update!!!!!!!
trouwens wel een flinke klus om zo'n project bij te houden!!! maar het is ook wel de moeite waard, als je die leuke reacties leest, en misschien kan ik nog mensen helpen!!
effe een stukkie over de rolkooi, want daar ben ik nu mee bezig.
ik heb het hele internet zitten afspeuren naar foto's en tips en reglementen over rolkooien.
ik ben van plan om in de toekomst nog weleens te gaan racen, dus ik vind het wel leuk om er meteen een goedgekeurde kooi in te maken, dus alles gaat volgens de NHRA reglementen!!
het is nog best lastig om foto's te vinden van kooien, en vooral van de montage in de kofferbak.
het plan nu : eerst maak ik de rollbar achter de stoelen, die op dikke platen op de bodem worden gelast. deze word van iets grotere buis gemaakt, 2 " buis.
dan komen er 2 buizen naar achter, de kofferbak in , volgens de reglementen moeten deze buizen recht naar achter, al zijn er veel mensen die deze met een knik erin maken, zodat de achterbank nog gebruikt kan worden.
aangezien die er bij mij tog uit is, heb ik daar geen last van
deze buis word allemaal 1, 75 "
dan heb ik een paar dikke platen op de bodem, boven het chassis gelast, voor de montage van de buis.
meteen even de slechte plekken er uitgezaagd, en nieuwe plaat erin gezet.
dat is voorlopig klaar, alleen nog de accubak montagepunten er in maken!!
dan komt er halverzege de eerste buis, nog een dwarse buis te zitten, vooe een beetje zijdelingse stevigheid.
meestal worden de gordels hier aan vast gemaakt, maar ik vind dat persoonlijk te dicht op de stoelen zitten, dus ga ik ter googte van het achterschot, ook nog een dwarse buis er tussen zetten, waar de gordels aan komen te zitten.
maar dat word allemaal vanzelf duidelijk
dan komen er ook nog verwijderbare side-bars in te zitten, een versteviging van de rolbeugel naar de subframe connectors, die er nog niet in zitten
en als dit allemaal goed lukt, dan wil ik zelfs een volledige kooi er in zetten, met 2 buizen die over het dak naar voren lopen, en dan langs de raamstijlen naar beneden.
ik wil dan de buizen over het midden van het dak laten lopen, omdat dat een stuk mooier is, door de targa daken!!
( en het is ook iets makkelijker instappen)
dat is het idee van de kooi.
ik ben even aan het proberen geweest hoe ik de pijp het best kan buigen, eerst gewoon koud geprobeert op een buizenpers, lukt nie, want dan eindig je met een platte buis
toen op een profiel wals geprobeert, lukte ook nie, zelfde resultaat
toen tog maar een pijp volgestampt met zand, nogeens geprobeert, en dat was het gewenste resultaat, ziet er netjes uit!!
morgen maar beginnen met buigen, op de zaak, met de houten mal die ik in de auto effe in elkaar heb geschroefd!
vanavond het ik de dikke platen in de auto gelast, waar de rollbar op komt te staan!
er is alleen iets dat mij zegd, dat ik iets verkeerd heb gedaan
misschien had ik beter eerst de platen er in kunnen lassen, en daarna pas de dynamat
haha, als je alles van tevoren weet he
ik heb trouwens voor de liefhebber
nog een foto'tje van mijn custom made pedals, ik denk dat het wel een pk'tje of 20 scheelt!!!
een nieuw setje van modo innovations kost 129 dollar!!!! maar ik dacht : die kan ik zelf ook wel even in elkaar knutselen
t is alleen nogal lastig om een mooie foto van die dingen te maken
haha, maar t is net echt tog
en t kost niks 8)
nou vooruit, nog een paar custom parts dan
speciaal voor martin
mijn custom dynamo spanner
nog een bling bling kachelslang, let nie op de rest, is nog een beetje smerig
k heb trouwens nog foto's van de kofferbak,
inmiddels is de kofferbak al were helemala dicht, en zitten de de dikke platen er ook in!!!
dat was wel weer genoeg voor vandaag!!
morgen eerst maar een de kooi proberen te buigen !!
bedankt trouwens voor de leuke racties!!!
bandit trans am.