Project Oldsmobile V8 "Rat"
Project Oldsmobile V8 "Rat"
2-6-2007
Oke, vandaag ff begonnen met het "nieuwe" project. Bij deze dan ook een klein "blog" achtig verhaaltje. Ik update steeds deze 1e post, lijkt me makkelijker.
Ben eerst maar eens begonnen met het wassen van de bumpers en de velgen.
In de toekomst komen er wel andere velgen.
Daarna ff iets uitgeprobeerd om te plamuren.... paar gaatjes wegwerken. Redelijk gelukt voor iemand die nog nooit heeft geplamuurd.
En toen kwam ik iets tegen wat ik niet erg leuk vindt, maar wat niet de hele wereld is.... er moet gelast worden. Er moeten een paar nieuwe stukken ingelast worden. hmmmzzzz...... Naja... daarna is die wel strak en kan die opnieuw gespoten worden. Zoals gezegd, matzwart met vlammen van voor tot achter (als het goed is). En anders matzwart gerold. Helemaal strak en embleem vrij.
Maar goed, ben toen maar ff verder gegaan met iets anders... beetje roest bijwerken met "Noverox". Zodat het niet kan doorroesten.
In de tussentijd dat ik met een potentiele koper voor de Buick stond te praten heeft Niek ff mijn ruitenwisservloeistof reservoir eruit gehaald en helemaal schoongemaakt... en de slangetjes doorgeblazen. Nu kan ik weer goed mijn raampjes schoonkrijgen.
En toen had ik geen zin meer...
Vanmiddag nog wel een rariteit gehad... Ineens begon de auto bagger te lopen op gas... Toen maar overgeschakeld op benzine (wat is benzine ineens duur zeg).
En eind van de middag nog eens geprobeerd... en geen problemen meer... hmmzzz. vreemd. Toch maar eens een keer de hele gasmikmak nakijken en daar waar nodig vervangen.
Zo blijven we leuk bezig... het eindresultaat moet dan ook goed zijn. Duurt alleen ff.......
Heb al wel veel bekijks en al met wat mensen gepraat. Leuke reacties al gekregen. En de kriebels lopen over je rug als je het geluid hoort... hehehe. Lekker.
Zo... dat was em weer voor nu. De volgende keer komen we weer met nog een update.
------------------------------------------------------------------------------------------
5-6-2007
Zo, weer wat gedaan...
Weer meer geplamuurd... begin er lol in te krijgen. Hehehe...
Heb nu alle gaatjes zo goed als dicht rondom. Moet het alleen nog ff bij schuren (lekker werk is dat).
En heb nog wat overige gaatjes etc... afgedicht.
Ik wil nog een aantal dingen plamuren... en er moeten zoals gezegd nog een aantal plaatjes/platen in gelast worden. Hopelijk kan dat ook spoedig gebeuren en kost me dat niet teveel.
En heb ff een kleurtje uitgeprobeerd... ben er nog niet helemaal tevreden over.
Maar ik had ook foto's beloofd... dus bij deze.
Eerst de dingen die nog gedaan moeten worden.... en dan de rest.
Geschuurde kofferklep.
En het kleurtje, beetje flets allemaal... in het echt ziet het er anders uit. En dit is maar een klein stukje.
-----------------------------------------------------------------------------
13-6-2007
Zo, weer ff wat dingen besteld. Ditmaal wat audio. Het wordt een SQ install wat ik in de Oldsmobile plaats. Dus, niet hard... maar wel loepzuiver.
Ik probeer alles van 1 merk te krijgen en dat merk heet Inphase.
Dit is een engels merk en het wordt met de hand gemaakt.
Eerst komen er voorin nieuwe 8,7cm speakers en achterin komt een 17cm Composet.
Dit wordt aankomende zaterdag erin gebouwd.
Hierbij ook wat foto's en wat uitgebreidere info per onderdeel:
8,7cm speakers met zwenkbare tweeter
* 120 Watts 2 way speakers
* 1” High grade Kapton voice coil
* Glass fibre cone
* Multi directional Eyeball PEI tweeter
* Magnet Size: 3.6 Oz
* Impedance: 4ohm
* Sensitivity: 89dB
* Frequency Response: 100Hz-20KHz
* Multi Directional speaker lifts the sound stage for a better sound
* Diameter: 3.5” (8.7cm)
* Mounting Depth: 40mm
17cm composet
* 17cm
* (6.5”) 240w (max) Glassfibre component speaker
* 2 way
* Silk dome neodymium magnet tweeter
* 9oz magnet
* Impedance: 4ohm
* 97db 1w/1m.
* 60w RMS
-----------------------------------------------------------------------------
14-6-2007 (Met dank aan SanSpeed)
Zo... vanmiddag ff inkopen gedaan bij SanSpeed... En ff lopen ...len daar.
De kleur blijft hetzelfde zoals die nu is... Werk straks alleen een paar stukken bij.
En de auto wordt in een Ratlook gezet.
De inkopen die ik heb gedaan...
Een andere buitenspiegel:
Curb Feelers (of hoe je het ook schrijft):
Iron cross deurpins:
8 Ball Valve Caps:
Ander nummerbord voor de linkerkant van de voorkant:
En een zooi stickers:
En ik heb nog ff 4 nieuwe banden besteld met whitewall.
Maat: 4x 255/60/15 voor op de huidige velgen.
Oh ja... heb ook nog een pet gekocht. Van MoonEquip (Iron Cross)
-----------------------------------------------------------------------------
15-6-2007 Montage en plakwerk.
Zo... vandaag weer ff bezig geweest.
Heb een paar stickers lopen plakken en heb de spiegel gemonteerd (na veel gevloek en getier).
Eerst maar eens het portier losgehaald aan de binnenkant. En de oude spiegel verwijderd... wat trouwens ook niet echt van harte ging, want die is van binnen verstelbaar. De nieuwe niet.
Nadat de oude spiegel eraf is... maar ff een gaatje geboord want hij paste niet echt... dus, het wordt een beetje een custom auto zo.
Na het gaatje te hebben geboord, de spiegel gepast en 1 bout alvast erin gedraaid. Die ging makkelijk... de andere niet, want die viel me in de deur. Precies waar je niet bijkomt.
Dan maar een alternatief zoeken... gelukkig had ik nog een bout liggen voor een nummerplaat. En dat was toevallig de juiste maat. Nou, dan die er maar op. En alles goed vast gedraaid. Hij zit... en het staat echt oldschool. Vet gewoon...
Ook maar ff stickers geplakt aan de zijkant en op het raam... en ff reclame maken voor Sanspeed.
(mag straks wel gesponsord worden joh...)
Nou, laat de foto's voor zich spreken.
-----------------------------------------------------------------------------
21-6-2007
Goed we zijn weer druk bezig geweest... ditmaal met plamuur en de spuitbus .
Ik heb de rand tussen de sierlijst van de vooruit en de zijruiten opgevuld met plamuur en die gespoten. En heb de sierlijsten overgespoten met chroom effect lak.
Ik ben redelijk tevreden over het resultaat voor een beginner. (En jah, het kan strakker)
Hierbij dan een 2 tal foto's. Het is helaas niet echt helemaal duidelijk, maar hoop dat jullie er een voorstelling van kunnen maken. Jullie zien het nog wel een keer in het echt.
-----------------------------------------------------------------------------
4-7-2007
Nou oke... door miscommunicatie zijn er andere banden binnengekomen.
Ook geen probleem. Ik moet toch nieuwe banden hebben.
Dan volgen in de toekomst wel whitewalls en andere velgen (14 inch)
De banden moeten er nog op worden gezet. Maar hierbij al wat foto's van de bandjes.
Voorband (geen witte letters standaard)
Merk band: Kumho
Maat: 225/60/15
Achterband (witte letters)
Merk band: Kumho
Maat: 255/60/15
Wat wel zo is dat de voorkant straks iets lager komt te liggen. Dit komt door de band.
Dus, dan staat ie iets naar voren. Is wel vet.
Nou es kijken wanneer ik ze er onder kan krijgen.
-----------------------------------------------------------------------------
24-8-2007
Lang geleden dat er iets gepost is in dit topic.
Nou, dan maar een kleine update over wat er binnenkort nog allemaal komen gaat.
En wat er al is gebeurd/gehaald. En uitgehaald.
De audio is er weer uitgehaald... heeft geen nut. Hoor er toch niets van. En straks al helemaal niet meer.
Ik heb gisteren weer een zooi stickers gehaald bij Sanspeed en tegelijk maar ff gevraagd over de mogelijkheden voor pinstriping op de kofferklep. Nou, die pinstriping gaat er zeker weten komen. En dat zal naar verwachting de 1e week van september zijn dat het erop wordt gezet.
Wat het precies wordt is een verrassing... ook voor mij.
En zoals de meesten al wisten zitten de banden er ook onder. Denk vermeld het nog maar een keer.
Voor de rest zit alles op een laag pitje.
Moet nog steeds de gaten dichtlassen... maar... mijn lasser wil een complete uitlaat van RVS voor mij gaan maken (sidepipes). Dus... dat wordt een custom uitlaat.
Nou... op naar de volgende update.
-----------------------------------------------------------------------------
Update 13-9-2007
PINSTRIPING !!!!!! YEAH !!!!!
Zo... het moest er maar eens van komen... pinstriping. En het is supervet geworden vind ik zelf.
Hierbij een kleine foto impressie. Er zijn nog meer foto's gemaakt en die zullen later toegevoegd worden.
Het Begin... lijntjes trekken met potlood en kijken hoe het gaat worden.
En de 1e lijntjes worden gezet.
En zo gaan we verder.... hier de rest.
Meer foto's volgen nog. Mijn geheugen was vol...
Met dank aan Sanspeed (kees) voor het erop zetten van de pinstriping.
En VW Underdog "The Dog" bedankt voor het foto's maken en de gezelligheid.
-----------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------
Nou, de volgende keer weer meer.... bye bye.
-----------------------------------------------------------------------------
Oke, vandaag ff begonnen met het "nieuwe" project. Bij deze dan ook een klein "blog" achtig verhaaltje. Ik update steeds deze 1e post, lijkt me makkelijker.
Ben eerst maar eens begonnen met het wassen van de bumpers en de velgen.
In de toekomst komen er wel andere velgen.
Daarna ff iets uitgeprobeerd om te plamuren.... paar gaatjes wegwerken. Redelijk gelukt voor iemand die nog nooit heeft geplamuurd.
En toen kwam ik iets tegen wat ik niet erg leuk vindt, maar wat niet de hele wereld is.... er moet gelast worden. Er moeten een paar nieuwe stukken ingelast worden. hmmmzzzz...... Naja... daarna is die wel strak en kan die opnieuw gespoten worden. Zoals gezegd, matzwart met vlammen van voor tot achter (als het goed is). En anders matzwart gerold. Helemaal strak en embleem vrij.
Maar goed, ben toen maar ff verder gegaan met iets anders... beetje roest bijwerken met "Noverox". Zodat het niet kan doorroesten.
In de tussentijd dat ik met een potentiele koper voor de Buick stond te praten heeft Niek ff mijn ruitenwisservloeistof reservoir eruit gehaald en helemaal schoongemaakt... en de slangetjes doorgeblazen. Nu kan ik weer goed mijn raampjes schoonkrijgen.
En toen had ik geen zin meer...
Vanmiddag nog wel een rariteit gehad... Ineens begon de auto bagger te lopen op gas... Toen maar overgeschakeld op benzine (wat is benzine ineens duur zeg).
En eind van de middag nog eens geprobeerd... en geen problemen meer... hmmzzz. vreemd. Toch maar eens een keer de hele gasmikmak nakijken en daar waar nodig vervangen.
Zo blijven we leuk bezig... het eindresultaat moet dan ook goed zijn. Duurt alleen ff.......
Heb al wel veel bekijks en al met wat mensen gepraat. Leuke reacties al gekregen. En de kriebels lopen over je rug als je het geluid hoort... hehehe. Lekker.
Zo... dat was em weer voor nu. De volgende keer komen we weer met nog een update.
------------------------------------------------------------------------------------------
5-6-2007
Zo, weer wat gedaan...
Weer meer geplamuurd... begin er lol in te krijgen. Hehehe...
Heb nu alle gaatjes zo goed als dicht rondom. Moet het alleen nog ff bij schuren (lekker werk is dat).
En heb nog wat overige gaatjes etc... afgedicht.
Ik wil nog een aantal dingen plamuren... en er moeten zoals gezegd nog een aantal plaatjes/platen in gelast worden. Hopelijk kan dat ook spoedig gebeuren en kost me dat niet teveel.
En heb ff een kleurtje uitgeprobeerd... ben er nog niet helemaal tevreden over.
Maar ik had ook foto's beloofd... dus bij deze.
Eerst de dingen die nog gedaan moeten worden.... en dan de rest.
Geschuurde kofferklep.
En het kleurtje, beetje flets allemaal... in het echt ziet het er anders uit. En dit is maar een klein stukje.
-----------------------------------------------------------------------------
13-6-2007
Zo, weer ff wat dingen besteld. Ditmaal wat audio. Het wordt een SQ install wat ik in de Oldsmobile plaats. Dus, niet hard... maar wel loepzuiver.
Ik probeer alles van 1 merk te krijgen en dat merk heet Inphase.
Dit is een engels merk en het wordt met de hand gemaakt.
Eerst komen er voorin nieuwe 8,7cm speakers en achterin komt een 17cm Composet.
Dit wordt aankomende zaterdag erin gebouwd.
Hierbij ook wat foto's en wat uitgebreidere info per onderdeel:
8,7cm speakers met zwenkbare tweeter
* 120 Watts 2 way speakers
* 1” High grade Kapton voice coil
* Glass fibre cone
* Multi directional Eyeball PEI tweeter
* Magnet Size: 3.6 Oz
* Impedance: 4ohm
* Sensitivity: 89dB
* Frequency Response: 100Hz-20KHz
* Multi Directional speaker lifts the sound stage for a better sound
* Diameter: 3.5” (8.7cm)
* Mounting Depth: 40mm
17cm composet
* 17cm
* (6.5”) 240w (max) Glassfibre component speaker
* 2 way
* Silk dome neodymium magnet tweeter
* 9oz magnet
* Impedance: 4ohm
* 97db 1w/1m.
* 60w RMS
-----------------------------------------------------------------------------
14-6-2007 (Met dank aan SanSpeed)
Zo... vanmiddag ff inkopen gedaan bij SanSpeed... En ff lopen ...len daar.
De kleur blijft hetzelfde zoals die nu is... Werk straks alleen een paar stukken bij.
En de auto wordt in een Ratlook gezet.
De inkopen die ik heb gedaan...
Een andere buitenspiegel:
Curb Feelers (of hoe je het ook schrijft):
Iron cross deurpins:
8 Ball Valve Caps:
Ander nummerbord voor de linkerkant van de voorkant:
En een zooi stickers:
En ik heb nog ff 4 nieuwe banden besteld met whitewall.
Maat: 4x 255/60/15 voor op de huidige velgen.
Oh ja... heb ook nog een pet gekocht. Van MoonEquip (Iron Cross)
-----------------------------------------------------------------------------
15-6-2007 Montage en plakwerk.
Zo... vandaag weer ff bezig geweest.
Heb een paar stickers lopen plakken en heb de spiegel gemonteerd (na veel gevloek en getier).
Eerst maar eens het portier losgehaald aan de binnenkant. En de oude spiegel verwijderd... wat trouwens ook niet echt van harte ging, want die is van binnen verstelbaar. De nieuwe niet.
Nadat de oude spiegel eraf is... maar ff een gaatje geboord want hij paste niet echt... dus, het wordt een beetje een custom auto zo.
Na het gaatje te hebben geboord, de spiegel gepast en 1 bout alvast erin gedraaid. Die ging makkelijk... de andere niet, want die viel me in de deur. Precies waar je niet bijkomt.
Dan maar een alternatief zoeken... gelukkig had ik nog een bout liggen voor een nummerplaat. En dat was toevallig de juiste maat. Nou, dan die er maar op. En alles goed vast gedraaid. Hij zit... en het staat echt oldschool. Vet gewoon...
Ook maar ff stickers geplakt aan de zijkant en op het raam... en ff reclame maken voor Sanspeed.
(mag straks wel gesponsord worden joh...)
Nou, laat de foto's voor zich spreken.
-----------------------------------------------------------------------------
21-6-2007
Goed we zijn weer druk bezig geweest... ditmaal met plamuur en de spuitbus .
Ik heb de rand tussen de sierlijst van de vooruit en de zijruiten opgevuld met plamuur en die gespoten. En heb de sierlijsten overgespoten met chroom effect lak.
Ik ben redelijk tevreden over het resultaat voor een beginner. (En jah, het kan strakker)
Hierbij dan een 2 tal foto's. Het is helaas niet echt helemaal duidelijk, maar hoop dat jullie er een voorstelling van kunnen maken. Jullie zien het nog wel een keer in het echt.
-----------------------------------------------------------------------------
4-7-2007
Nou oke... door miscommunicatie zijn er andere banden binnengekomen.
Ook geen probleem. Ik moet toch nieuwe banden hebben.
Dan volgen in de toekomst wel whitewalls en andere velgen (14 inch)
De banden moeten er nog op worden gezet. Maar hierbij al wat foto's van de bandjes.
Voorband (geen witte letters standaard)
Merk band: Kumho
Maat: 225/60/15
Achterband (witte letters)
Merk band: Kumho
Maat: 255/60/15
Wat wel zo is dat de voorkant straks iets lager komt te liggen. Dit komt door de band.
Dus, dan staat ie iets naar voren. Is wel vet.
Nou es kijken wanneer ik ze er onder kan krijgen.
-----------------------------------------------------------------------------
24-8-2007
Lang geleden dat er iets gepost is in dit topic.
Nou, dan maar een kleine update over wat er binnenkort nog allemaal komen gaat.
En wat er al is gebeurd/gehaald. En uitgehaald.
De audio is er weer uitgehaald... heeft geen nut. Hoor er toch niets van. En straks al helemaal niet meer.
Ik heb gisteren weer een zooi stickers gehaald bij Sanspeed en tegelijk maar ff gevraagd over de mogelijkheden voor pinstriping op de kofferklep. Nou, die pinstriping gaat er zeker weten komen. En dat zal naar verwachting de 1e week van september zijn dat het erop wordt gezet.
Wat het precies wordt is een verrassing... ook voor mij.
En zoals de meesten al wisten zitten de banden er ook onder. Denk vermeld het nog maar een keer.
Voor de rest zit alles op een laag pitje.
Moet nog steeds de gaten dichtlassen... maar... mijn lasser wil een complete uitlaat van RVS voor mij gaan maken (sidepipes). Dus... dat wordt een custom uitlaat.
Nou... op naar de volgende update.
-----------------------------------------------------------------------------
Update 13-9-2007
PINSTRIPING !!!!!! YEAH !!!!!
Zo... het moest er maar eens van komen... pinstriping. En het is supervet geworden vind ik zelf.
Hierbij een kleine foto impressie. Er zijn nog meer foto's gemaakt en die zullen later toegevoegd worden.
Het Begin... lijntjes trekken met potlood en kijken hoe het gaat worden.
En de 1e lijntjes worden gezet.
En zo gaan we verder.... hier de rest.
Meer foto's volgen nog. Mijn geheugen was vol...
Met dank aan Sanspeed (kees) voor het erop zetten van de pinstriping.
En VW Underdog "The Dog" bedankt voor het foto's maken en de gezelligheid.
-----------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------
Nou, de volgende keer weer meer.... bye bye.
-----------------------------------------------------------------------------
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: Project Oldsmobile V8 "Rat"
Misschien makkelijker voor jou, maar na verloop van tijd wordt deze 1e pagina zo groot en lomp van alle foto's die erop komen te staan, dat deze niet prettig meer leest.Haarman wrote:Ik update steeds deze 1e post, lijkt me makkelijker.
Ook de reacties hieronder zullen kant-nog-wal raken als je iedere keer alleen de 1e post update lijkt me. Een blogpagina-opzet is leuk, maar werkt niet echt op een forum.
Zet gewoon de updates als een nieuwe reply neer zodat iedereen ook weer dat er weer een update is.
Dat gezegd...
De Pinstripes zien er netjes uit.
Re: Project Oldsmobile V8 "Rat"
misschien een foto vd hele auto ?
Re: Project Oldsmobile V8 "Rat"
Ik zal het wel apart gaan posten bij elke update...
En meer foto's volgen nog.
En meer foto's volgen nog.
Re: Project Oldsmobile V8 "Rat"
ummmm tsjah
Re: Project Oldsmobile V8 "Rat"
Tsja kwil die hele auto ook wel eens zien,
de roest duivel heeft wel behoorlijk toegeslagen 'hé?
de roest duivel heeft wel behoorlijk toegeslagen 'hé?
Re: Project Oldsmobile V8 "Rat"
tja,je doet je best neem ik aan...............
Re: Project Oldsmobile V8 "Rat"
Jammer van al dat plamuur.....
Pinstriping ziet er goed uit
geen zin om met plaatwerk aan de slag te gaan ??
MariO
Pinstriping ziet er goed uit
geen zin om met plaatwerk aan de slag te gaan ??
MariO
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
Re: Project Oldsmobile V8 "Rat"
pinstriping gaat wel lekker,
Re: Project Oldsmobile V8 "Rat"
plaatwerk komt nog. nieuw plaatwerk ligt al klaar. Moet alleen nog gesneden en gebakken worden.MopariO wrote: geen zin om met plaatwerk aan de slag te gaan ??
Re: Project Oldsmobile V8 "Rat"
ff een pica van de pinstripe in z'n geheel.
-
- Posts: 97
- Joined: Tue Oct 31, 2006 7:51 pm
Re: Project Oldsmobile V8 "Rat"
Pinstripe ziet er erg goed uit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Project Oldsmobile V8 "Rat"
erg netjes hoor die pinstriping , je kan eventueel wat dynamat op de vloer en tegen het kopschot aanplakken dan word het binnen wat stiller en zou je wat meer van je stereo kunnen genieten het is bij het rijden van grotere afstanden ook wat minder vermoeiend
over het raar lopen op gas: heb je voldoende antivries in je koelwater?
de verdamper van de lpg instalatie ontrekt namelijk zoveel warmte van het koelwater dat deze vooral bij een motor die nog koud is tot onder het vriespunt kan dalen als je dan naar je verdamper kijkt ziet ie er uit als het vriesvak van een oude koelkast met alle rijp die erop zit , dat zou ook verklaren waarom ie het later weer normaal deed na een tijdje rijden op benzine dan issie weer ontdooit
over het raar lopen op gas: heb je voldoende antivries in je koelwater?
de verdamper van de lpg instalatie ontrekt namelijk zoveel warmte van het koelwater dat deze vooral bij een motor die nog koud is tot onder het vriespunt kan dalen als je dan naar je verdamper kijkt ziet ie er uit als het vriesvak van een oude koelkast met alle rijp die erop zit , dat zou ook verklaren waarom ie het later weer normaal deed na een tijdje rijden op benzine dan issie weer ontdooit