Rockauto ?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Rockauto ?

Post by mercury1970 »

Ik heb nu pas 3 factuurtjes van Fedex ontvangen (30 euro), dus het heeft zich wel geloond om daar te bestellen; dikke 100 goedkoper dan NL en binnen 7 dagen in huis..... resultaten uit het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst ! :D
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Rockauto ?

Post by Crash »

Summit racing gebruikt nu ook het "Global Delivery Network" van E-bay, het duurt ongeveer een weekje langer dan met snelle service van DHL maar vor je invoer kosten (inklaring/ Duties & taxes) vallen veel lager uit.
DHL en alle dozen schuivers rekenen een voorschot provisie zelfs als je al van tevoren betaald en een hoger tarief voor de inklaring.

verschil is 100 usd aan invoer by GDN en 150 usd by DHL op een bestelling van 500usd

En geen verrassingen achteraf :D
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Rockauto ?

Post by Corp »

GDN is niet van ebay dat is ebay global shipping. Dat is pitney bowes. Gdn is goedkoop omdat vrije ruimte wordt opgevuld en prijsvechters ertussen zitten
Tot er wat misgaat en je pakket ergens in zeeland ligt niemand weet waar. Engelse parcelforce heeft t overgedragen aan jan snelkoerier en weet niet waar t is en na 3 weken emmeren komt t met een langharige hippie op een co2 neutrale bakfiets bij je aan. Fedex of ups voor mij. Die paar knaken is evt ellende niet waard
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Rockauto ?

Post by Crash »

Corp, tot nu toe nog geen problemen mee gehad maar ben meestal ongeduldig en gebruik DHL maar de keren dat ik GDN gebruik gaat het goed.
Tot het een keer misgaat en ben ik ook genezen.
Green-Hornet
Posts: 569
Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm

Re: Rockauto ?

Post by Green-Hornet »

Wat ik wel eens doe, zijn de onderdelen apart bestellen.Ene dag een onderdeel,dan de andere dag.
Kwa verzendkosten maakt het niet uit, Rockauto blijft met meerdere onderdelen klote uit de zogenaamde verschillende magazijnen,a,b,c zo blijven de verzendkosten hoog.Als je 1 onderdeel uit je bestelling haalt kan het magazijn zo maar veranderen.Je blijft in mijn geval onder het bedrag dat je belasting moet betalen.Heb het redelijk vlot thuis.En incl verzendkosten zijn de delen nog 3 tot 4 goedkoper als je ze in Nederland besteld.
Post Reply