Marie Claire: Ford Rhein 1955

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Den TeT
Posts: 1
Joined: Thu Mar 13, 2008 4:52 pm

Marie Claire: Ford Rhein 1955

Post by Den TeT »

ik ben Thomas en woon in Aalst (België) en ik heb begin 2008 een Ford Rhein gekocht!
gevonden bij een discotheekeigenaar in Tielt...
de bedoeling is van er een uitgangswagen van te maken
zie ook http://www.partytruck.be & http://amerikaanseautopagina.com/forum/ ... &sk=t&sd=a

Image

Image

de originele binnekant..
Image

eenmaal bij mij thuis kan de restauratie beginnen!!
Image
Image
Image Image Image Image

vloer is er volledig uit

Image

nog in twijfel over wat we gaan doen met de tussenwand...

Image

veel plaats onder de vloer voor extra bakken ofzo te maken

Image

de deuren eindelijk kunnen verwijderen.. :evil:

Image

den eletric moet er ook aan geloven!
Image

Image

het demonteren is bijna gedaan, intussen al goed aan het schuren.. al de oude lak er in een eersdte fase volledig afdoen dus!
intussen ook al op een drietal plaaten was roest gevonden, dus daar moet wat nieuw plaatwerk komen...
ramen zijn intussen verwijderd
alsook overbodige dingen uitgeslepen

Image

Image
Image

Image
Image
Image
Image

ook een kleine donor gevonden..
Image

voor de rest wat kleine werken uitgevoerd..
meer info komt binnen 14 dagen hoop ik

Greets,
Den TeT-
HEMIRAM
Posts: 1861
Joined: Mon Nov 01, 2004 8:10 pm

Re: Marie Claire: Ford Rhein 1955

Post by HEMIRAM »

sucses er mee :thumbsup: :thumbsup:
Sebastard
Posts: 813
Joined: Fri Apr 04, 2008 5:05 pm

Re: Marie Claire: Ford Rhein 1955

Post by Sebastard »

grappig project,

wel een heel gaaf blokje wat erin ligt!
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: Marie Claire: Ford Rhein 1955

Post by Streetrod »

Kan wel iets leuks worden :) :thumbsup: 25cm laten zakken topchop 15a20cm en alle ramen op een lijn zetten en alle rommel van de buitenkanten af inc. de tankdop. Ja zeker iets leuks van te maken :D :D

Ronnie
hoste
Posts: 230
Joined: Thu Jun 16, 2005 11:50 am

Re: Marie Claire: Ford Rhein 1955

Post by hoste »

ze komt goed jongen,

ge weet eens 't nog es schuurtijd is komen we nog eens helpen he

voor de mensen die deze wagens nog niet echt kenenn, hier in aalst rijden er zo'n 12 tal met flatheadblokjes in, spijtig genoeg heeft er tot nu toe nog niemand de stap gezet om er zo es eentje wat meer hotrod alure te geven en 't blokje wat op te leuken...

wel enkele leuke kleurencombo's:

Image

Image

Image

Image

groeten
Hostekes
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Marie Claire: Ford Rhein 1955

Post by Chief big ol'Cadillac »

hoste wrote:...., spijtig genoeg heeft er tot nu toe nog niemand de stap gezet om er zo es eentje wat meer hotrod alure te geven ....

Jawel, éen van m'n 12 (hee, weer wat vergeten bij mijn lijst) heb ik de bubbel op het dak van verwijderd, de voorkant verlaagd (kleinere wielen) achter dikke enkele wielen, achterlichten in de koets verwerkt, sidepipes eronder, blauw metallic gespoten, geel en rode accenten erop gedaan, toen weg gebracht voor blanke lak erop te laten spuiten maar door overlijden van de spuiter is de wagen door het bedrijf in beslag genomen omdat de spuiter nogal wat schulden open had staan. Nooit meer gezien, nooit meer iets van gehoord, eigenlijk een beetje vergeten ook... de 11 anderen zijn ook verkocht, geheel of in onderdelen. Hier in de buurt rijdt er een rond met Mercedes 450 V8 motor plus automaat..
Tis trouwens een Duits fabrikaat, niet Amerikaans. De motor is wel een Ford product, de 4 liter V8 zijklepper, gebouwd in Frankrijk. Dezeldfe fabriek heeft ook de Ford Köln/Ford Rhein gebouwd met een platsnuit, ook nog wel diverse exemplaren van te vinden in het Belse land, wat interessant is omdat deze rembekrachtiging hebben wat zonder al te moeilijke capriolen over te zetten is. Een 4x4 versie was er ook. Ik heb er nog werkplaatsboeken van..
Succes ermee...
hoste
Posts: 230
Joined: Thu Jun 16, 2005 11:50 am

Re: Marie Claire: Ford Rhein 1955

Post by hoste »

dat weet ik dat't duitsers zijn, maar ze worden meestal er niet scheef om bekeken als je ermee op een yank meeting toekomt...

en ik vind het nog leuke karretjes, ze kunnen op klein rijbewijs en toch kan je er met een 12 tot 15 man in om de kroegen af te schuimen...

groeten
Hostekes
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: Marie Claire: Ford Rhein 1955

Post by Streetrod »

Ook fijn als je je auto zo in beslag laat nemen door een bedrijf, je zult toch wel aan kunnen tonen dat die van jou was en niet van de spuiter??

Ronnie
Toni
Posts: 1
Joined: Wed Apr 13, 2011 12:35 pm

Re: Marie Claire: Ford Rhein 1955

Post by Toni »

Na bijna 3 jaar toch enkele updates :)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
custom
Posts: 124
Joined: Tue Aug 14, 2007 12:12 am

Re: Marie Claire: Ford Rhein 1955

Post by custom »

superproject :thumbs: lekker veel ruimte!

mocht u nog een onderstel weten (lees donor :D )met kenteken, assen en flathead met schakelbak.. houd ik me zeer aanbevolen!

houd ons op de hoogte!!

gr
Post Reply