Holley [size=50] (fuck)[/size] Lekkage......

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Holley [size=50] (fuck)[/size] Lekkage......

Post by Grasmusen »

Hallo forummers,

Holley (fuck) Lekkage......

En waar lekt het....... uit de afblind pluggen van de vlotterbakjes.
En bij beide. Vind het wel typisch vreemd raar.


Image

Nu heb ik de oude bakjes gemonteerd uit m`n ombouw kit.

Eigenlijk vind ik de oude bakken met de buitenboard afstelling veel fijner. Dan zie tenmiste wat je doet.

Maar nu m`n vraag: hoe is dat mogelijk dat die plugjes lekken ? En is daar wat aan te doen ? Of kan ik beter nieuwe kopen en waar zij n die tekoop?

En zijn er meer die dat probleem gehad hebben ?

Heb nog een proef rondje gereden, en blok moet goed op temperatuur zijn om hik vrij weg op te trekken.
Het is heel weinig maar soms kleine aarzeling, helemaal van onderuit zeg maar.
Het lijkt wel of de acceleratie pomp iets teveel inspuit ? Er zit nu een witte cam op pos. 1 gemonteerd.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Holley [size=50] (fuck)[/size] Lekkage......

Post by Bromgabber »

Ben er niet bekend mee, maar 2 verschillende materialen verbaast het me niet dat het lekt.
Hardsolderen is het wel weer dicht verwacht ik.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Holley [size=50] (fuck)[/size] Lekkage......

Post by Nick_nl »

Dit verbinding is geklonken, misschien kun je met wat epoxy get weer dicht krijgen. Hardsolderen kan ook, maar zo'n vlotterbak is zink of alu en dan kan niet zoveel warmte hebben.

Voor de acceleratie pomp kun je beginnen met een kleinere squirter. Voor een 600 is #25 of zelfs #28 standaard. De moderne holleys hebben dan weer een #31. De diameter bepaald hoe lang het pomp schot werkt, de Cam geeft de totale hoeveelheid, vaak is een roze de standaard keuze voor een 600cfm 1850 of 80457.
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Holley [size=50] (fuck)[/size] Lekkage......

Post by Grasmusen »

Oke, ik heb ook nog een oranje cam dacht ik. Nu heb ik gezien dat de oude pomp met een kogeltje als zuig klep werkt. Dat geeft wel een vertraging voor dat het shot begint. Dat kan het misschein ook zijn............?
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Holley [size=50] (fuck)[/size] Lekkage......

Post by Nick_nl »

De oude hadden idd een kogeltje de moderne een parapluutje. Dit zou geen verschil moeten maken.
Staat de pomp arm goed afgesteld? Geen speling in onbediende toestand en een klein beetje bij maximaal.
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Holley [size=50] (fuck)[/size] Lekkage......

Post by Grasmusen »

Juist klopt.
Nick_nl wrote: Sun Nov 22, 2020 4:48 pm De oude hadden idd een kogeltje de moderne een parapluutje. Dit zou geen verschil moeten maken.
Staat de pomp arm goed afgesteld? Geen speling in onbediende toestand en een klein beetje bij maximaal.
Ik met de speling er nog uitstellen, er zit nog een heel klein beetje op, na het terug stellen v/d gaskleppen voor een lager toerental stationair.

By the way, lekkende bakjes zijn van Alu.

Gr., G
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Holley [size=50] (fuck)[/size] Lekkage......

Post by Nick_nl »

Misschien kun je dat aluminium nog na felsen. Maar ik gebruik alleen extern verstelbare bakken.
Dat beetje speling kan al goed merkbaar zijn :)
hanver
Posts: 104
Joined: Sat Jun 05, 2010 9:47 am

Re: Holley [size=50] (fuck)[/size] Lekkage......

Post by hanver »

Heb ik ook nog nooit gezien of van gehoord. Mogelijks is de benzinedruk te hoog of zit de needle/seat vast in open positie of te hoog geregeld?
Maar dan loopt de benzine normaal ook door in de inlaat... Dan zou hij zeer rijk draaien
Post Reply