verkeerde schokbrekers?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
henkenmick
Posts: 33
Joined: Mon Jul 18, 2011 6:18 am

verkeerde schokbrekers?

Post by henkenmick »

hallo,
ik heb al eerder een vraag gesteld in dit forum over pontiac verhogen.
ik heb nieuwe schokbrekers gekocht bij rockauto , nu kom ik erachter dat nu ik ze wil monteren dat deze veel te lang zijn voor de auto.
ik heb al contact gehad met rockauto en deze vertelde mij dat de schokbrekers toch zouden moeten passen.Weet hier misschien iemand iets meer van of doe ik iets verkeerd ? op de site van rockauto staat toch ook dat de schokbrekers voor een pontiac firebird van 1967 zouden moeten zijn .Het zijn de volgende schokbrekers :
KYB KG4515 (Verhoogde hantering / stabiliteit) Gas-A-Just Monotube Info
Voorkant.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: verkeerde schokbrekers?

Post by Nick_nl »

Code: Select all

KYB Part#	Extended	Compressed	Stroke	Cover	Internal Stop	External Stop	Upper Mount	Lower Mount	Upper Mount Kit	Lower Mount Kit
KG4515		14.57		9.65		4.92	-		X		-		S1	E3(51.6x82x20)		C0272			-
KG4550		13.54		9.25		4.29	-		X		-		S1	E3(51.6x87x20)		C0272			-
Dit zijn de maten van de KG4515, deze kun je vergelijken met de oude schokbrekers en dan vind je de verschillen wel.
Soms is het makkelijker om een schokbreker op specificatie te kopen als op merk /type.

Mijn auto heeft de KG4550, deze is korter.
camaro rs
Posts: 441
Joined: Mon Jun 30, 2008 9:51 pm

Re: verkeerde schokbrekers?

Post by camaro rs »

Zijn de veren niet doorgezakt?
henkenmick
Posts: 33
Joined: Mon Jul 18, 2011 6:18 am

Re: verkeerde schokbrekers?

Post by henkenmick »

nee de veren zijn nog prima , heb op de site bij rockauto gezien dat de originele schokdempers ( op foto) wel korter zijn , maar deze die ik nu heb zouden ook geschikt moeten zijn
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: verkeerde schokbrekers?

Post by Nick_nl »

Ik ben bang dat daar de fout zit, Rockauto is niet altijd correct.
Als de huidige langer zijn en de auto staat te hoog lijkt mij de oplossing eenvoudig, kortere schokbrekers.
henkenmick
Posts: 33
Joined: Mon Jul 18, 2011 6:18 am

Re: verkeerde schokbrekers?

Post by henkenmick »

ben er weer hele middag mee bezig geweest en opnieuw gemonteerd , maar bij testrit heb ik het idee dat de auto van voren niet lekker op de weg ligt, morgen ga ik de oude schokbrekers ( korter) er nog eens onder doen , kijken of dit verschil maakt
henkenmick
Posts: 33
Joined: Mon Jul 18, 2011 6:18 am

Re: verkeerde schokbrekers?

Post by henkenmick »

ben er weer hele middag mee bezig geweest en opnieuw gemonteerd , maar bij testrit heb ik het idee dat de auto van voren niet lekker op de weg ligt, morgen ga ik de oude schokbrekers ( korter) er nog eens onder doen , kijken of dit verschil maakt
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: verkeerde schokbrekers?

Post by SRB12 »

Volgens mij geef je zelf al het antwoord, de ouden zijn korter. Staat daar geen nummer op?
henkenmick
Posts: 33
Joined: Mon Jul 18, 2011 6:18 am

Re: verkeerde schokbrekers?

Post by henkenmick »

jawel maar dacht iets duurdere te kopen en er stond bij verhoogde handling/stabiliteit dus dacht dat deze dan wel geschikt zouden zijn
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: verkeerde schokbrekers?

Post by Nick_nl »

Ik gebruik ook kyb schokbrekers, deze werken erg prettig en zijn idd iets stugger als oem. Samen met pu "rubbers" geeft dit een prettige vering, maar niet stug.
Post Reply