Nl beschrijvingSNAP-ON EETL500 TIMING LIGHT AND IGNITION SYSTEM ANALYZER

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by rene74monte »

co meten en je weet hoe het mengsel is , maar als ik jou was zou ik hem naar een garage brengen want ik denk niet dat je er uit gaat komen
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by Corp »

Wat voor een carburateur zit erop
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by hemi »

Goed blok man, compressie is goed :thumbs:
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by FritsVrolijk »

Dank je Hemi ja dacht het eigenlijk ook dat 150 wel prima was

Dan kunnen we weer verder inverteren in de Pick Up cq motor

Had het eerlijk gezegt ook niet verwacht dat de motor nog zo gezond zou zijn

Wens je een super fijn weekend :thumbs:
Last edited by FritsVrolijk on Fri Jun 07, 2019 12:50 pm, edited 1 time in total.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by FritsVrolijk »

Corp wrote: Fri Jun 07, 2019 7:38 am Wat voor een carburateur zit erop
Hee Corp er zit een Edelbrock 1407 op eerlijk ik denk dat daar ook de ellende vandaan komt maar hoor graag van jou wat je mening is


Gelijk maar even een vraage het kan niet zijn dat me benzinepomp half gaar is dat ding ziet er ook niet echt fris meer uit ???

Jij ook een fijn weekend natuurlijk :thumbs:
Last edited by FritsVrolijk on Fri Jun 07, 2019 1:09 pm, edited 1 time in total.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by FritsVrolijk »

rene74monte wrote: Thu Jun 06, 2019 11:44 pm co meten en je weet hoe het mengsel is , maar als ik jou was zou ik hem naar een garage brengen want ik denk niet dat je er uit gaat komen
Gaat een lastig verhaal worden maar denk dat met het stellen van de sproeiers die voor op de carb zitten je er ook niet uit komt


Misschien eens de kleppen laten stellen of zelf doen als ik het lef heb

Ga eerst die chinese zooi dumpen van me onsteking had ik niet moeten kopen maar goed

Dus t weekend maar weer Rock auto wat rijker maken


En kijken wat Corp van me Carb setup vindt :D


Fijn weekend Rene :thumbs:
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by rene74monte »

voor op de carb zitten de stationaire mengsel schroeven , dat zijn geen sproeiers , en je moet eerst weten wat voor stoters er in zitten voordat je met de kleppen aan de gang gaat , zoals ik al zei , als het hydraulische zijn wat meestal wel zo is dan hoef je geen kleppen te stellen , maar dat staat allemaal in een boek
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by FritsVrolijk »

Beste Rene bedankt voor het mee denken maar wie zegt dat dat er originele stoters in zitten god mag weten wat ze er in gepropt hebben haha

En het hebben van een grote moer op je stoters zegt dus ook niks kom ik net achter na het zien van dit filmpie

https://www.youtube.com/watch?v=5EGlb_VpTAw

Zal een kijken of ik er achter kom hoe dat zit met die kleppen zo blijf je lekker bezig toch

Mijn dag kan toch al niet meer stuk na de compressie test :P
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by rene74monte »

er zit altijd een grote moer bovenop , en als er al andere stoters in zijn gezet dan zullen het heus geen vaste stoters zijn , denk dat er niemand is die in een normaal blok de hydro`s gaat vervangen voor solid , heb je de kleppendeksels er al eens af gehad en de stangen gewoon gecontroleerd of ze nog goed zitten? haal er iemand bij die weet wat hij doet want dit is een zoektocht zonder einde .
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by rene74monte »

en sorry dat ik het zeg hoor maar als je dit soort dingen niet weet en geen werkplaatsboek hebt dan moet je er niet aan beginnen
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by FritsVrolijk »

Ja die sproeier is waar die lange naalden in zitten met die veer

En ga er ook niet aan kloten voor ik onderzoek doe en zeker weet hoe het zit

Jo we gaan de boel weer in elkaar zetten met nieuwe rotor en cab kijken wat corp denk van de Edelbrock 1407 en dan bezoeken we tzt iemand die er meer verstand van heeft

Baal er alleen altijd van als ik dingen uithanden moet geven snap je toch wel Rene


Ben al lang meer dan Happy dat me Block verder gezond is Thanks Kerel voor het mee denken

Oja heb de deksels eraf gehad en heb Hydraulic valve lifters ben ik nu achter :idea:

We komen met de dag verder :lol:

als het hydraulische zijn wat meestal wel zo is dan hoef je geen kleppen te stellen , maar dat staat allemaal in een boek A

Alleen deze snap ik niet zie die knakkert toch echt de boel afstellen :eek:


Zal een boek aanschaffen tzt hoewel Engels en zeker technisch Engels ook weer fuck is
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by rene74monte »

je kunt je lifters niet zien zitten hoor , alleen de stangen , ik wens je verder veel succes , we zien wel hoe het afloopt
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by FritsVrolijk »

Nee die zitten onder aan je pushrot maar ouderwetse kleppen moet je met voelermaat stellen en dat gaat bij mijn kleppen niet dus zijn het hydraulische

Maar komt goed kom er wel uit :thumbs:
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by rene74monte »

hahaha , ja , zo werkt het dus niet , maar goed
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by hemi »

Ik zou lekker van die kleppen afblijven, je hebt geen compressie verlies en ik neem aan dat ze ook niet tikken.

Stellen hoef je eigenlijk alleen maar te doen als je de boel hebt gedemonteerd.
Post Reply