco on Sat Sep 04, 2010 8:18 pm, edited 2 times in total.
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
Vandaag blok laten lopen, met two barel carb
Blok afgevuld met 3 liter 10W40 en 1 liter ATF, mix om blok schoon te krijgen, heeft een half uur gelopen, daarna filter en olie eruit gehaald.
Heb stationair ongeveer 18 PSI olie druk, als ik gas geef, komt er ongeveer 5 PSI bij, is dat voldoende ?
Gr, Jo
Blok afgevuld met 3 liter 10W40 en 1 liter ATF, mix om blok schoon te krijgen, heeft een half uur gelopen, daarna filter en olie eruit gehaald.
Heb stationair ongeveer 18 PSI olie druk, als ik gas geef, komt er ongeveer 5 PSI bij, is dat voldoende ?
Gr, Jo
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
He Joco , je schiet al aardig op zie ik . Je bent in iedergeval verder dan mij . Doe je de bedrading zelf ? En maak je ook een nieuwe zekeringen kast etc , of gebruik je de oude ?
In ieder geval je pakt het goed aan , eerst alles stralen en dan verdere bewerking etc .Zoals gezegd lekker zo door blijven gaan .
Groet , Ronnie
In ieder geval je pakt het goed aan , eerst alles stralen en dan verdere bewerking etc .Zoals gezegd lekker zo door blijven gaan .
Groet , Ronnie
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
@ Ronnie
Zekeringkast is een nieuwe ( oud bakkeliet model, wordt nog steeds verkocht in tractor onderdelen shops )
Die heb ik gemonteerd op een pertinax onderplaat, wordt gemonteerd aan bestuurders kant waar oude zat, twee moertjes los en ik pak hem er zo uit, draden wat langer gehouden, zodat ik plaat op de bodem van de auto kan leggen, is gemakkelijker, ook de relais en knipperlicht automaat zitten op zo'n plaat, deze komt onder dashbord, achter handschoenen kastje.
Bedrading doe ik ook, voorlopig alleen het nodige voor de keuring, daarna komt er de rest bij, zoals binnenverlichting, radio, enz.
Ik schakel alles via relais, er gaat dus bijna geen stroom door de originele schakelaars.
Gr, Jo
Zekeringkast is een nieuwe ( oud bakkeliet model, wordt nog steeds verkocht in tractor onderdelen shops )
Die heb ik gemonteerd op een pertinax onderplaat, wordt gemonteerd aan bestuurders kant waar oude zat, twee moertjes los en ik pak hem er zo uit, draden wat langer gehouden, zodat ik plaat op de bodem van de auto kan leggen, is gemakkelijker, ook de relais en knipperlicht automaat zitten op zo'n plaat, deze komt onder dashbord, achter handschoenen kastje.
Bedrading doe ik ook, voorlopig alleen het nodige voor de keuring, daarna komt er de rest bij, zoals binnenverlichting, radio, enz.
Ik schakel alles via relais, er gaat dus bijna geen stroom door de originele schakelaars.
Gr, Jo
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
Vandaag blok afgevuld met 10W40 minerale olie, en nieuw filtertje op geschroefd, de olie druk is nu op bedrijf temp, stationair 26 PSI en met een beetje gas erop circa 33 PSI
De spoelolie was pikzwart na een half uur draaien, de mix met ATF olie heeft zijn werk gedaan denk ik.
Zo nu weer verder met de deuren, moest even iets anders doen, wordt gek van dat schuren.
Gr, Jo
De spoelolie was pikzwart na een half uur draaien, de mix met ATF olie heeft zijn werk gedaan denk ik.
Zo nu weer verder met de deuren, moest even iets anders doen, wordt gek van dat schuren.
Gr, Jo
-
- Posts: 1116
- Joined: Mon Jul 21, 2008 7:32 pm
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
Je hebt er mooi werk van ..joco wrote:Vandaag blok afgevuld met 10W40 minerale olie, en nieuw filtertje op geschroefd, de olie druk is nu op bedrijf temp, stationair 26 PSI en met een beetje gas erop circa 33 PSI
De spoelolie was pikzwart na een half uur draaien, de mix met ATF olie heeft zijn werk gedaan denk ik.
Gr, Jo
vraag: Is dat met ATF de manier om je blok van binnen schoon te krijgen ? Wat maakt die ATF dan los ?
Risico's aan verbonden ?
groeten,
Hans
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
[quote]
Je hebt er mooi werk van ..
vraag: Is dat met ATF de manier om je blok van binnen schoon te krijgen ? Wat maakt die ATF dan los ?
Risico's aan verbonden ?
groeten,
Hans[quote]
Gebruik ff de zoek functie en kijk eens onder engine flush.....
Lees en trek je conclussie
OK on topic weer !!!
Je hebt er mooi werk van ..
vraag: Is dat met ATF de manier om je blok van binnen schoon te krijgen ? Wat maakt die ATF dan los ?
Risico's aan verbonden ?
groeten,
Hans[quote]
Gebruik ff de zoek functie en kijk eens onder engine flush.....
Lees en trek je conclussie
OK on topic weer !!!
-
- Posts: 1116
- Joined: Mon Jul 21, 2008 7:32 pm
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
Ok.. sorry voor de off topic
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
zoals verwacht is de oliedruk weer stuk beter he...
Gr
Gr
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
Mooi project. Je pakt het goed aan, dat is restaureren!
Vraagje: je schrijft een stukkie terug: bodem in Owatrol/menie gespoten. Wat is dat precies voor spul / hoe heet het exact? En heb je dat met een compressor erop gespoten of met spuitbusjes?
Lijkt aardig op de originele kleur op de bodem van tri-fives. Heb daar al eens meer foto's van gezien en toen meteen besloten dat mijn 55-er er ook zo uit moet gaan zien van onderen. Erg ''cleane'' look.
Vraagje: je schrijft een stukkie terug: bodem in Owatrol/menie gespoten. Wat is dat precies voor spul / hoe heet het exact? En heb je dat met een compressor erop gespoten of met spuitbusjes?
Lijkt aardig op de originele kleur op de bodem van tri-fives. Heb daar al eens meer foto's van gezien en toen meteen besloten dat mijn 55-er er ook zo uit moet gaan zien van onderen. Erg ''cleane'' look.