Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
Dat zijn echt super apparaatjes om je uiteindes mee te vormen! Goed spul. 8)
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
@Thenewpappa:
Het is idd Cunifer. 8)
Dat buigen is idd nog goed te doen. moet alleen nog de brandstofleidingen nog buigen maar daar heb ik ik me zo'n buigtang voor besteld. Ik heb een klein stukje met de hand geprobeerd maar das toch wel verdomd lastig. En ik had bijna geen handen meer over . Maar de dunne remleidingen was geen probleem, die waren goed te buigen.
Het is idd Cunifer. 8)
Dat buigen is idd nog goed te doen. moet alleen nog de brandstofleidingen nog buigen maar daar heb ik ik me zo'n buigtang voor besteld. Ik heb een klein stukje met de hand geprobeerd maar das toch wel verdomd lastig. En ik had bijna geen handen meer over . Maar de dunne remleidingen was geen probleem, die waren goed te buigen.
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
hoi maarten , heb je project bekeken , het ziet er allemaal erg netjes uit !
je bent goed bezig met de camaro , mooi blok trouwens.
en die kleur rood past ook goed bij de auto !
ik zal ook jou topic blijven volgen .
gr daan
je bent goed bezig met de camaro , mooi blok trouwens.
en die kleur rood past ook goed bij de auto !
ik zal ook jou topic blijven volgen .
gr daan
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
Vandaag mijn nieuwe buigtang opgehaald, Is toch wel makkelijker voor die dikkere (brandstof)leidingen. ;-) ;-) Hier kan ik ook die dikke 3/8" (+/- 9,5 mm) mee buigen
Dus maar meteen (weer) begonnen met buigen van de leidingen
Ik heb nu bijna alle brandstof leidingen en vacuum leidingen gebogen, moet er nog een paar
Maar had het volgende probleem, Als je een slang op de leiding schuift heb je eigenlijk geen "grip" om hem vast te zetten. Origineel zat er een soort bolling op het uiteinde waar je de slang ook al mee vastklemde
Toen kwam de man bij in de winkel waar ik de leidingen gehaald heb met het volgende aanzetten:
Dit ringetje moet je vastsolderen op het einde van de leiding en daar kan je je leiding overheen schuiven ;-)
Dus dat hebben we gedaan:
Leiding opgeschuurd (hechting):
Daarna dat tonnetje erop geschoven:
En daarna vast gesoldeerd:
Gr Maarten
Dus maar meteen (weer) begonnen met buigen van de leidingen
Ik heb nu bijna alle brandstof leidingen en vacuum leidingen gebogen, moet er nog een paar
Maar had het volgende probleem, Als je een slang op de leiding schuift heb je eigenlijk geen "grip" om hem vast te zetten. Origineel zat er een soort bolling op het uiteinde waar je de slang ook al mee vastklemde
Toen kwam de man bij in de winkel waar ik de leidingen gehaald heb met het volgende aanzetten:
Dit ringetje moet je vastsolderen op het einde van de leiding en daar kan je je leiding overheen schuiven ;-)
Dus dat hebben we gedaan:
Leiding opgeschuurd (hechting):
Daarna dat tonnetje erop geschoven:
En daarna vast gesoldeerd:
Gr Maarten
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
Het is al weer een hele tijd geleden dat ik hier foto's heb geplaatst maar heb weer en paar fotootjes en zal jullie weer ff up to date brengen.
Heb zo tussendoor nog het een en ander gedaan
De stuurbekrachtigingspomp uit elkaar gehaald schoongemaakt opgespoten, in elkaar gezet, en weer gemonteerd:
De remklauwen hetzelfde:
Revisieset gehaald en gemonteerd:
Helaas moet ik het stuk dashboard in de auto overspuiten :sad: :sad:
Ik denk dat ik een of andere vloeistof er op geknoeid heb, want er zitten op een paar plaatsen allemaal witte vlekken in
Maar kon het niet laten om alvast ff de motorkap er los op te leggen Ziet er goed uit al zeg ik het zelf ;-)
En zo verder nog kleine dingetjes gedaan zoals koplampen gemonteerd, remmen ontlucht, die plastice kap onder tussen de bak en motor gemonteerd
Gr Maarten
Heb zo tussendoor nog het een en ander gedaan
De stuurbekrachtigingspomp uit elkaar gehaald schoongemaakt opgespoten, in elkaar gezet, en weer gemonteerd:
De remklauwen hetzelfde:
Revisieset gehaald en gemonteerd:
Helaas moet ik het stuk dashboard in de auto overspuiten :sad: :sad:
Ik denk dat ik een of andere vloeistof er op geknoeid heb, want er zitten op een paar plaatsen allemaal witte vlekken in
Maar kon het niet laten om alvast ff de motorkap er los op te leggen Ziet er goed uit al zeg ik het zelf ;-)
En zo verder nog kleine dingetjes gedaan zoals koplampen gemonteerd, remmen ontlucht, die plastice kap onder tussen de bak en motor gemonteerd
Gr Maarten
Last edited by maarten on Wed Feb 11, 2009 8:56 pm, edited 1 time in total.
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
De ontsteking zit erop en is aangesloten
Nu alleen de carburateur nog. en de uitlaat nog
Hebben jullie nog tips of weetjes die ik moet doen voordat ik dadelijk voor de eerste keer mijn nieuw blokkie zijn leven geef.
Wat ze al gezegd hebben is (dat wist ik al) dat je eerst de olie rond moet ppompen voordat je hem start.
En wat ik nu ook heb gezien is dat je je blok daarna zo'n 20 min moet laat lopen tussen de 2 en 3000 toeren.
http://www.youtube.com/watch?v=23sYBHH9fUA
Nog iemand ideeen over de uitlaat?? Ik heb al suggesties gehoord over flowmasters, of Thrush turbo mufflers
Gr Maarten
Nu alleen de carburateur nog. en de uitlaat nog
Hebben jullie nog tips of weetjes die ik moet doen voordat ik dadelijk voor de eerste keer mijn nieuw blokkie zijn leven geef.
Wat ze al gezegd hebben is (dat wist ik al) dat je eerst de olie rond moet ppompen voordat je hem start.
En wat ik nu ook heb gezien is dat je je blok daarna zo'n 20 min moet laat lopen tussen de 2 en 3000 toeren.
http://www.youtube.com/watch?v=23sYBHH9fUA
Nog iemand ideeen over de uitlaat?? Ik heb al suggesties gehoord over flowmasters, of Thrush turbo mufflers
Gr Maarten
-
- Posts: 2391
- Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
Errug netjes allemaal!!!!
Wordt een knappe Camaro!!
Wordt een knappe Camaro!!
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
er staan op you tube ook filmpjes met de uitlaatgeluiden van beide typen uitlaten .
tis een kwestie van persoonlijke smaak , ik zou zelf voor wat stillere type uitlaatdempers gaan als je de auto veel gaat rijden , van luide uitlaatgeluiden word je heel snel moe in de auto
tis een kwestie van persoonlijke smaak , ik zou zelf voor wat stillere type uitlaatdempers gaan als je de auto veel gaat rijden , van luide uitlaatgeluiden word je heel snel moe in de auto
-
- Posts: 2391
- Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
ik zou zelf voor wat stillere type uitlaatdempers gaan als je de auto veel gaat rijden , van luide uitlaatgeluiden word je heel snel moe in de auto
Klopt, ik heb erg luide uitlaten en dat is allemaal wel leuk maar zo gauw dat er iemand meerijdt kan je niet echt fatsoenlijk met elkaar lullen omdat je er bijna niet bovenuit komt op de snelweg.
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
Flowmaster valt af. Wel een mooi geluid maar deze resoneren heel erg heb ik gehoord. Vooral met constante snelheid (autowegen). Dan wordt het echt een gebrul.
Van Thrush heb gehoord dat deze een mooi geluid hebben en weinig resoneren en geen echt vervelend geluid met constante snelheid.
Bij elke auto zal het toch weer anders klinken. Het zal denk ik toch een kwestie zijn van proberen.
Gr Maarten
Van Thrush heb gehoord dat deze een mooi geluid hebben en weinig resoneren en geen echt vervelend geluid met constante snelheid.
Bij elke auto zal het toch weer anders klinken. Het zal denk ik toch een kwestie zijn van proberen.
Gr Maarten
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
die resonatie valt voor een deel op te lossen hoor
ik heb op de vette men ''potten'' zelf zo ver mogelijk achter laten plaatsen.
ook een balanspijp kan helpen (heb ik zelf niet, maat van me wel)
en anders zonder die dingen rijden, goed hard, je kan zo niet in slaap vallen als je rijd
ik heb op de vette men ''potten'' zelf zo ver mogelijk achter laten plaatsen.
ook een balanspijp kan helpen (heb ik zelf niet, maat van me wel)
en anders zonder die dingen rijden, goed hard, je kan zo niet in slaap vallen als je rijd
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
ziet er allemaal netjes uit maarten, goed bezig
gr daan
gr daan
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
kijk even of je ergens het beugeltje kan vinden van je stuurbekrachtigings pomp naar de eerste bout van je uitlaatspruitstuk....anders trekt de pomp scheef... (op laag toeren piept je snaar....op hoog toeren komt 'ie eraf)
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
@ Muller:
Ik weet het. Nu komt het probleempje dat beugeltje heb ik niet,. Maar ben zelf al een beugel aan het maken dus dat komt goed
Ik weet het. Nu komt het probleempje dat beugeltje heb ik niet,. Maar ben zelf al een beugel aan het maken dus dat komt goed
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
Gister mijn nieuwe carburateur gehaald
Vandaag wordt ie gemonteerd :good:
Gr Maarten
Vandaag wordt ie gemonteerd :good:
Gr Maarten