Cadillac lijkwagen

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Cadillac lijkwagen

Post by Chief big ol'Cadillac »

Nieuw project.
Eerst even voor de zeikerts hier die menen dat ze tóch weer effe hun vingertje moeten opsteken over het feit dat een werkloze niet zo'n wagen moet kunnen bezitten: ik ben niet werkloos meer, heb zelfs 2 baantjes, 1 op oproep in het weekend en de ander doordeweeks dus dat moet voldoende info zijn voor jullie. Ik zal geen namen noemen. Wat ik doe gaat je geen ... aan. Zo da's geregeld.

Het project. De meeste van jullie weten nog wel dat ik eerst een avatar had van mijn lijkwagen. Om een of andere rede is dat plaatje verdwenen en ik kan 'm ook zo gauw niet meer vinden maar het is dus een ouwe Cadillac Hearse, lijkwagen dus. Leuk autootje, daar hou ik wel van, dus bij de koop ervan niet zo op de papiertjes gelet en er bleek een verkeerd kenteken op te zitten. Inmiddels heb ik wel via een omweg het originele (Duitse) kenteken weten te bemachtigen maar de wagen op de weg krijgen valt niet mee om de simpele rede dat het chassis rot is. Dat is op zich wel te reaperen maar dan moet ie uit elkaar, de body moet eraf. Moet mogelijk zijn maar dan heb je wel een aardige werkplaats nodig. In dat kippenhok waar ik mag sleutelen is dat niet zo eenvoudig dus is het een project geworden dat aan de kant geschoven is, je kent dat wel.
Maar nu was het mogelijk om via via een tweede lijkwagen te krijgen. Geld had ik er niet voor maar wel ruilmateriaal en dat is zo met een omweggetje geregeld. Nu heb ik dus twee van die bakken staan. De "nieuwe" is met kenteken, op gas en APK gekeurd. Alleen, de bovenkant van deze nieuwe is behoorlijk rot en gedeukt. Dus nu kan ik de goede delen van de andere overzetten. De zwarte is ook wel wat beschadigd maar die is niet rot. Nou was mijn bedoeling om de nieuwe, die eerst donkerrood was en nu legergroen en morgen paars gewoon te gaan rijden en dan de zwarte deel voor deel uit elkaar te halen en zo opknappen, dus ik begin met een deur eruit halen, die helemaal klaar maak, deuken eruit, eventueel laswerk, gaatjes van niet meer aanwezige sierstrippen dichtlassen, strak maken etc. Als dat dan klaar is monteer ik die deur in de goede wagen (of zet 'm aan de kant) en ga met het volgende onderdeel verder. Als ik dan helemaal rond geweest ben ga ik 'm airbrushen. En leuk aankleden.
Nu ga ik 'm simpelweg overspuiten in 1 kleur (paars, heb ik nog staan) en dan lekker rijden. Meteen een mooi oefenproject om vlammen te spuiten.
De ouwe:
Image
en de nieuwe:
Image
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Post by Chief big ol'Cadillac »

Hij is inmiddels mat-paars metallic. Aan 1 kant zitten ook al vlammen. foto's komen.
56_FORD
Posts: 1904
Joined: Sun Nov 13, 2005 10:00 pm

Post by 56_FORD »

dat roept herinneringen op . . .. . mijn oude:

Image

en nog een artikel in een magazine, mijn binnenspiegel met "smakelijke" sticker. En links in het rijtje zie mijn oude interieur.
Image
Image


SUCCES . ..

ben benieuwd naar de foto's


Grtz Mark
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Post by Chief big ol'Cadillac »

Hee, is dat niet die "Kronenburg gele" waar ik over vroeg in een ander topic? Dit is een Park Hill, met vinyl top. Mijn eerste is een Victoria, echte lijkwagen dus, de tweede is een Park Row, zelfde als de Park Hill maar dan zonder dat vinyl op het dak. Eigenlijk zou ik die gele er ook bij moeten hebben dan heb ik alle drie geregistreerde '69ers in NL. Image In Zweden ligt er nog zo een op een sloop, verder zijn ze schijnbaar op.
Ik heb de gegevens (advertentie) van die gele trouwens doorgestuurd naar diegene die erom vroeg; wie weet koopt die m wel en hebben ze onze eigen lijkwagenclub. Is er trouwens een club van lijkwagens in Nederland? of krijg je dan meteen van die graf-aanbidders...
Dalijk terug naar de APK en dan zal ik in het zonnetje wat foto's maken. Hij was afgekeurd op een rubbertje van de stabi-stang en hij had een klein en een groot nummerbord; dat mag schijnbaar ook niet; moeten beide klein of beide groot zijn. alsof je die tegelijk kan zien... zit toch ruim zes-en-een-halve-meter tussen. Ik zei nog tegen de keurmeester: kijk, op het kenteken staat "nummerplaat 18.2 toegestaan" er staat niet nummerplaten.....
56_FORD
Posts: 1904
Joined: Sun Nov 13, 2005 10:00 pm

Post by 56_FORD »

klopt, stond inderdaad op de Kronenburg meeting.

wat alleen jammer is, dat hij zijn fenderskirts achter eraf heeft gehaald. Ziet er heel karig uit...

Succes met de vorderingen. Ben benieuwd naar de foto's
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Cadillac lijkwagen

Post by Chief big ol'Cadillac »

zo ziet ie er nu uit.

Image Image
8)
V8 Angel
Posts: 2665
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:19 pm

Re: Cadillac lijkwagen

Post by V8 Angel »

ha ha is leuk als je daarmee bij ons bij de burger king aankomt chief, zo is het helemaal in HOt BK Styl denken ze gelijk dat er weer een promowagen onderweg is. :D
Kewl
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Cadillac lijkwagen

Post by Chief big ol'Cadillac »

Das nou zaterdag weer he? Dan kom ik niet; dan vier ik mijn verjaardag met een eigen BBQ in mijn tuintje (en blijven in de lijkwagen overnachten ) Image
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Cadillac lijkwagen

Post by watahyahknow »

ziet er best knap uit beetje dat mike lavalee real flames idee
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Cadillac lijkwagen

Post by Chief big ol'Cadillac »

Ja, gaat wel. De vlammen aan de rechterkant zijn niet naar mn zin dus die ga ik over doen. De rode transparante verf was op en heb ik geprobeerd met paars maar dat komt niet goed. Dus op nieuw. Volgende week dan want nu moe'k werrekuh :)
aduynis
Posts: 304
Joined: Tue Jan 04, 2005 5:02 pm

Re: Cadillac lijkwagen

Post by aduynis »

blijft toch mooi al die koffie potten op dak haha :lol:
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Cadillac lijkwagen

Post by Chief big ol'Cadillac »

kwas maandag een eindje aan het toeren, staat er een fotograaf op een laddertje op een rotonde....

Image
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: Cadillac lijkwagen

Post by basezum »

een cramatorium op wielen :)
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Cadillac lijkwagen

Post by Chief big ol'Cadillac »

Vandaag bougies vervangen, ontsteking nagekeken, klepdekselpakking vernieuwd, remblokken vervangen; loopt weer als een zonnetje maar lekt toch nog ergens op de uitlaat.
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Cadillac lijkwagen

Post by Chief big ol'Cadillac »

Update vandaag: ik heb er een leuke, ouwe kist in staan... interesse iemand om eens te proefliggen?
Post Reply