Holley sniper 2 EFI

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
peteren1pontiac
Posts: 22
Joined: Sun Feb 11, 2007 8:59 pm

Holley sniper 2 EFI

Post by peteren1pontiac »

Hallo iedereen,

ik ben van plan om m'n carburateur te vervangen voor een Holley sniper 2 EFI.
Heeft iemand hier ervaring mee? Het gaat mij voornamelijk om het starten zowel warm als koud.
Met een mechanische brandstofpomp kost het soms een halve accu om te starten.
Ik rijd een Firebird Transam '87 met 305. Zit nu een 1406 op van Edelbrock.

Hoor graag wat de eventuele ervaringen zijn.

Groet, Peter P.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Holley sniper 2 EFI

Post by Corp »

Of je koopt een tpi systeem met kabelboom en ecu van eem gen3. Plug & play. Alleen ff de pomp in tank veranderen en wat leidingen, of een fuel command center erop
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Holley sniper 2 EFI

Post by gert »

als het alleen gaat om je carburateur vlotterkamer sneller te vullen zou ik een electrische brandstofpomp nemen, contact aan, even wachten en starte maar. een stuk simpeler en goedkoper.
GMC RP
Posts: 541
Joined: Wed Feb 04, 2004 6:14 am

Re: Holley sniper 2 EFI

Post by GMC RP »

als de auto zo slecht start is er meer aan de hand of heb je een hele slechte accu....
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Holley sniper 2 EFI

Post by Renev »

GMC RP wrote: Sat Dec 02, 2023 10:16 pm als de auto zo slecht start is er meer aan de hand of heb je een hele slechte accu....
Dit dus :roll:
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Holley sniper 2 EFI

Post by MotiV8 »

Tja als de mechanische pomp het probleem is..
Holley Red electrische benzine pomp erop en de mechanische eruit met een block off plate.

Contact aan, twee tellen wachten tot de carburateur gevuld is en starten.

Holley Sniper is een hele ombouw met een electrische injectiepomp in je tank, danwel je huidige tank ombouwen naar externe injectiepomp zoals een Bosch 044 pomp.

Je huidige ontsteking moet kunnen samenwerken met de Holley Sniper anders moet je die ook upgraden.

Warme start & Holley Sniper wil nog wel eens problemen geven door injector heat soak. Door hitte veranderd de electrische weerstand van de injectoren waardoor ze tijdelijk minder injecteren. Maar dat moet je maar even Googelen.

Een slecht startrelais kan ook jouw problemen veroorzaken.
Als het startrelais intern ingebrand is heeft hij zoveel weerstand dat de startmotor zoveel stroom trekt dat er niet genoeg overblijft voor je ontsteking.
peteren1pontiac
Posts: 22
Joined: Sun Feb 11, 2007 8:59 pm

Re: Holley sniper 2 EFI

Post by peteren1pontiac »

Hartelijk dank allemaal voor jullie reacties.
Ik heb weer wat om over na te denken.

Groet Peter
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Holley sniper 2 EFI

Post by Wilf »

Denk bij de keuze ook aan service & support: wat als er iets mis is met het systeem, hoe los je dat op, wat gaat dat kosten, wat is er beschikbaar en wie gaat dat doen?

Als je een beetje handig bent is het vervangen van een mechanische brandstofpomp, puntjes, rotor en kap en het reviseren en afstellen van een carburateur best te doen.

Check ook eerst even de vitale eigenschappen van je blok; controleer de ontstekingsonderdelen (dizzy, bobine, puntjes, bougie(kabel)s), doe een compressietest, spuit wat remmenreiniger rond je carburateur (check op vacuumlek), sluit een vacuummeter aan en controleer daarmee op grove manier of het blok zelf nog een beetje blij is. Ook om te voorkomen dat je symptomen probeert te bestrijden met de verkeerde oplossing.


EFI is mooi maar een aftermarket systeem zal niet zo goedkoop en betrouwbaar zijn als een fabriekssysteem, dus voor een daily / betrouwbare auto is het misschien niet de beste setup (tenzij je zelf heel handig bent met electronica en gereedschap).

Wil overigens niet zeggen dat carburatie perfect is want ik zoek op dit moment naar een carburateur voor een zescilinder en die zijn of niet te verkrijgen of in compleet versleten staat.
Post Reply