70er Chevelle UPDATE Apr-2016 na 7 jaar bijna APK klaar.
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
70er Chevelle UPDATE Apr-2016 na 7 jaar bijna APK klaar.
Hallo,
Ik ben bezig met mijn Chevrolet Chevelle uit 1970. Zo kocht ik hem in Mei 2007:
in het najaar van 2007 de achteras netjes gemaakt en een Eaton Posi met 3.55:1 erin gestopt:
Voorjaar van 2008 een 4L80e gekocht, Compushift set in USA besteld aandrijfas ingekort en de boel ingebouwd:
En heb er zo in 2008 mee gereden zodat ik verder kon sparen voor de volledige restauratie.
Ondertussen verder gegaan met het bij elkaar zoeken van onderdelen, de 396 opnieuw op te bouwen (ik had er een standaard 350 inliggen zodat ik wel kon rijden).
Met de kerst vorig jaar dacht ik alleen even de nieuwe veren die binnen waren eronder te zetten.... maar dat liep even anders en zo staat ie er nu bij:
Ja hij is al helemaal kaal geweest;
ook ontlakt en laten verzinken:
nog meer verzonken spul:
tja, een echte restauratie was wel iets wat ik wilde maarja ben er toch eerder aan begonnen dan gepland.
Er zit nog wat laswerk aan de body voordat ie naar een spuiter kan. De body zelf heb ik zelf kaal gemaakt van binnen en buiten door hem te zandstralen en het dak kaal te schuren, enz.
echt een pokke klus maarja. En alle blank metalen delen in de Corroless primer gezet.
Maar dit is wat ik inmiddels klaar heb liggen:
stuggere veren met hotchkis schokdempers
draagarmen van SC&C met Howe Tall ball joints
uitlaat van Pypes RVS gepolijst
magnaflow dempers
handgemaakte radiateur van Alumitech
Oja en voor ik het vergeet de motor:
March serpentine met dynamo en stuurbekrachtingins pomp
MSD spul
Headers
wat ingewanden
enz. enz.
Uiteindelijk ziet ie er nu zo uit:
klaar voor inbouw
17" VWW V45 wielen met banden en een complete schijfremset voor rondom zijn onderweg naar Texas.
Een stuurhuis met 12:1 overbrenging is ook besteld en tja op het verlanglijstje blijft er nog genoeg over,
maar het lijkt me beter er eerst maar weer is wat verf op te krijgen zodra het laswerk klaar is
en ik denk dat dat ook weer genoeg gaat kosten.
Ik ben bezig met mijn Chevrolet Chevelle uit 1970. Zo kocht ik hem in Mei 2007:
in het najaar van 2007 de achteras netjes gemaakt en een Eaton Posi met 3.55:1 erin gestopt:
Voorjaar van 2008 een 4L80e gekocht, Compushift set in USA besteld aandrijfas ingekort en de boel ingebouwd:
En heb er zo in 2008 mee gereden zodat ik verder kon sparen voor de volledige restauratie.
Ondertussen verder gegaan met het bij elkaar zoeken van onderdelen, de 396 opnieuw op te bouwen (ik had er een standaard 350 inliggen zodat ik wel kon rijden).
Met de kerst vorig jaar dacht ik alleen even de nieuwe veren die binnen waren eronder te zetten.... maar dat liep even anders en zo staat ie er nu bij:
Ja hij is al helemaal kaal geweest;
ook ontlakt en laten verzinken:
nog meer verzonken spul:
tja, een echte restauratie was wel iets wat ik wilde maarja ben er toch eerder aan begonnen dan gepland.
Er zit nog wat laswerk aan de body voordat ie naar een spuiter kan. De body zelf heb ik zelf kaal gemaakt van binnen en buiten door hem te zandstralen en het dak kaal te schuren, enz.
echt een pokke klus maarja. En alle blank metalen delen in de Corroless primer gezet.
Maar dit is wat ik inmiddels klaar heb liggen:
stuggere veren met hotchkis schokdempers
draagarmen van SC&C met Howe Tall ball joints
uitlaat van Pypes RVS gepolijst
magnaflow dempers
handgemaakte radiateur van Alumitech
Oja en voor ik het vergeet de motor:
March serpentine met dynamo en stuurbekrachtingins pomp
MSD spul
Headers
wat ingewanden
enz. enz.
Uiteindelijk ziet ie er nu zo uit:
klaar voor inbouw
17" VWW V45 wielen met banden en een complete schijfremset voor rondom zijn onderweg naar Texas.
Een stuurhuis met 12:1 overbrenging is ook besteld en tja op het verlanglijstje blijft er nog genoeg over,
maar het lijkt me beter er eerst maar weer is wat verf op te krijgen zodra het laswerk klaar is
en ik denk dat dat ook weer genoeg gaat kosten.
Last edited by Robin_Chevelle on Sat Apr 16, 2016 5:09 pm, edited 12 times in total.
Re: 70er Chevelle Resto-Mod
sowhee lekker bezig ,geen half werk mooi project
greetz joop
greetz joop
Re: 70er Chevelle Resto-Mod
Kwijl......kan ik alleen maar van dromen
Re: 70er Chevelle Resto-Mod
super netjes!!
En een heel mooie chevelle.
Succes met de verdere resto.....
Oscar.
En een heel mooie chevelle.
Succes met de verdere resto.....
Oscar.
Re: 70er Chevelle Resto-Mod
Dat is geen half werk.
Tot zo ver erg netjes allemaal.
Tot zo ver erg netjes allemaal.
Re: 70er Chevelle Resto-Mod
Goed bezig!
Maar waarom de standaard koppen?
Maar waarom de standaard koppen?
Re: 70er Chevelle Resto-Mod
Zo, dat is mooi!
Vraag: Waar heb jij de body laten stralen?
Gr Ramon
Vraag: Waar heb jij de body laten stralen?
Gr Ramon
Re: 70er Chevelle Resto-Mod
Hee Robin,
Erg mooi model, en je bent al lekker goed opweg zo . Kan je nog wat foto's van het laswerk laten zien? En zoals hij er nu bij staat ofzo?
Gr henk
Erg mooi model, en je bent al lekker goed opweg zo . Kan je nog wat foto's van het laswerk laten zien? En zoals hij er nu bij staat ofzo?
Gr henk
-
- Posts: 588
- Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm
Re: 70er Chevelle Resto-Mod
heeel erg netjes allemaal.
dat is een restauratie zoals het hoort
succes, en ik ga t volgen
dat is een restauratie zoals het hoort
succes, en ik ga t volgen
Re: 70er Chevelle Resto-Mod
Leuk project.
Helemaal in mijn stijl, de resto-mod.
Ik zal het blijven volgen.
Fordman 8)
Helemaal in mijn stijl, de resto-mod.
Ik zal het blijven volgen.
Fordman 8)
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
Re: 70er Chevelle Resto-Mod
Bedankt voor jullie reactie's!
Zou het graag willen, maarja kan altijd over een paar jaar nog ofzo als upgrade.
even een pauze, dus tijd voor een foto
Deze zijn goed en kleppen enzo zijn weer nieuw, en zeker ook de euries die je voor alu koppen voor een BigBlock moet neerleggen.Goed bezig!
Maar waarom de standaard koppen?
Zou het graag willen, maarja kan altijd over een paar jaar nog ofzo als upgrade.
Heb ik zelf gedaan 8) heb zo'n klein straal vat via internet gekocht, zakken vol met straal prut en heb een oud groot zeil neergelegd, daar een oude party-tent op met zijwanden erin. Zelf een masker op en een paar lagen kleding (waar het alsnog door ging) en dan stralen maar. Heeft me een paar zondagen gekost om de firewall en alle sponningen, randen hoekjes en gaten te doen en het geeft een enorme puinhoop, je vind het stof overal. Dak en achterschermen zijn met de schuurmachine kaal gemaakt.Zo, dat is mooi!
Vraag: Waar heb jij de body laten stralen?
Gr Ramon
even een pauze, dus tijd voor een foto
Ja foto's komen eraan, hij staat nu op de brug en er is te weinig licht en afstand voor goeie foto's, me camera flitst en dan ziet het er allemaal vaag uit.Hee Robin,
Erg mooi model, en je bent al lekker goed opweg zo . Kan je nog wat foto's van het laswerk laten zien? En zoals hij er nu bij staat ofzo?
Gr henk
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
Re: 70er Chevelle Resto-Mod
super!! dat wordt een heel mooi karretje 8)
-
- Posts: 3217
- Joined: Wed Feb 04, 2004 4:18 pm
Re: 70er Chevelle Resto-Mod
70er chevelles zijn altyd top
greetzz jeff
greetzz jeff
Re: 70er Chevelle Resto-Mod
Mooi project
Waar heb je dat recentelijk nog geel laten passiveren? Hier wil niemand dat doen ivm nieuwe EU richtlijnen mbt 6 waardig Chroom.
Waar heb je dat recentelijk nog geel laten passiveren? Hier wil niemand dat doen ivm nieuwe EU richtlijnen mbt 6 waardig Chroom.
Last edited by Corp on Sun Jun 07, 2009 3:40 pm, edited 1 time in total.