Kickdown probleem mopar

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Daem
Posts: 3
Joined: Wed Jun 05, 2019 4:30 pm

Kickdown probleem mopar

Post by Daem »

Wie kan mij helpen? Heb problemen met de kickdown van mijn crysler le baron uit 1978. Sins ik een nieuwe carburateur heb (edelbrock) werkt hij niet meer.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Kickdown probleem mopar

Post by rene74monte »

zal wel komen omdat je kickdown geregeld wordt door de gaskabel , en ook welkom hier
Daem
Posts: 3
Joined: Wed Jun 05, 2019 4:30 pm

Re: Kickdown probleem mopar

Post by Daem »

Werkt met een schakelaar op de carburateur.
Nu hebben we de schakelaar overgezet van de orginele carburateur maar zonder resultaat.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Kickdown probleem mopar

Post by rene74monte »

o , tja , ben een chevy man :-)
Daem
Posts: 3
Joined: Wed Jun 05, 2019 4:30 pm

Re: Kickdown probleem mopar

Post by Daem »

Geen probleem rene. ja bij chevy is het een stuk makelijker. Bendankt voor het welkom op het forum trouwens
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Kickdown probleem mopar

Post by Wilf »

Is het met het kickdown linkage-stangenstelsel?

Ik heb vroeger veel Mopars gehad, ook met de A727. Ik weet het niet meer uit mijn hoofd, dus check het even met een werkplaatshandboek, maar volgens mij was het zo ongeveer als volgt:

- de kickdown lever OP de bak moet je helemaal naar zijn uiterste uitslag trekken, en dan met het schroefdraad op het stangenstelsel de linkage zo afstellen dat dit, met lichte slack, overeenkomt met (ik dacht, check dit) de vlinderkleppen op idle-positie (dus niet helemaal dicht maar op de afgestelde idle-positie).

Als je het goed hebt gedaan dan zou je nu bij weinig gas geven bij 8mph naar de 2 en bij 15mph naar de 3 schakelen, en uiteraard bij hogere snelheid bij het intrappen van het gas een kickdown. Bij volgas zal de 2 pas bij 50 a 55 mph in gaan. Ligt natuurlijk wel een beetje aan de gehele aandrijflijn.
challenger72
Posts: 398
Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm

Re: Kickdown probleem mopar

Post by challenger72 »

gaspedaal op de vloer,dan moet je de stang maximaal naar achteren afstellen zodat de kickdown hevel niet verder naar achteren kan,dit is de basisafstelling
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Kickdown probleem mopar

Post by Wilf »

Check, dat was m dus :D :lol:
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Kickdown probleem mopar

Post by rene74monte »

volgens hem gaat het met een schakelaar . duss
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Kickdown probleem mopar

Post by Wilf »

Workshop manual is onontbeerlijk bij elke hobbyauto. Is de swx niet de lockup? Die kwam in ‘78 er bij.
Post Reply