project: bandit trans am.

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
transam-400
Posts: 588
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm

Re: project: bandit trans am

Post by transam-400 »

Corp wrote:wat heb je met die demon gedaan??? heb evt. wel interesse

wat is dat voor een mooie getextureerde coating op de binnenspatborden???

eeey, ik heb mijn demon carb ingeruild voor een holley, is een heel stuk minder mooi, maar hij doet t wel :P

en die coating, is gewoon underbody coating, zit in van die bussen, die je onder een pistool moet schroeven voor op de compressor, perfect spul vind ik zelf!! ik heb het nu ook in de binnenkant van de auto zitten, heel makkelijk om mee te werken, en ook nog geluidsdempend.

perfecte onderlaag voor onder de dynamat die er nu in zit.



bandit trans am
transam-400
Posts: 588
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm

Re: project: bandit trans am

Post by transam-400 »

roadrage david wrote:hey super tof!!! in tegenstelling tot veel vam je leeftijds genoten heb jy dus de juiste keuze gemaakt :thumbsup: :thumbsup:

heeey, bedank man!! jij hebt trouwens tog van die alu motorkap scharnieren besteld?? ooowwww, het zijn echt gave dingen!! ik heb al zitten kijken om ze zelf te maken, maar word wel veel werk denk!!! misschien toekomstprojectje :lol:


er staat voorlopig nog genoeg op de lijst om te hobbyen :)


bantit trans am
transam-400
Posts: 588
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm

Re: project: bandit trans am

Post by transam-400 »

Sunbird wrote:Hey goed bezig man.
Ben zelf 20 dus als je niet oppast krijgen de jonge gasten hier de overhand :lol:
Ik moet het doen met een w200 en 1,5 pontiac sunbird.
Wat ga je eigenlijk doen met die v6 header????

haha, het zijn gelukkig geen v6 headers hoor :P bij een pontiac zitten de middelste uitlaatpoorten tegen elkaar aan, dus er zit daar maar 1 buis, voor 2 cilinders, de middelste buis is ook een stukje groter, dan de andere 2, maar ik krijg daar idd weleens opmerkingen over :lol: :P

bandit trans am
Sunbird
Posts: 79
Joined: Mon Jan 14, 2008 8:24 pm

Re: project: bandit trans am

Post by Sunbird »

het zijn gelukkig geen v6 headers hoor :P bij een pontiac zitten de middelste uitlaatpoorten tegen elkaar aan, dus er zit daar maar 1 buis, voor 2 cilinders, de middelste buis is ook een stukje groter, dan de andere 2, maar ik krijg daar idd weleens opmerkingen over :lol: :P

bandit trans am
Kijk zo leert men nog eens wat :)
Wist ik niet.
Zijn dit speciale headers dan of is dit bij elke zo?
transam-400
Posts: 588
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm

Re: project: bandit trans am

Post by transam-400 »

hier weer een stukje over de customizing van de bandit :P

eerst maar een een foto van de auto zelf :lol:

dit is nog met het oude interieur

Image
Image
Image

zo ziet ie er dus ongeveer uit!!!

ik heb vorig jaar toen de motor er in ging, zitten denken over de uitlaten, ik heb eens gekeken voor een flowmaster systeem, met de demper dwars achter de as, maar dat vind ik eigelijk een beetje saai :P
en dat is ook precies mijn probleem, ik wil alles anders hebben, geen standaard dingen, dus dan maar zelf wat verzinnen he!!

toen hoorde ik, dat een druk mannetje uit breda, rvs pijp verkoopt, 2,5 inch dus ik maar eens naar brabant gereden, om wat van dat mooie spul op te halen!!
ik was echt zeer tevreden over het materiaal dat hij had, een balanspijp er tussen, mooie lasbochten, bedankt jeroen!!! 8)

ook een setje flowmaster 40 serie dempers er tussen, nu stopt de uitlaat net voor de achteras, en het bevalt me prima!!!

Image
Image
Image

omdat er tog wel een stuk mere vermogen in ligt, en de converter ook wel aardig wil :P merkte ik al dat de bak er wel een beetje problemen mee had, nie zo erg raar, want het is mara een standaard 350 bakkie, die 25 jaar achter een 301 blok heeft gehangen.

ik vertrouwde het tog niet zo, dus tijd voor een revisie :)

ik heb toen besloten om de bak naar transco in rotterdam te brengen, en daar ben ik zeer tevreden over!!

ik heb de bak er zaterdag middag heen gebracht, even overlegd wat ik er mee van plan ben, en wat het beste is voor de bak, en auto.

word ik dinsdag middag al gebeld dat ie klaar is!! zo snel had ik het nooit verwacht, en hij ziet er echt hele netjes uit vind ik zelf 8) echt prima service daar, hij heeft de converter nog even voor me gespoeld, kreeg ik nog 2 jaar garantie, en wat een verschil zeg!! die bak gaat me een hoop rubber kosten :?

Image
Image


dit was weer het technische gedeelte, volgende update, het interieur :lol: :P

dus de leren kuipstoelen, andere shifter, en een rolkooi er in!!


bandit trans am :jump:
Pimpmeister
Posts: 1888
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:48 pm

Re: project: bandit trans am

Post by Pimpmeister »

een druk mannetje uit breda
Breda???? :(
caiman
Posts: 390
Joined: Mon Jan 07, 2008 7:02 pm

Re: project: bandit trans am

Post by caiman »

Zier er mooi uit.
transam-400
Posts: 588
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm

Re: project: bandit trans am

Post by transam-400 »

tog maar weer een stukkie verder!!

ikc was dus van plan, om weinig aan de bird te doen dit jaar , maar ik denk dat dat gewoon onmogelijk is voor mij :lol:

er komen steeds weer nieuwe ideen bij, en dus ook steeds meer werk!! :)

omdat ik de bak liet reviseren en versterken ( zit nu een shiftkit in, en een paar raceplaten, en rij schakelt echt ruig!! )
was ik van plan om er een andere shifter in te zetten.
alleen mijn probleem weer :P ik wil het een beetje speciaal maken!! nu kan ik er wel gewoon zo'n b&m in flikkeren, maja, daar rijden er al een paar van rond :lol: dus op zoek naar wat anders.

toe nkwam ik dus de outlaw shifter, van tci tegen, en ik was meteen verliefd 8) :D ik wist toen dat die er in moest komen.
Image

alleen gaat dat met de standaard console ,niet echt lukken, dus besloten, om de middenconsole er uit te halen, en er uit te laten!! maja, dan het volgende, dan zit er een gat in de vloerbedekking :lol:
Image

en aangezien ik dat er nie zo erg netjes uit vond zien :P heb ik besloten om er maar nieuw tapijt in te maken, en dan meteen zwart, want dat vind ik een heel stuk mooier, en de oude bekleding was ook echt helemaal niks meer :)

dan ga je dus de oude bekleding er uit halen, en bedenk je dat je ook nieuwe isolatie nodig hebt.
gelukkig kwam ik hier op t forum iemand tegen, die dynamat verkocht, en hij wilde het nog opsturen ook, dus dat was meteen geregeld!!!
ook nieuwe vloerbedekking besteld, heel mooie zwarte, zachte bekleding.

onder de bekledin zwam ik gelukkig geen rotte plekken tegen, ik vond het er zelfs nog erg netjes uitzien.
maar erg netjes, in net niet goed genoeg :P dus dat maar even opgeknapt.
Image

alles even lekker afgeplakt!!

Image
Image

en alles even lekker in de coating gesoten, meteen een beetje geluidsisolatie!!
Image
Image

ziet er erg netjes uit vind ik zelf, en daarna de heerlijke klus, een heel weikind in de auto opgevouwen zitten, en isolatie plakken!! wel prima spul trouwens, die dynamat!! :) ( maar dat mag ook wel voor die prijs :P )

het resultaat:
Image
Image

het lijkt wel een magnetron daar binnen :P

daarna lekker aan de vloerbedekking begonnen , eerst gewoon de oude stoelen er weer in gezet, maar dan ga je tog weer twijfelen: kuipstoelen zouden ook wel erg mooi zijn :?

dan ga je eens op marktplaats kijken, kom ik een paar prachtige kuipstoelen tegen, zwart leer, met mooie rode 4 puntsgordels. dan kan ik me weer niet inhouden, dus maar een paar kuipstoelen gekocht :lol:
Image

nou moet ik eerlijk zeggen, ze zien er wel geweldig uit!!!
en een stuk beter dan de oude vind ik zelf :)
Image

als er nog iemand interesse heeft in het oude interieur, hoor ik het graag!!!

de stoelen komen uit een vw golf :barf: dus die passen niet meteen in de trans am.

er zat een koker- framepje onder de stoelen dus ik ben die mara eens gaan verbouwen, zodat het in de auto past, beetje beugeltje lassen, pootjes er onder enzo, dus ik eerst maar een gaan passen!!

toen kwam ik er dus achter, dat de stoelen echt ene eind hoger zijn dan de oude, ik zat echt bijna tegen het dak!! en dna heb ik zelfs nog targa daken!!

ik alles er maar weer uitgehaald, de kokers vervangen door strip, zodat het iets lager word, en opnieuw geprobeert!

lager kon het niet, dus alles er maar ingemaakt!!
Image
Image

dan kom je er dus achter, dat er niks zit, om de gordels degelijk aan vast te maken, dus waarom ook niet, ik maak er wel een rolkooi in!! :D
en zo begin je met even de bak reviseren, en je eindigt met een volledige verbouwing, want dan moeten natuurlijk de subframes ook aan elkaar, en de kofferbak volledig verbouwd, en dan haal ik de achterbank er ook maar uit, want die is dan nutteloos :lol:

volgende keer meer :P


bandit trans am
Haakert
Posts: 1699
Joined: Tue Apr 10, 2007 3:55 pm

Re: project: bandit trans am

Post by Haakert »

dude wat heb jij voor baan. Je pakt aardig uit. 8)
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: project: bandit trans am

Post by roadrage david »

helemaal geweldig steeds meer pontiac f body,s op de weg je ben goed bezig :thumbsup: .!!!!. transco zit trouwens 3 min bij my vandaan.......
matthijs-air
Posts: 510
Joined: Thu Jun 28, 2007 8:18 pm

Re: project: bandit trans am

Post by matthijs-air »

hehaha zo blijf je bezig maar wel heel vet 8)
cliffhanger
Posts: 1789
Joined: Tue Mar 07, 2006 3:32 am

Re: project: bandit trans am

Post by cliffhanger »

kijk hem dan, jij bent ook ECHT zwaar GOED bezig kerel, RESPECT!!
Dikke tien plus!!
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: project: bandit trans am

Post by watahyahknow »

in it over his head springs to mind , naaah ik had toen ik net mn rijbewijs had geld geleend en ben naar oregon vertrokken om een camaro uit69 te kopen , ik heb hem 1,5 jaar gehad (op stal in oregon) de plannen veranderde van het inbouwen van een motor en bak uit een sloper tot een 555 aluminium donovan block met blower enz enz .
er is door mij nooit een deel gekocht of een sleutel op de auto gezet , ik maakte op een gegeven moment een berekening wat het allemaal ging kosten en kwam uit op een bungalow met haven en een speedboat .
dat bracht alles weer terug in het heden en toen werd ik ontslagen en heb ik de auto moeten verkopen , had geluk dat degene die hem aan mij verkocht had hem weer terug wilde hebben en de zaakjes heeft geregeld zonder dat ik terug moest naar de states .
het verschil in de dollarkoers maakte een hoop goed en heb er uiteindelijk wel wat geld aan verdiend maar was mijn droomauto kwijt ....snif
uiteindelijk heb ik 7 jaar in eurobrikkies rondgereden voordat ik weer genoeg cash had om met mn hobbie door te gaan .
doe wat je kan neem af en toe eens afstand en kijk waar je mee bezig bent en probeer de auto zo lang mogelijk rijdend te houden of zo snel mogelijk weer rijdend te krijgen, op die manier blijf je entousiast en houd je plezier aan je auto .

ikzelf geef op dit moment het slechte voorbeeld door twee niet apk gekeurde pickuptrucks in een opslag te hebben staan sinds 2 jaar of zo , maar dat gaat binnenkort veranderen
transam-400
Posts: 588
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm

Re: project: bandit trans am

Post by transam-400 »

update!!!!!!!

trouwens wel een flinke klus om zo'n project bij te houden!!! maar het is ook wel de moeite waard, als je die leuke reacties leest, en misschien kan ik nog mensen helpen!!

effe een stukkie over de rolkooi, want daar ben ik nu mee bezig.

ik heb het hele internet zitten afspeuren naar foto's en tips en reglementen over rolkooien.

ik ben van plan om in de toekomst nog weleens te gaan racen, dus ik vind het wel leuk om er meteen een goedgekeurde kooi in te maken, dus alles gaat volgens de NHRA reglementen!!

het is nog best lastig om foto's te vinden van kooien, en vooral van de montage in de kofferbak.

het plan nu : eerst maak ik de rollbar achter de stoelen, die op dikke platen op de bodem worden gelast. deze word van iets grotere buis gemaakt, 2 " buis.

dan komen er 2 buizen naar achter, de kofferbak in , volgens de reglementen moeten deze buizen recht naar achter, al zijn er veel mensen die deze met een knik erin maken, zodat de achterbank nog gebruikt kan worden.
aangezien die er bij mij tog uit is, heb ik daar geen last van :P deze buis word allemaal 1, 75 "

dan heb ik een paar dikke platen op de bodem, boven het chassis gelast, voor de montage van de buis.
meteen even de slechte plekken er uitgezaagd, en nieuwe plaat erin gezet.

dat is voorlopig klaar, alleen nog de accubak montagepunten er in maken!!

dan komt er halverzege de eerste buis, nog een dwarse buis te zitten, vooe een beetje zijdelingse stevigheid.

meestal worden de gordels hier aan vast gemaakt, maar ik vind dat persoonlijk te dicht op de stoelen zitten, dus ga ik ter googte van het achterschot, ook nog een dwarse buis er tussen zetten, waar de gordels aan komen te zitten.
maar dat word allemaal vanzelf duidelijk :P
dan komen er ook nog verwijderbare side-bars in te zitten, een versteviging van de rolbeugel naar de subframe connectors, die er nog niet in zitten :lol: en als dit allemaal goed lukt, dan wil ik zelfs een volledige kooi er in zetten, met 2 buizen die over het dak naar voren lopen, en dan langs de raamstijlen naar beneden.

ik wil dan de buizen over het midden van het dak laten lopen, omdat dat een stuk mooier is, door de targa daken!!
( en het is ook iets makkelijker instappen)

dat is het idee van de kooi.

ik ben even aan het proberen geweest hoe ik de pijp het best kan buigen, eerst gewoon koud geprobeert op een buizenpers, lukt nie, want dan eindig je met een platte buis :D toen op een profiel wals geprobeert, lukte ook nie, zelfde resultaat :lol:

toen tog maar een pijp volgestampt met zand, nogeens geprobeert, en dat was het gewenste resultaat, ziet er netjes uit!!

morgen maar beginnen met buigen, op de zaak, met de houten mal die ik in de auto effe in elkaar heb geschroefd!

vanavond het ik de dikke platen in de auto gelast, waar de rollbar op komt te staan!
Image
Image


er is alleen iets dat mij zegd, dat ik iets verkeerd heb gedaan :?

misschien had ik beter eerst de platen er in kunnen lassen, en daarna pas de dynamat :lol: :P haha, als je alles van tevoren weet he :D

ik heb trouwens voor de liefhebber :D nog een foto'tje van mijn custom made pedals, ik denk dat het wel een pk'tje of 20 scheelt!!! :) een nieuw setje van modo innovations kost 129 dollar!!!! maar ik dacht : die kan ik zelf ook wel even in elkaar knutselen :lol:

Image

t is alleen nogal lastig om een mooie foto van die dingen te maken :) haha, maar t is net echt tog :lol: en t kost niks 8)

nou vooruit, nog een paar custom parts dan :P speciaal voor martin :lol:

mijn custom dynamo spanner
Image

nog een bling bling kachelslang, let nie op de rest, is nog een beetje smerig :oops:

Image

k heb trouwens nog foto's van de kofferbak,

Image

Image

inmiddels is de kofferbak al were helemala dicht, en zitten de de dikke platen er ook in!!!


dat was wel weer genoeg voor vandaag!!

morgen eerst maar een de kooi proberen te buigen !!


bedankt trouwens voor de leuke racties!!!


bandit trans am.
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: project: bandit trans am

Post by roadrage david »

gaat helemaal goed. ik denk dat we dit jaar met de GM f- body pony cars the Ford mustangs en mopars plymouth cuda,s en dodge chalengers aardig terug gaan dringen en het vuur aan de schenen gaan liggen!!!! laten we het de ""F-body backdraft"" efect noemen Bwa ha haa haa :lol:
Post Reply