motorblok vast geroest, hoe uit elkaar?
Re: motorblok vast geroest, hoe uit elkaar?
Schoonmaakazijn ontroest goed.
Of een 50/50 mengsel van aceton en ATF (dat gebruik ik al jaren als kruipolie)
Of een 50/50 mengsel van aceton en ATF (dat gebruik ik al jaren als kruipolie)
Re: motorblok vast geroest, hoe uit elkaar?
weet ik, maar er is speciale ontroester onderweg.
-
- Posts: 1054
- Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm
Re: motorblok vast geroest, hoe uit elkaar?
God Damn, je bent wel erg emotioneel gehecht aan dat blok.... ik doe soms meer moeite ik eigenlijk zou moeten om iets te behouden, maar jij spant de kroon.
Re: motorblok vast geroest, hoe uit elkaar?
tis een bijzonder blok, een ford FE 428, heel zeldzaam.
Re: motorblok vast geroest, hoe uit elkaar?
Wat voor fancy olie is dat dan?
Re: motorblok vast geroest, hoe uit elkaar?
forch magic truck rostloser, maar dan met puntjes op de o
Re: motorblok vast geroest, hoe uit elkaar?
Ah het heet magic, dan moet het wel goed zijn
Ik ken het niet, benieuwd naar de ervaring.
Ik ken het niet, benieuwd naar de ervaring.
Re: motorblok vast geroest, hoe uit elkaar?
inmiddels een derde zuiger met drijfstang eruit kunne krijgen.
de kruk is al een paar graden draaibaar......
nog 2 te gaan, dan kan de kruk eruit, wordt vervolgd.
de kruk is al een paar graden draaibaar......
nog 2 te gaan, dan kan de kruk eruit, wordt vervolgd.
Re: motorblok vast geroest, hoe uit elkaar?
Is dat nog wel te redden dan?
Re: motorblok vast geroest, hoe uit elkaar?
de zuigers niet, maar voor zover ik erin kan kijken het blok wel.
de kruk ziet er ook goed uit, geen ingelopen tappen
de stangen lijken ook nog intact dankzij de voorzichtige manier van uitelkaar halen.
er zit ook nauwelijks een stootrand bovenin de cilinders.
dit blok is lang geleden nog in de auto weggezet,buiten, zonder motorkap denk ik, zodat er water in de inlaat kon komen, de carb is ook volkomen vastgerot.
maar ik ga die toch niet gebruiken.
ik heb goede hoop dat ik met alleen nieuwe zuigers, cam, lifters, oliepomp. distributie, enz. en wat slijp en hoonwerk en lagers het weer kan gebruiken.
o ja, en een niewe verdeler, want die moest ik afzagen.
de kruk ziet er ook goed uit, geen ingelopen tappen
de stangen lijken ook nog intact dankzij de voorzichtige manier van uitelkaar halen.
er zit ook nauwelijks een stootrand bovenin de cilinders.
dit blok is lang geleden nog in de auto weggezet,buiten, zonder motorkap denk ik, zodat er water in de inlaat kon komen, de carb is ook volkomen vastgerot.
maar ik ga die toch niet gebruiken.
ik heb goede hoop dat ik met alleen nieuwe zuigers, cam, lifters, oliepomp. distributie, enz. en wat slijp en hoonwerk en lagers het weer kan gebruiken.
o ja, en een niewe verdeler, want die moest ik afzagen.
Re: motorblok vast geroest, hoe uit elkaar?
Zonde zeg. Wel mooi dat je hem probeert te redden. Succes!
Re: motorblok vast geroest, hoe uit elkaar?
de kruk kon ik er al uit nemen, onbeschadigd.
de cam zat ook erg vast, die mepte ik al in stukken.
nu nog 3 zuigers die erg vast zitten, daar ga ik eerst een gereedschap voor maken om ze eruit te persen.
de cam zat ook erg vast, die mepte ik al in stukken.
nu nog 3 zuigers die erg vast zitten, daar ga ik eerst een gereedschap voor maken om ze eruit te persen.
Re: motorblok vast geroest, hoe uit elkaar?
Holly Mozes
dat ziet er uit
dat ziet er uit
Re: motorblok vast geroest, hoe uit elkaar?
komt met de naaldenbikhamer en stralen wel weer goed.
ook wat bedacht voor de laatste 3 zuigers, waarvan er 2 in bdp staan:
met 4 kopbouten en een dikke plaat, een prop die iets kleiner is dan de zuigerdiam , de boel onder spanning zetten
en dan met een 2 kg hamer erop slaan, dat ging vlot los
logisch ook natuurlijk.....had ik eerder aan moeten denken.
ook wat bedacht voor de laatste 3 zuigers, waarvan er 2 in bdp staan:
met 4 kopbouten en een dikke plaat, een prop die iets kleiner is dan de zuigerdiam , de boel onder spanning zetten
en dan met een 2 kg hamer erop slaan, dat ging vlot los
logisch ook natuurlijk.....had ik eerder aan moeten denken.