Nl beschrijvingSNAP-ON EETL500 TIMING LIGHT AND IGNITION SYSTEM ANALYZER

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by FritsVrolijk »

Dank je Bromgabber dan is dat ook oké

Wel leuk kwam er achter dat de slang voor de vacuum vervroeger van de Hei ontsteking op de verkeerde nippel van de Edelbrock zat nee niet mijn schuld


Hij zit nu op de (Distributor vacuum advance port for emissions controlled engines) hoop dat ik die heb haha :boos: :P



Vandaag nog maar wat spuitwerk doen en dan zo langzaam gaat het op een Truckie lijken :idea:
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by rene74monte »

een emissie blok heeft van allerlei zooi om de uitlaatgassen schoner te maken , een egr klep , een koolfilter en vaak een air pomp , plaats eens een foto van dat blok
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by FritsVrolijk »

Volgens mij heb ik geen van de twee opties

Maar zal eens fototje maken maar of je daar wat aan kan zien ???
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by rene74monte »

op een foto van het hele blok is het wel te zien ja

als er een pot in zit die wat op deze lijkt dan zal het een emissie blok zijn maar ik denk niet dat je een emissie blok hebt , er zijn denk ik niet veel mensen die die emissie zooi er op bouwen , meestal slopen ze het er af omdat het storingsgevoelig kan zij en behoorlijk nutteloos

https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 42367.html
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by FritsVrolijk »

Nou dat filter heb ik er zeker niet opzitten


Het is gewoon een kaal blok zonder fratsen met veel koppen en niet veel pktjes

We zien wel of hij beter gaat lopen nu dat slangetje op die andere tuut zit :)
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by rene74monte »

dan is de kans groot dat je geen emissie blok hebt , ik weet ook niet of big blocks wel emissie zooi hadden eigenlijk
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by muddy bandit »

FritsVrolijk wrote: Mon Jun 10, 2019 11:06 am
Ga eens kijken wat het gaat kosten me blokkie op lpg te bouwen of te laten bouwen
Complete Impco 425 set incl. 120 liter onderbouw ringtank (alles nieuw) zit je aan ongeveer € 1500,= aan materiaalkosten, en dan heb je ook gelijk alle benodigde certificaten voor de RDW-keuring.
Aan gebruikt materiaal zou ik niet eens willen beginnen, moet je nog maar afwachten of het goed is wat je koopt.
Verder even netjes hobbyen om de vulnippel onder de huidige benzinedop weg te werken en de benzinemeter op de gastank te laten werken.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by rene74monte »

voor de keuring moet het meeste spul zo wie zo nieuw zijn
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by FritsVrolijk »

muddy bandit wrote: Mon Jun 10, 2019 8:05 pm Complete Impco 425 set incl. 120 liter onderbouw ringtank (alles nieuw) zit je aan ongeveer € 1500,= aan materiaalkosten, en dan heb je ook gelijk alle benodigde certificaten voor de RDW-keuring.
Aan gebruikt materiaal zou ik niet eens willen beginnen, moet je nog maar afwachten of het goed is wat je koopt.
Verder even netjes hobbyen om de vulnippel onder de huidige benzinedop weg te werken en de benzinemeter op de gastank te laten werken.
Thanks Muddy voor je info

1500 Dat is nog goed te doen en opzich kan er aan een gebruikte lpg tank toch niet echt veel mis zijn toch buiten dat hij niet ouder dan 10 jaar mag zijn

De 425 mixer zit nogal prijs verschil in goedkoopste die ik tegen ben gekomen is 275 euro

Bij mijn Truck kan de nippel niet onder de tankdop ding komt uit 1971 de Tank staat gewoon achter de achterbank hoe verzin je het :D


Moeilijkste zal zijn de Lpg Tank gebruikt te vinden maar ben al een beetje aan het rond surfen .

Wil ook geen tank in me laadbak kan daar niet verliefd op worden en 200 liter hoeft nou ook weer niet


Vroeger ooit lpg in een bmw ingebouwd dus denk dat het inbouwen nog wel moet lukken alleen electra is niet echt mijn ding :boos:


Tegenwoordig heb je zelfs kunstof lpg leiding dus makkelijk monteren scheelt weer een hoop gekloot met de lpg leiding


Denk dat ik me Truck ga afbouwen en dan toch heel voorzichtig aan lpg ga denken ding loopt 1op 5 dat zijn gekke getallen zeker als de benzine naatje is en ook nog eens 187 de liter kost
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by FritsVrolijk »

rene74monte wrote: Mon Jun 10, 2019 9:06 pm voor de keuring moet het meeste spul zo wie zo nieuw zijn
Nou valt mee hoor de Tank mag 10 jaar oud zijn de mixer boeit niet en volgens mij kun je een tank ook herkeuren en kan een gasboer dat voor je doen

De rest moet wel nieuw zijn maar de tank en de mixer zijn het duurste
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by rene74monte »

ja , met de tank mag dat inderdaad , moet je wel het certificaat er bij hebben
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by muddy bandit »

FritsVrolijk wrote: Mon Jun 10, 2019 9:20 pm
Bij mijn Truck kan de nippel niet onder de tankdop ding komt uit 1971 de Tank staat gewoon achter de achterbank hoe verzin je het :D
Overal kun je een lpg vulnippel onzichtbaar onder weg werken.
De tankdop zit toch op de hoek van de cabine net achter het handvat van het bestuurdersportier?.. dan is het gewoon een kwestie van de vulnippel inbouwen in de vulhals.

Dit is de originele tankdop van mijn Wagoneer:
Image

… en daarachter is het een beetje aangepast:
Image

De kap van de originele tankdop is verlijmd op een lpg afsluitdop, en de verdiepte vulnippel geplaatst in het restant van de vulhals zodat de tankdop ook weer netjes in lijn ligt zoals origineel.
En dat kan bij jou Truckje ook, kan alleen zijn dat je met een schroefverloopstuk moet werken als de vulhals een te kleine diameter heeft voor een verdiepte inbouwnippel.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by FritsVrolijk »

muddy bandit wrote: Mon Jun 10, 2019 11:59 pm Overal kun je een lpg vulnippel onzichtbaar onder weg werken.
De tankdop zit toch op de hoek van de cabine net achter het handvat van het bestuurdersportier?.. dan is het gewoon een kwestie van de vulnippel inbouwen in de vulhals.

Dit is de originele tankdop van mijn Wagoneer:
Image

… en daarachter is het een beetje aangepast:
Image

De kap van de originele tankdop is verlijmd op een lpg afsluitdop, en de verdiepte vulnippel geplaatst in het restant van de vulhals zodat de tankdop ook weer netjes in lijn ligt zoals origineel.
En dat kan bij jou Truckje ook, kan alleen zijn dat je met een schroefverloopstuk moet werken als de vulhals een te kleine diameter heeft voor een verdiepte inbouwnippel.

Netjes gedaan Muddy respect ga me er snel inn verdiepen en op jacht naar onderdelen en dan tzt lpg verstoken Fijne avond nog :thumbs:
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by FritsVrolijk »

rene74monte wrote: Mon Jun 10, 2019 10:47 pm ja , met de tank mag dat inderdaad , moet je wel het certificaat er bij hebben
Maar er staat toch een datum op de tank dat is niet voldoende dus ??
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by rene74monte »

nee , de papieren moeten er bij zijn
Post Reply