EFI met ECU in old car?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: EFI met ECU in old car?

Post by gert »

ik heb hem 1.5 jaar gehad, en weggedaan omdat ik een trekhaak nodig heb, en bij zo,n ding kost dat 2500
ik heb nog 2 ouwe autos, een 1975 f100 en een 1966 galaxie500, maar die rijden toch niet zo lekker als een jaguar met z,n 360 pktjes.
nu heb ik een (durf het bijna niet te zeggen) kia magentis met een hele fijne V6 aut. en trekhaak met bijna 70k op de teller, ziet er niet uit, maar voor de winter rijdt het top, maar niet als een jag.
zoek nog steeds een xjr met trekhaak en wit interieur wat ik had.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: EFI met ECU in old car?

Post by mercury1970 »

Herkenbaar; heb jaren de Cougar als daily driver gebruikt, toen voor de winters een Mercedes C klasse en dan ben je verpest voor het leven......
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: EFI met ECU in old car?

Post by gert »

toch blijf ik gek van die ouwe dingen, ze rijden dan wel niet zo comfy, en hebben geen moderne luxe en overbodige snufjes, maar ze geven wel vette pret, lopen dankzij de eenvoud en gewone contactpuntjes echt altijd! en lekker op gas.
niet getectyleerd, dus niet mee in de pekel rijden.
geweldig voor de zomer toch?
Pirana
Posts: 7487
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:01 pm

Re: EFI met ECU in old car?

Post by Pirana »

Ik weet nog een lincoln continental uit 93 met een 32 valve motor. Lopend en wel. Met van die belachelijk grote valvecovers😋 Wel met kapotte luchtvering wat die krengen allemaal hebben.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: EFI met ECU in old car?

Post by gert »

das dan een 4.6, ik vermoed dat die te tam is voor mercury1970.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: EFI met ECU in old car?

Post by mercury1970 »

Was dat niet een "Troublesome Engine"........... ?
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: EFI met ECU in old car?

Post by gert »

ik heb er zo een in mijn lincoln gehad, maar dat zijn prima motoren hoor, een "modular engine" als ik het goed heb.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: EFI met ECU in old car?

Post by Wilf »

mercury1970 wrote: Sun Dec 15, 2019 1:08 pm Was dat niet een "Troublesome Engine"........... ?
De GM-versie was de slechte versie (tot halverwege jaren nul); de Northstar.
dickdale
Posts: 105
Joined: Wed Jan 17, 2007 12:14 pm

Re: EFI met ECU in old car?

Post by dickdale »

Dat kan je makkelijk realiseren. Is alleen afhankelijk van je budget.

Zelf ben ik bezig met een 6.4 Hemi uit 2014 in een 70'er Plymouth te bouwen. Dit kan met een Megasquirt, Mopar harness kit, oude aangepast harnas (DIYHEMI.com).

Zelf ga ik voor de Mopar harness kit. Kost 1450 dollar. Mijn motorblok moet ik laten honen en ombouwen naar non-MDS aangezien mijn motor uit een Jeep Grand Cherokee komt en deze alleen met automaten zijn geproduceerd. 6 speed Hemi's hebben geen MDS.

Eventueel heb ik nog een andere 6.4 Hemi uit 2014 te koop welke je alleen aan moet passen naar non-MDS door er andere lifters en een andere nokkenstok in te plaatsen.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: EFI met ECU in old car?

Post by mercury1970 »

Dank voor je input Dick, ik heb toch een voorkeur voor een hele schadeauto en idd als geld geen rol speelt......
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: EFI met ECU in old car?

Post by Corp »

Ik heb nog wel een 2001 corvette ls1 compleet met accessoires kabel ecu etc. 5k
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: EFI met ECU in old car?

Post by Lennard »

word ook mijn volgende project,
een 5.3ls in een fordje capri en dan ook met lpg injectie d'r op

Oude auto, en moderne techniek en nog (hopelijk) een beetje betaalbaar en goed elke dag te rijden
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: EFI met ECU in old car?

Post by gert »

mijn advies aan alle liefhebbers die zo'n project overwegen: schiet op ermee!
het duurt geen 10 jaar meer voordat deze Debiele regering deze manier van autogebruik gaat verbieden, om milieu redenen of gewoon uit afgunst.
ze vinden wel wat, uit de diarree van "hoogleraren" komt er vanzelf een hoogleraar: verantwoord autogebruik.
dus realiseer het snel nu het nog mag.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: EFI met ECU in old car?

Post by mercury1970 »

@Corp: dank voor je aanbod, op dit moment niet voor mij.
@Lennard: serieus een Capri? Heb er een gehad met een 2.8 V6 en die had al een wegligging van een natte krant...….
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: EFI met ECU in old car?

Post by MotiV8 »

mercury1970 wrote: Mon Dec 23, 2019 10:45 am @Lennard: serieus een Capri? Heb er een gehad met een 2.8 V6 en die had al een wegligging van een natte krant...….
Elke slecht onderhouden Capri met versleten schokbrekers en ophangrubbers rijdt als een natte krant. Geld ook voor elke Amerikaan.
Een Capri op goede schokbrekers en met goede opghangrubbers rijd nog menig moderne vouiture het snot voor ogen in de bochten.

Capri V8 is momenteel wel een populaire modificatie in Nederland. Inmiddels al een stuk of 14 door her RDW omgekeurd naar V8.

Voorwat betreft Megasquirt. Zo makkelijk is het niet. Zeker niet plug & play. Zelf brandstof tabellen maken, ontstekingstabellen, Ve tabellen. Alle sensoren invoeren inclusief de weerstands tabellen van elke sensor ( en dat zijn best veel sensoren) en dan hopen dat hij aanslaat en als hij dan eindelijk loopt en rijd, dan ben je nog maanden bezig met het fine tunen met de laptop op schoot.
En zuiniger word hij er niet van.
En dan nog hopen dat je geen last krijgt van Hot Start, Injector Heat Soak. Dan word elke tankstop ineens geen 5 minuten meer.

Een goed afgestelde carburateur loopt net zo zuinig als EFI

EFI motorswap, leuk maar neem dan wel de ECU & kabelboom mee over van de donor.
Post Reply