Zagen..
-
- Posts: 3057
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Zagen..
Meestal probeer ik zelf eerst van alles voordat ik de "tovenaars op afstand" benader, maar nu weet ik het even niet of zie wat over het hoofd..
Voor de Apk was de CO een 6%, aan de hoge kant aangezien 4,5% is toe gestaan.
Maar vaak begint hij zomaar te "zagen" stationair, en dan zie je ook het CO zakken naar 2% lambda naar 1.2 en dan weer naar 6% en lambda 0.8.
Dan blijft hij zo schommelen, lijkt soms zelfs bijna uit te vallen.
Even later loopt hij weer oke, maar dan dus weer rijk en 6% CO.
Als ik de "idle mixture" schroefjes naar armer stel word het beroerder en blijft het CO tegen de 5,5% aan zitten als hij niet schommelt, zet ik hem rijker lijkt het beter maarja dan gaat het CO natuurlijk ook omhoog.
Komt iemand dit heel misschien bekend voor?..
Al geprobeerd met remmenreiniger valse lucht op te sporen maar daar lijkt hij niet op te reageren.
Vacuum slangen dichtknijpen reageert hij ook weinig op.
Gaat om een Lincoln met Ford 400 en Motorcraft 2150 carburateur, op benzine.
Wat me wel op viel, als je onder de auto zit hoor je een geluid wat klinkt als lucht uit de C6 automaatbak.
Als het toerental schommelt lijkt dat ook te veranderen, maar dat kan toeval zijn.
Voor de Apk was de CO een 6%, aan de hoge kant aangezien 4,5% is toe gestaan.
Maar vaak begint hij zomaar te "zagen" stationair, en dan zie je ook het CO zakken naar 2% lambda naar 1.2 en dan weer naar 6% en lambda 0.8.
Dan blijft hij zo schommelen, lijkt soms zelfs bijna uit te vallen.
Even later loopt hij weer oke, maar dan dus weer rijk en 6% CO.
Als ik de "idle mixture" schroefjes naar armer stel word het beroerder en blijft het CO tegen de 5,5% aan zitten als hij niet schommelt, zet ik hem rijker lijkt het beter maarja dan gaat het CO natuurlijk ook omhoog.
Komt iemand dit heel misschien bekend voor?..
Al geprobeerd met remmenreiniger valse lucht op te sporen maar daar lijkt hij niet op te reageren.
Vacuum slangen dichtknijpen reageert hij ook weinig op.
Gaat om een Lincoln met Ford 400 en Motorcraft 2150 carburateur, op benzine.
Wat me wel op viel, als je onder de auto zit hoor je een geluid wat klinkt als lucht uit de C6 automaatbak.
Als het toerental schommelt lijkt dat ook te veranderen, maar dat kan toeval zijn.
Re: Zagen..
Dat lijkt op een vacuümlek. Heeft een c6 een modulator? Trek je bakolie naar binnen?
-
- Posts: 3057
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Zagen..
Er zit inderdaad een vacuum modulatortje achter op de bak.
Die is al vervangen, als ik de slang dicht knijp maakt dat ook geen verschil.
Wat bedoel je precies met bak olie naar binnen trekken?
Die is al vervangen, als ik de slang dicht knijp maakt dat ook geen verschil.
Wat bedoel je precies met bak olie naar binnen trekken?
Re: Zagen..
Nou, bij de Gm th350 kan de bakolie via een lekke modulator het blok in gezogen worden. Maar als deze al vervangen is zal dat het niet zijn.
-
- Posts: 3057
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Zagen..
Ik begrijp hem, is inderdaad niet het geval
Re: Zagen..
heb ik toevallig ook gehad.
CO meting was te hoog hoor de apk dus de brandstoftoevoer aangepast waarna de CO meting goed was maar hij begon te zagen als ik hem liet uitrollen en hij ging ook uit.
Ik heb de ontsteking wat later gezet(rechtsom gedraaid) en toen was het weg.
CO meting was te hoog hoor de apk dus de brandstoftoevoer aangepast waarna de CO meting goed was maar hij begon te zagen als ik hem liet uitrollen en hij ging ook uit.
Ik heb de ontsteking wat later gezet(rechtsom gedraaid) en toen was het weg.
Re: Zagen..
Lijkt meer op zingen van een versnellingsbak
Re: Zagen..
Niet stabiel stationair lopen.
Lage toeren en dan hoge toeren, soms uitvallen.
-
- Posts: 4629
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Zagen..
zou die carburateur maar eens uit elkaar halen en schoon maken , denk dat het daar wel eens kan zitten
-
- Posts: 3057
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Zagen..
Hemi, daar zeg je wat, zou natuurlijk ook simpel weg kunnen dat het brandstoffilter of iets gewoon deels verstopt zit bijvoorbeeld. Ontsteking wat verstellen kan ik ook nog proberen, kost niks. Soms denk ik alweer te moeilijk. Alhoewel hij dan ook zou inhouden vermoed ik.
Rene74monte, geen idee of het in heel Nederland een bekende benaming is. Maar inderdaad schommelend toerental.
Carburateur kan ik uit elkaar halen en schoonmaken, maar dan lijkt het mij dat hij het bijna altijd zou moeten hebben of ook inhouden met rijden en dat is niet het geval. Maar schoonmaken kan nooit kwaad.
Boyanka, automaatbak zingd ook wel wat, maar misschien dat dat komt door een deuk in de carterpan..
Maar lijkt mij niet dat dit betrekking heeft op het zagen en co van de motor.
Zondag weer even verder kijken, weer een bredere kijk erop zo
Rene74monte, geen idee of het in heel Nederland een bekende benaming is. Maar inderdaad schommelend toerental.
Carburateur kan ik uit elkaar halen en schoonmaken, maar dan lijkt het mij dat hij het bijna altijd zou moeten hebben of ook inhouden met rijden en dat is niet het geval. Maar schoonmaken kan nooit kwaad.
Boyanka, automaatbak zingd ook wel wat, maar misschien dat dat komt door een deuk in de carterpan..
Maar lijkt mij niet dat dit betrekking heeft op het zagen en co van de motor.
Zondag weer even verder kijken, weer een bredere kijk erop zo
Re: Zagen..
Volgens mij noemen we dat in NL galopperen, pendelen van het toerental , net zoals Hemi zegt.
Re: Zagen..
Zijn de gewichtjes van de mechanische vervroeging nog schoon en gangbaar?
-
- Posts: 659
- Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm
Re: Zagen..
Zijn de asjes van de gaskleppen in de carburateur nog wel spelingvrij?
Af en toe valse lucht langs die weg kan ook vreemde schommelingen in het toerental geven.
M'n Wagoneer heeft daar soms ook last van, en dan is het voor mij weer de tijd om de uiteinden van die asjes even opnieuw in dik vet te smeren.
Af en toe valse lucht langs die weg kan ook vreemde schommelingen in het toerental geven.
M'n Wagoneer heeft daar soms ook last van, en dan is het voor mij weer de tijd om de uiteinden van die asjes even opnieuw in dik vet te smeren.