Chrysler newport met achterschade repareren de moeite waard?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Chrysler newport met achterschade repareren de moeite waard?

Post by muddy bandit »

Het blijft lapwerk op deze manier, maar er zal vast wel ergens een keurmeester te vinden zijn die het voor een jaartje weer goed keurt.
De Praxis heeft binnenkort de Roodband weer in de aanbieding, kun je het plaatwerk ook wat strakker stucadoren. ;)
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Chrysler newport met achterschade repareren de moeite waard?

Post by Wilf »

If anything het houdt je in ieder geval lekker bezig en je kan uurtjes maken met je lasapparaat dus dommer word je er in ieder geval niet van. Als metaalbewerking je hobby is is het sowieso de moeite waard wat je nu doet. Er in rijden is een tweede :P
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: Chrysler newport met achterschade repareren de moeite waard?

Post by RobDodge »

Waar een wil is! 💪😉👍
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Chrysler newport met achterschade repareren de moeite waard?

Post by Corp »

Is een wrak op de weg
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Chrysler newport met achterschade repareren de moeite waard?

Post by BigBlockMopar »

De spindles en remcylinder-adapterbeugels zijn gewilde items om op oudere Chryslers (t/m '65) schijfremmen om te bouwen.
Vrijwel letterlijk een bolt-on item waarbij je 11.75" schijfremmen krijgt met 1.25" dikte met 2.75" diameter remcylinder.
grandmaster n
Posts: 394
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Chrysler newport met achterschade repareren de moeite waard?

Post by grandmaster n »

Stoer, hoor!!
Wordt een uitdaging, denk ik.

gr
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Chrysler newport met achterschade repareren de moeite waard?

Post by FritsVrolijk »

Lekker bezig hoor laat ze maar lullen ik zeg gas geven en lekker door rommelen :thumbs:
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Chrysler newport met achterschade repareren de moeite waard?

Post by boyanka »

:?, Wel raar, als iemand een charger of een mustang fastback voorziet van nieuwe balken en de complete achterkant en of voorkant dan zegt iedereen dat hij het prachtig doet maar zodra er wat schade is dan zou het onverantwoord zijn?
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Chrysler newport met achterschade repareren de moeite waard?

Post by rene74monte »

nieuwe balken is wat anders dan lapwerk ,
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Chrysler newport met achterschade repareren de moeite waard?

Post by Corp »

Ja want iemand gaat hier ook echt zegge 15000 insteken om m weer super te maken. Dit soort spul wordt opgelapt met een gamma bak en braadmachine en wat oud staal van her en der. Kom op. Wees realistisch. Economisch total loss. Marktwaarde 0. Slopen voor delen... rest naar t oud ijzer
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Chrysler newport met achterschade repareren de moeite waard?

Post by rene74monte »

zou ik ook doen ja , staat over een poos waarschijnlijk op mp en een ander verongelukt er mee , persoonlijk vind ik het totaal onverantwoord , dat iemand een auto voor de dood weg haalt is mooi maar deze is gewoon te ver
m customs
Posts: 69
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:17 pm

Re: Chrysler newport met achterschade repareren de moeite waard?

Post by m customs »

Compleet laatste deel van de balk is vernieuwd met nieuw materiaal, zeker geen bak en braad werk, auto is heel wat sterker geworden dan hij was, en ik heb een normaal mig/mag apparaat dus ook geen gamma bak zooi😂

Heb alles weer naar de originele maten toe gekregen, balken stroken mooi recht, achteras zit er mooi recht onder en de maat tussen de ophangpunten van de bladveren is op de mm nauwkeurig aan beide kanten.

Ik zou het gewoon heel mooi vinden deze auto weer op de weg te krijgen, ik vind niks belangrijker dan veiligheid en ik durf met zekerheid te zeggen dat er niks geen zwakke punten zijn straks.
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Chrysler newport met achterschade repareren de moeite waard?

Post by rene74monte »

ok , nou , ik ben benieuwd , vind het wel een aparte wagen dus wat dat betreft wel mooi dat je het doet
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Chrysler newport met achterschade repareren de moeite waard?

Post by Grasmusen »

Kan deze niet bij de projecten ???



Zou wel willen zien hoe die wordt. Met of zonder Roodband :P

Groet

G
m customs
Posts: 69
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:17 pm

Re: Chrysler newport met achterschade repareren de moeite waard?

Post by m customs »

Laswerk is klaar en alle belangrijke punten zijn weer recht en sterk.
Morgen gaat hij voor de apk, op de aanjager voor na werkt alles naar behoren zover ik weet. Weet iemand misschien waar de motor zit want ik kan hem niet vinden op het schutbord of onder het dashboard, zou hij in het kachelhuis verwerkt zitten, als iemand hier misschien meer van weet zou ik evt morgen nog rechtstreeks stroom erop aan kunnen sluiten voor de keuring.
Ben heel benieuwd hoe het morgen gaat, of alles is voor niks geweest en ik ben een ervaring rijker en heb een auto voor de bangers of ik heb een leuke cruiser😬
Image

Image
Post Reply