Rockauto stuurt me een verkeerd onderdeel, en nu?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Rockauto stuurt me een verkeerd onderdeel, en nu?

Post by Maurice »

Vandaag een kleine bestelling van Rockauto binnen gekregen.
2 Thermostaten en 3 seals.
Bij elkaar met verzendkosten en inklaringskosten toch nog meer dan €60,-, maar 1 thermostaat hier in Nederland kost al €35,-, dus toch maar bij hun besteld.
Zit er bij een helaas een verkeerde thermostaat in het doosje. Op het doosje staat 170, maar er zit er een van 203 in. Die heb ik nu dubbel, maar geen een van 170.
Image

Wat nu?
Rockauto heeft geen algemeen email adres of telefoonnummer en volgens de instructies van hun site krijg je alleen je geld terug als je het verkeerde artikel terug stuurt. Dat kost €45,-......

Nu is dit maar een klein artikel van €10,-, maar toch, hun sturen mij iets verkeerds en ik heb niet de mogelijkheid om mijn geld terug te krijgen.

Iemand ervaring hiermee?
jelmoer
Posts: 313
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: Rockauto stuurt me een verkeerd onderdeel, en nu?

Post by jelmoer »

Heb het zelf nooit meegemaakt maar ju kunt toch een melding maken van de fout.

Report a problem with an order or shipment(zie foto)

Geen idee of er daarna iemand contact opneemt.
Heb wel eens gelezen dat ze het goede onderdeel nazenden.


Image
evil ed
Posts: 14
Joined: Mon May 12, 2014 4:00 pm

Re: Rockauto stuurt me een verkeerd onderdeel, en nu?

Post by evil ed »

Terug sturen kost je niks.
gaat om de onderste: Get return instructions and shipping label....

enige waar je wel op moet letten, als ze je een nieuwe toesturen (die versturen ze je zodra jij de tracking code hebt doorgegeven) dat je niet voor de 2de keer invoer belasting - btw shit moet betalen bij DHL.
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Rockauto stuurt me een verkeerd onderdeel, en nu?

Post by Maurice »

evil ed wrote: Thu Feb 08, 2024 2:14 am Terug sturen kost je niks.
Dat snap ik niet.
Er staat het volgende: We are sorry for the inconvenience. After you have finished arranging your return(s), please ship the part(s) back using the carrier of your choice. Then, return to this page to enter the tracking number. When the return has arrived at the warehouse, we will inspect it and issue the refund within 3 business days. We will email you when the Refund is issued.
If you still need a part, please place a new order.
Indianjohn
Posts: 215
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: Rockauto stuurt me een verkeerd onderdeel, en nu?

Post by Indianjohn »

Ik heb dit een keer gehad bij Ecklers, heb er melding van gemaakt, en zij stuurde mij het goede artikel en het verkeerde hoefde niet terug.
Moest wel middels foto's aan tonen dat het fout was.
Dus koste mij uiteindelijk niets.
evil ed
Posts: 14
Joined: Mon May 12, 2014 4:00 pm

Re: Rockauto stuurt me een verkeerd onderdeel, en nu?

Post by evil ed »

Ik heb tot nu toe 2x iets terug gestuurd, eerste was een verkeerd artikel en 2de keer was er iets kapot, en beide keren heb ik via hun site een retour label uitgeprint van DHL.

Hoe en wat ik allemaal heb aangeklikt weet ik niet meer maar via hun mailtje dat je pakje is bezorgd staat er onder aan:

To ARRANGE A RETURN (including Cores) or REPORT A PROBLEM
visit www.rockauto.com/orderstatus

via daar kreeg ik een lijstje die je kan afvinken en een retour label.
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Rockauto stuurt me een verkeerd onderdeel, en nu?

Post by Maurice »

Gaat gewoon niet werken. Ik krijg een melding dat vanwege het kleine bedrag van mijn order, de verzendkosten te hoog zijn om iets terug te sturen.
Ik kan verder niks aan mijn retour opdracht veranderen en er is geen mogelijkheid om met Rockauto in contact te komen hierover.

Het verzendlabel wat ik heb gekregen is zonder een vervoerder erop. Ik moet het zelf verzenden en het trackingnummer aan Rockauto doorgeven.
Voor een bedrag van €12,- is dit niet de moeite.

Wel erg slecht dat ik geen contact met hun kan opnemen hierover.
jelmoer
Posts: 313
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: Rockauto stuurt me een verkeerd onderdeel, en nu?

Post by jelmoer »

Heb je ook op de link gedrukt die ik je gaf?
Report a problem?
Misschien krijg je alleen een andere en mag je de ander houden ivm de kosten.
Heb je er überhaupt 2 nodig of twijfel je ivm oververhitting?
Post Reply