gert wrote: ↑Tue Sep 10, 2019 7:43 pm
dat geloof ik meteen, een 7 liter motor draait gewoon niet goed op zo'n omvl mixertje.
geen probleem met stationair afstellen?
ga je nog een koude inlaat lucht systeem toepassen?
Mijn 7,5 liter lijkt wel ontwakend ineens
Ik weet niet precies wat je bedoeld met koude luchtinlaat systeem maar het word zoals op de foto. Daar zit het orginele luchtfilter al op de 425 met spacer ring ertussen.
Stationair loopt die eigenlijk al prima, tikkeltje te hoog maar niet storend, als ik hem in ze drive zet gaat dat nog zonder klap zeg maar.
nu zuigt ie hete lucht in de motor, met een koude lucht inlaat systeem zuigt ie koude lucht vanachter de grill naar binnen,
daarmee wordt de motor efficienter, en geeft iets meer power.
ook zou ik de ontsteking timing een stuk vroeger zetten, totale vervroeging mag al bij 2500 omw 30 graden zijn op lpg.
gert wrote: ↑Wed Sep 11, 2019 7:49 pm
dit is een kouwe lucht inlaat in combinatie met een K&N filter wat veel minder weerstand heeft
Aha. Dank voor de foto's.
Eerlijk, mijn smaak is het niet.
Ik blijf hoogstwaarschijnlijk bij de orginele intake.
Dat was ook de reden waarom ik toen geen 300a mixer wilde.
Vanwege die constructie.
ik denk dat je het niet helemaal begrijpt,
het is geen ander intake, alleen een verplaatsing van het luchtfilter naar de voorkant van de auto, waar kouwe lucht aangezogen wordt.
mijn smaak zou ook zijn: zo veel mogelijk origineel.
maar als je toch bezig bent, haal ik liever het onderste uit de kan, en hoe dat eruit ziet zal me een zorg zijn.
gert wrote: ↑Wed Sep 11, 2019 10:16 pm
ik denk dat je het niet helemaal begrijpt,
het is geen ander intake, alleen een verplaatsing van het luchtfilter naar de voorkant van de auto, waar kouwe lucht aangezogen wordt.
mijn smaak zou ook zijn: zo veel mogelijk origineel.
maar als je toch bezig bent, haal ik liever het onderste uit de kan, en hoe dat eruit ziet zal me een zorg zijn.
Ja ik begreep het wel. Ik bedoelde dat ik destijds voor OMVL heb gekozen omdat met een 300a mixer er geen ruimte was en er zo'n afschuwelijke arm op zou komen.
Daarom OMVL zodat standaard luchtfilterhuis erop kon blijven en toen wist ik het bestaan niet van de 425
Nu de 425 erop en ook weer met standaard luchtfilterhuis omdat ik dat mooi vind.
Het oog wil ook wat, Bij mij althans.
Nog even alles nagelopen met zeepsop en 2 koppelingen opnieuw in de tape gezet en alles is nu lekdicht.
Straks proefrit en afspraak maken om af te stellen want co meter heb ik niet.
gert wrote: ↑Thu Sep 12, 2019 12:23 pm
ik snap het, het ziet er zo ook nog origineel uit inderdaad.
als de hoofdafstelling open staat, zal ie wel lekker lopen!
succes.
Om heel eerlijk te bekennen ben ik totaal niet bekend met de 425. Ik weet niet precies welke schroef wat doet en wat niet.
Waarschijnlijk loopt ie nu te rijk.
de kleine schroef die er iets uitsteekt, is de stationair afstelling. en de grote, die in het huis zit is de hoofdafstelling
die moet gewoon open,
in een recente post: 425 mixer, heb ik uitgelgd hoe de stationair afstelling gaat.
Deze heb ik met een 1/8 imbus sleuteltje CO afgesteld op 1,75-1,80% CO
Deze heb ik dmv 1/8 imbus sleuteltje helmaal naar links gedraaid, vol open als het goed is.url=https://postimg.cc/z3rY1NLT][/url]
Klopt dit een beetje,?
prima!
die laatste kun je nog afregelen met een mobiele co meter als je hebt, of met een AFR meter.
of proefondervindelijk steeds iets dichter draaien tot je merkt dat ie minder vermogen krijgt
dit ivm een redelijk verbruik, mits je je daar druk over maakt met de huidige lage lpg prijzen.....
gert wrote: ↑Thu Sep 12, 2019 7:11 pm
prima!
die laatste kun je nog afregelen met een mobiele co meter als je hebt, of met een AFR meter.
of proefondervindelijk steeds iets dichter draaien tot je merkt dat ie minder vermogen krijgt
dit ivm een redelijk verbruik, mits je je daar druk over maakt met de huidige lage lpg prijzen.....
Het is natuurlijk wel een uitdaging om tot de beste afstelling te komen dus kijk wel hoe ik dat ga regelen.
Ik wilde vandaag ook de ontsteking vervroegen maar de lamp was niet beschikbaar.
Vervroeger werkt niet kwam ik wel achter.