Welke branstofpomp kopen of inline pomp maken

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Welke branstofpomp kopen of inline pomp maken

Post by FritsVrolijk »

Vraagje heb nu een elektrische brandstofpomp maar dat ding maakt meer herrie dan een vliegtuig maar de Truck loopt wel beter :) dus ik zoek een betere pomp die meer druk levert en minder herrie maakt


Of kan ik ook een pomp in me benzinetank hangen en er een inline systeem van maken :D




Wat is een goede brandstofpomp voor mijn 454 Bigblock zodat ik niet bezig blijf met troep kopen die niet goed werkt :oops:


Bedankt weer en een fijne avond nog
Last edited by FritsVrolijk on Wed Sep 25, 2019 11:11 pm, edited 2 times in total.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Druk regelaar ja of nee

Post by Corp »

Met regelaar maar waarom zit je te knoeien. Fatsoenlijke pomp met anti terugloopventiel. Desnoods een ventiel net voor de carb. Zou dan zo moeten starten.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Druk regelaar ja of nee

Post by FritsVrolijk »

Waarom ik zit te knoeien haha

Omdat ik minder handig ben dan jou Corp en me deze optie wel de juiste leek


Dan gaan we een regelaar bestellen en kijken of het dan allemaal wat beter wil lopen en starten


Thanks Corp
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Druk regelaar ja of nee

Post by boyanka »

Zet er dan gelijk een t stukje tussen met een manometer
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Druk regelaar ja of nee

Post by FritsVrolijk »

Hoi hoi boyanka gaan we doen

En als je Truck soms weken stil staat verdampt volgens mij alle benzine dus vandaar mijn keus voor een elektrische pomp


We gaan het meemaken allemaal :thumbs:
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Druk regelaar ja of nee

Post by Nick_nl »

Ik heb nu ook een elektrische pomp, een Holley migty mite zonder regelaar. Het valt alleen op dat de pomp maar 3psi geeft op de manometer. Maar onder het rijden merk ik er niks van.
Je zou ook eens bij rockauto kunnen kijken, daar staan pompen welke erg veel op de holley lijken en een stuk goedkoper zijn.
Let wel even op hoe je de pomp doet aansluiten, bv via een timer of een oliedruk sensor.
Eventueel met een inertie schakelaar welke de pomp uit zet bij een ongeluk. Het kan vervelend worden als de pomp blijft lopen als de motor uit staat.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Druk regelaar ja of nee

Post by Corp »

Oliedrukschakelaar + parallel tijdrelais op contact.
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Druk regelaar ja of nee

Post by muddy bandit »

Je wilt uiteindelijk toch single LPG gaan rijden?
In dat geval gewoon een anti- terugloopventiel plaatsen in de brandstofleiding voor de carburateur of pomp, dan ben je ook van dat probleem af.... hoef je ook geen elektriche pomp te kopen en aan te sluiten.
Dit werkt ook al vele jaren prima in m'n Talbot Horizon. (bij een pomp met retourleiding voor de pomp plaatsen, zonder retourleiding voor de carburateur)

http://www.bccp.eu/contents/nl/p2959.html

Leverbaar in 6-8-10 mm, voor de kosten hoef je het niet te laten en zelfs een klein kind kan dit ding nog plaatsen. ;)
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Druk regelaar ja of nee

Post by FritsVrolijk »

Hoi hoi de pomp zit er al onder

Moet alleen nog even nieuwe benzineleiding kopen die was ook gaar net als de pakking van de pomp ook ouwe meuk


Denk toch als de Truck weken achter elkaar stil staat soms 3 weken alleen een pomp je gaat helpen ???? alles verdampt dan zeker met die nieuwe benzine


Hoe ik de spanning ga regelen nog even uitpluizen eerst maar naar de autoshop en spulletjes kopen


Ben benieuwd hoe hij straks loopt maar ben blij dat ik van die ouwe gare pomp en zooi af ben


En de paar keer per jaar dat ik ga toeren kan ik verlopig nog wel zonder LPG maar als er weer wat geld over is gaan we weer verder klussen en dan misschien LPG


Pompje en toebehoren kost ook geen drol dus mocht ik naar LPG overgaan geen mega schade post
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Druk regelaar ja of nee

Post by Wilf »

Bij kopen benzineleiding: vraag specifiek naar ethanolbestendig. Er ligt nog veel rubber in de magazijnen die ze graag verkopen. Ze achten de koper wijs genoeg om dat niet meer te gebruiken als daadwerkelijke benzineleiding.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Druk regelaar ja of nee

Post by FritsVrolijk »

Corp wrote: Sat Sep 21, 2019 6:50 pm Oliedrukschakelaar + parallel tijdrelais op contact.
Dank voor de tip corp :thumbs:
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Druk regelaar ja of nee

Post by FritsVrolijk »

Nick_nl wrote: Sat Sep 21, 2019 11:17 am Ik heb nu ook een elektrische pomp, een Holley migty mite zonder regelaar. Het valt alleen op dat de pomp maar 3psi geeft op de manometer. Maar onder het rijden merk ik er niks van.
Je zou ook eens bij rockauto kunnen kijken, daar staan pompen welke erg veel op de holley lijken en een stuk goedkoper zijn.
Let wel even op hoe je de pomp doet aansluiten, bv via een timer of een oliedruk sensor.
Eventueel met een inertie schakelaar welke de pomp uit zet bij een ongeluk. Het kan vervelend worden als de pomp blijft lopen als de motor uit staat.



Mag deze Inertia Fuel Cut Off Switch Button van elk merk auto zijn ?? deze optie lijkt me de wel wat :thumbs:


Deze misschien https://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Focus-F ... SweSRc5GWf
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Druk regelaar ja of nee

Post by Nick_nl »

Volgens mij maakt het niet veel uit, als de stekkers maar goed pas te maken zijn.
Even een aanvulling.
Ik kom deze pagina tegen waar men gebruik maakt van een speciale oliedruksensor.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Druk regelaar ja of nee

Post by FritsVrolijk »

Dank je Nick voor je altijd goede antwoorden en uitleg Toppy :thumbs:
Post Reply