typegoedkeuring bij RDW kentekenkeuring
typegoedkeuring bij RDW kentekenkeuring
Ik heb ff de zoekfunctie gebruikt en als ik het goed begrijp heb ik met mijn Dart van bouwjaat 1970 GEEN probleem met typegoedkeuring.
Heb ik daar gelijk in? zou wel lekker zijn aangezien het origineel een 6-cilinder auto is en er nu een "iets" andere motor is ingebouwd :arrow:
Heb ik daar gelijk in? zou wel lekker zijn aangezien het origineel een 6-cilinder auto is en er nu een "iets" andere motor is ingebouwd :arrow:
-
- Posts: 1948
- Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am
Vanaf 1972 is er typegoedkeuring verplicht dus zou met jou "monster" geen probleem moeten zijn.
Greetzz,mike.
http://www.cadillacman.nl 8) 8) 8)
Greetzz,mike.
http://www.cadillacman.nl 8) 8) 8)
Typegoedkeuring voor personenauto's is vanaf 1 jan 1973.
Informeer als je een afspraak maakt even of je de auto moet laten wegen.
Omschrijving Datum invoering typegoedkeuring
- Personenauto's 1 januari 1973
- Lichte bedrijfsvoertuigen 1 januari 1973
- Aanhangwagens 26 november 1975
- Zware bedrijfsvoertuigen 1 juli 1967
Informeer als je een afspraak maakt even of je de auto moet laten wegen.
Omschrijving Datum invoering typegoedkeuring
- Personenauto's 1 januari 1973
- Lichte bedrijfsvoertuigen 1 januari 1973
- Aanhangwagens 26 november 1975
- Zware bedrijfsvoertuigen 1 juli 1967
-
- Posts: 540
- Joined: Tue Feb 10, 2004 2:58 am
de title is het buitelandse kenteken / registratie bewijsbuick 1939 wrote:laat zeker eens wat horen hoe het is gegaan ik moet namelijk nog beginnen met mijn buick ligt nu een zes cilinder in maar het wordt een 454 twin turbo.
ik heb trouwens alleen het invoer bewijs en het type plaatje zit er ook nog in maar wat bedoel je met title dat ben ik al vaker tegen gekomen.
-
- Posts: 540
- Joined: Tue Feb 10, 2004 2:58 am
Fred lees dit even,het is dankzij de FEHAC wel mogelijk om een NL kenteken te krijgen zonder buitenlandse papieren:
http://www.fehac.nl/fehac/pages/commiss ... ctueel.htm
http://www.fehac.nl/fehac/pages/commiss ... ctueel.htm
kon ook 2 december maar dat was me ff te snel, moet nog een andere aandrijfas hebben en dat lukt zo snel nietDodgeTon wrote:Tering..da's snel... is dat incl. het chassisnr. erin meppen?
Welk RDW station ga je?
Ton
chassisnr word er ingemept en hij word gewogen, en ik ga rijdend naar Amsterdam met een 1dagskenteken
Jammer dat je dat chassisnummer er zelf niet ingeslagen hebt.
Nu je het laat doen krijg je er waarschijnlijk ook een identificatie keuring bij en daar kunnen ze gaan zeuren over de 6 /8 cylinder switch.
Officieel mag je het chassisnummer niet meer zelf inslaan,maar als je onnozel zegt dat het er al in stond, gaan ze er wel mee akkoord en krijg je niet die keuring met de vincodeboekjes in de hand,maar alleen de gewone kentekenkeuring.
Nou is het zo, dat als ze je vragen wat voor v8 er in ligt, je denk ik het beste kunt zeggen dat het volgens jouw een 318 (5 liter is nog beter) is.
Die motor was namelijk wel leverbaar in de Dart in 1970.
Jammer dat ik deze post zo laat heb gelezen,dat had misschien wat gezeur gescheeld.
Ik put trouwens uit mijn ervaring in Groningen en het kan best zijn dat het in Amsterdam heel anders toegaat.
Arthur.
Arthur.
Nu je het laat doen krijg je er waarschijnlijk ook een identificatie keuring bij en daar kunnen ze gaan zeuren over de 6 /8 cylinder switch.
Officieel mag je het chassisnummer niet meer zelf inslaan,maar als je onnozel zegt dat het er al in stond, gaan ze er wel mee akkoord en krijg je niet die keuring met de vincodeboekjes in de hand,maar alleen de gewone kentekenkeuring.
Nou is het zo, dat als ze je vragen wat voor v8 er in ligt, je denk ik het beste kunt zeggen dat het volgens jouw een 318 (5 liter is nog beter) is.
Die motor was namelijk wel leverbaar in de Dart in 1970.
Jammer dat ik deze post zo laat heb gelezen,dat had misschien wat gezeur gescheeld.
Ik put trouwens uit mijn ervaring in Groningen en het kan best zijn dat het in Amsterdam heel anders toegaat.
Arthur.
Arthur.
ik heb geen typegoedkeuring nodig dus kan elke motor die ik wil er inhangen, als was t een diesel maakt t nog niet uit.cudabee wrote:Jammer dat je dat chassisnummer er zelf niet ingeslagen hebt.
Nu je het laat doen krijg je er waarschijnlijk ook een identificatie keuring bij en daar kunnen ze gaan zeuren over de 6 /8 cylinder switch.
Officieel mag je het chassisnummer niet meer zelf inslaan,maar als je onnozel zegt dat het er al in stond, gaan ze er wel mee akkoord en krijg je niet die keuring met de vincodeboekjes in de hand,maar alleen de gewone kentekenkeuring.
Nou is het zo, dat als ze je vragen wat voor v8 er in ligt, je denk ik het beste kunt zeggen dat het volgens jouw een 318 (5 liter is nog beter) is.
Die motor was namelijk wel leverbaar in de Dart in 1970.
Jammer dat ik deze post zo laat heb gelezen,dat had misschien wat gezeur gescheeld.
Ik put trouwens uit mijn ervaring in Groningen en het kan best zijn dat het in Amsterdam heel anders toegaat.
Arthur.
Arthur.
tegenwoordig moeten ze ook de Title van de auto hebben dus daar zien ze ook op dat het een 6-cilinder auto is.
En ik heb juist een ander verhaal gehoord dat er iemand problemen kreeg omdat ie zelf het nummer er had ingeslagen, en ik wil juist geen gesodemieter dus ik doe het gewoon (deze keer dan ) volgens de regels
en ik kan wel zeggen dat t een 318 is maar dan pakken ze een ander boekje met de gietnummers en zien ze zo dat het een 383 is, toen ik met m'n pickup ging te omkeuren voor 8-cilinder hoefde ik ook niet te zeggen wat voor motor het was want dat keek ie zo zelf even na