Dodge Charger 1972

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Wilf »

Rotatie is richting bestuurder dus de kant van de dynamo lift en de andere kant comprimeert.

Als je met stilstaande auto gas geeft komt de rechterkant van de auto ook omhoog vandaar dat sperloze auto’s met rechtsachter een burnout maken (minder tractie). :)
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Gereedschapskarretje gekocht, telkens zoeken in koffer en oude kar schoot niet op.
Image

Halve dag zitten kloten om m'n nieuwe zijraam rein te krijgen en met het afstellen bleef ie uit z'n geleider vallen.
Blijkt er een klein verschil te zitten in de geleider die op het raam zit.
Alles er weer uit gehaald om omgedraaid, binnenkort nieuwe poging weer het erin te zetten.

Automaat en aandrijfas schoongemaakt en gespoten
Image
Image
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by FritsVrolijk »

Lekker aan het shoppen hoor toppy
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Zo weer ff opgeschoten met de remmerij, gereedschap is het halve werk. Remleiding flens tang gekocht en dat ding werk perfect
Image

Remverdeler in mijn binnenscherm geplaatst
Image
Image

Helaas me van tevoren uitgemeten boorgaatjes kwamen niet goed uit met me remverdeler en zo gaten groter moeten maken en paar uur zitten kloten om die nippels erop te schroeven dat gaat er echt op de mm precies op.

Motorruimte is iets matter geworden terwijl me automaat en aandrijfas mooi blijven glimmen, en gewoon dezelfde verf gebruikt. Dus ga denk ik me motorruimte nogmaals spuiten en alles goed afplakken, heb toch wat beschediginkjes nog weg te werken.

Verders bandje gepast en 295 achter past perfect vult alles mooi uit en nog genoeg ruimte eromheen.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by FritsVrolijk »

Crash wrote: Fri Jun 14, 2019 9:55 am Zo weer ff opgeschoten met de remmerij, gereedschap is het halve werk. Remleiding flens tang gekocht en dat ding werk perfect
Image

Remverdeler in mijn binnenscherm geplaatst
Image
Image

Helaas me van tevoren uitgemeten boorgaatjes kwamen niet goed uit met me remverdeler en zo gaten groter moeten maken en paar uur zitten kloten om die nippels erop te schroeven dat gaat er echt op de mm precies op.

Motorruimte is iets matter geworden terwijl me automaat en aandrijfas mooi blijven glimmen, en gewoon dezelfde verf gebruikt. Dus ga denk ik me motorruimte nogmaals spuiten en alles goed afplakken, heb toch wat beschediginkjes nog weg te werken.

Verders bandje gepast en 295 achter past perfect vult alles mooi uit en nog genoeg ruimte eromheen.



Vraagje waar heb je dat flens ding gekocht Heb er ook een maar die werkt minder Thanks zover :thumbs:
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

https://www.frost-auto.nl/

Heel veel handige hebbedingetjes hebben ze
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by FritsVrolijk »

Gaan we daar kijken toppy thanks Man fijn weekend en psst wordt een toppertje dat ding van jou :thumbs:
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Ze automaat onder me auto gehangen en extra diepe oliepan eronder geschroefd, mooi setje met spacer en extra groot filter

Image

Image

Verders 1 van me 2 achterbanden binnengekomen, was goedkoper via E-bay om ze per stuk te bestellen ivm verzendkosten.
Lol komen beetje dubbelgevouwen binnen


Image

Image
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Dodge Charger 1972

Post by mercury1970 »

Dikke rubbers !
Heb jij airco in je garage ? Ik kom amper van mijn plek met deze temperaturen......
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

mijn loods is een oude koel loods voor bloemen etc geweest dus altijd heerlijk koel, en \s winters snel warm
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Dodge Charger 1972

Post by mercury1970 »

Lucky Bastard ! Ik moet hier de kelder in, voor koelte....... (2.5x1.5m) mag daar niet slijpen van hoofd huishouding !
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Zo 2e band ook binnengekomen maar 295 Hoosier is 2 cm breder dan Cooper Cobra. Dus ging twijfelen of het allemaal wel ging passen.
Velgen terug v/d poedercoater
Image
Bandjes erop
Image
Hoppa op de auto en is echt mm werk maar het past
Image
Zwarte wielmoeren erop en chrome spinners
Image

Verders aanpassingen moeten doen ivm een benzinepomp in de tank heb zitten steekt het allemaal uit aan de bovenkant
Daar 2 profielen tegen de onderkant gelast, rubber gekit op de tank en de tankhangers verlengt en alles past en hangt weer stevig.

Daarna paas dgn met de stuurkolom zitten vechten ivm ik veel ruimte panelen voor heb gemaakt, alles pas nu behalve me shift linkage zit aan de andere kant. Moet een beugeltje losslijpen en verplaatsen zal hier nog foto's van maken.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by FritsVrolijk »

mooi setje alleen die witte tekst is minder maar dat is persoonlijk dont kill me
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Zo is weer ff geleden dus een updateje kan weer wel, niet echt veel opgeschoten meer tegen obstacles aangelopen dan dingen opgelost.
Problem met me shift linkage niet kunnen fixen na 3 dagen beugeltjes en stangetjes etc zitten maken en lassen komt het niet goed.
Heb een floorshifter uit de US laten overkomen Hurst pro-matic
Image

Verders wel me benzineleiding erin, heb cunifer geprobeerd gebogen en toen uitgeschoten met de slijptol en kon weer overnieuw beginnen, dus uiteindelijk voor een flexibele leiding gegaan en zit er nu lekker stevig en strak in.

Steviger torsie veren besteld dus gedeeltelijk me ophanging weer losschroeven en voorbereiden.

Radiator voorkant zwart gespoten en natuurlijk onderkant past niet paar paneeltjes weggeslepen en het pas wel weer :D
Fanshroud en de electrische fans erop geinstalleerd

Image

Image

Image

Image

Verders op het duitse mopar forum een paar schumacher motor mounts gekocht dus die moet ik ook nog swappen
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Dodge Charger 1972

Post by mercury1970 »

Jij houdt je zelf wel bezig !
Kijk uit met die Schumacher als het sneeuwt....... kan slecht aflopen.......
Post Reply