Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Haakert
Posts: 1699
Joined: Tue Apr 10, 2007 3:55 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by Haakert »

Dat zijn echt super apparaatjes om je uiteindes mee te vormen! Goed spul. 8)
maarten
Posts: 37
Joined: Fri Jun 27, 2008 4:29 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by maarten »

@Thenewpappa:

Het is idd Cunifer. 8)
Dat buigen is idd nog goed te doen. moet alleen nog de brandstofleidingen nog buigen maar daar heb ik ik me zo'n buigtang voor besteld. Ik heb een klein stukje met de hand geprobeerd maar das toch wel verdomd lastig. En ik had bijna geen handen meer over :lol: :lol:. Maar de dunne remleidingen was geen probleem, die waren goed te buigen.
camaro79
Posts: 91
Joined: Mon Dec 10, 2007 5:09 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by camaro79 »

hoi maarten , heb je project bekeken , het ziet er allemaal erg netjes uit !
je bent goed bezig met de camaro , mooi blok trouwens. :)

en die kleur rood past ook goed bij de auto !

ik zal ook jou topic blijven volgen .

gr daan
maarten
Posts: 37
Joined: Fri Jun 27, 2008 4:29 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by maarten »

Vandaag mijn nieuwe buigtang opgehaald, Is toch wel makkelijker voor die dikkere (brandstof)leidingen. ;-) ;-) Hier kan ik ook die dikke 3/8" (+/- 9,5 mm) mee buigen

Image

Dus maar meteen (weer) begonnen met buigen van de leidingen :lol:
Image

Ik heb nu bijna alle brandstof leidingen en vacuum leidingen gebogen, moet er nog een paar

Image

Maar had het volgende probleem, Als je een slang op de leiding schuift heb je eigenlijk geen "grip" om hem vast te zetten. Origineel zat er een soort bolling op het uiteinde waar je de slang ook al mee vastklemde :?
Toen kwam de man bij in de winkel waar ik de leidingen gehaald heb met het volgende aanzetten:

Image

Dit ringetje moet je vastsolderen op het einde van de leiding en daar kan je je leiding overheen schuiven :idea: ;-)

Dus dat hebben we gedaan:

Leiding opgeschuurd (hechting):
Image

Daarna dat tonnetje erop geschoven:
Image

En daarna vast gesoldeerd:
Image
Image

Gr Maarten
maarten
Posts: 37
Joined: Fri Jun 27, 2008 4:29 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by maarten »

Het is al weer een hele tijd geleden dat ik hier foto's heb geplaatst :oops: :oops: maar heb weer en paar fotootjes en zal jullie weer ff up to date brengen. :P :P

Heb zo tussendoor nog het een en ander gedaan

De stuurbekrachtigingspomp uit elkaar gehaald schoongemaakt opgespoten, in elkaar gezet, en weer gemonteerd:

Image
Image

De remklauwen hetzelfde:

Image

Revisieset gehaald en gemonteerd:

Image
Image

Helaas moet ik het stuk dashboard in de auto overspuiten :sad: :sad:
Ik denk dat ik een of andere vloeistof er op geknoeid heb, want er zitten op een paar plaatsen allemaal witte vlekken in :cry: :cry:

Maar kon het niet laten om alvast ff de motorkap er los op te leggen :eek: :eek: Ziet er goed uit al zeg ik het zelf ;-)

Image
Image

En zo verder nog kleine dingetjes gedaan zoals koplampen gemonteerd, remmen ontlucht, die plastice kap onder tussen de bak en motor gemonteerd

Gr Maarten
Last edited by maarten on Wed Feb 11, 2009 8:56 pm, edited 1 time in total.
maarten
Posts: 37
Joined: Fri Jun 27, 2008 4:29 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by maarten »

De ontsteking zit erop en is aangesloten
Image

Image

Nu alleen de carburateur nog. en de uitlaat nog

Hebben jullie nog tips of weetjes die ik moet doen voordat ik dadelijk voor de eerste keer mijn nieuw blokkie zijn leven geef.

Wat ze al gezegd hebben is (dat wist ik al) dat je eerst de olie rond moet ppompen voordat je hem start.
En wat ik nu ook heb gezien is dat je je blok daarna zo'n 20 min moet laat lopen tussen de 2 en 3000 toeren.
http://www.youtube.com/watch?v=23sYBHH9fUA

Nog iemand ideeen over de uitlaat?? Ik heb al suggesties gehoord over flowmasters, of Thrush turbo mufflers
Gr Maarten
rockatansky
Posts: 2391
Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by rockatansky »

Errug netjes allemaal!!!!

Wordt een knappe Camaro!! :thumbsup:
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by watahyahknow »

er staan op you tube ook filmpjes met de uitlaatgeluiden van beide typen uitlaten .

tis een kwestie van persoonlijke smaak , ik zou zelf voor wat stillere type uitlaatdempers gaan als je de auto veel gaat rijden , van luide uitlaatgeluiden word je heel snel moe in de auto
rockatansky
Posts: 2391
Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by rockatansky »

ik zou zelf voor wat stillere type uitlaatdempers gaan als je de auto veel gaat rijden , van luide uitlaatgeluiden word je heel snel moe in de auto


Klopt, ik heb erg luide uitlaten en dat is allemaal wel leuk maar zo gauw dat er iemand meerijdt kan je niet echt fatsoenlijk met elkaar lullen omdat je er bijna niet bovenuit komt op de snelweg.
maarten
Posts: 37
Joined: Fri Jun 27, 2008 4:29 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by maarten »

Flowmaster valt af. Wel een mooi geluid maar deze resoneren heel erg heb ik gehoord. Vooral met constante snelheid (autowegen). Dan wordt het echt een gebrul.

Van Thrush heb gehoord dat deze een mooi geluid hebben en weinig resoneren en geen echt vervelend geluid met constante snelheid.

Bij elke auto zal het toch weer anders klinken. Het zal denk ik toch een kwestie zijn van proberen.
Gr Maarten
kevin
Posts: 311
Joined: Thu Oct 11, 2007 5:00 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by kevin »

die resonatie valt voor een deel op te lossen hoor
ik heb op de vette men ''potten'' zelf zo ver mogelijk achter laten plaatsen.
ook een balanspijp kan helpen (heb ik zelf niet, maat van me wel)
en anders zonder die dingen rijden, goed hard, je kan zo niet in slaap vallen als je rijd :D
camaro79
Posts: 91
Joined: Mon Dec 10, 2007 5:09 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by camaro79 »

ziet er allemaal netjes uit maarten, goed bezig :)
gr daan
muller
Posts: 3493
Joined: Sun Feb 08, 2004 4:50 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by muller »

kijk even of je ergens het beugeltje kan vinden van je stuurbekrachtigings pomp naar de eerste bout van je uitlaatspruitstuk....anders trekt de pomp scheef... (op laag toeren piept je snaar....op hoog toeren komt 'ie eraf)
maarten
Posts: 37
Joined: Fri Jun 27, 2008 4:29 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by maarten »

@ Muller:

Ik weet het. Nu komt het probleempje :lol: dat beugeltje heb ik niet,. Maar ben zelf al een beugel aan het maken dus dat komt goed :P
maarten
Posts: 37
Joined: Fri Jun 27, 2008 4:29 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by maarten »

Gister mijn nieuwe carburateur gehaald :lol: :lol:

Image

Image

Image

Vandaag wordt ie gemonteerd :good:
Gr Maarten
Post Reply