Aanwinst: Mercury Monarch 75 sedan

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Aanwinst: Mercury Monarch 75 sedan

Post by Corp »

Ik dacht t zelfde. Bring your own tape 😊
tonafoto
Posts: 29
Joined: Tue Sep 18, 2018 3:47 pm

Re: Aanwinst: Mercury Monarch 75 sedan

Post by tonafoto »

Ja Wilf, dat is waar wat je schrijft. Ik had een 1977 Nova sedan, ook met een 6 cilinder lijn, en die liep ook 1 op 10.
Maar even rekenen: € 975 voor inbouw gasinstallatie.

1 op 10 is 100 x € 1,70 = € 170 voor 1000 kilometer.
Op gas rijdt ie 1 op 8 is 125 x € 0,59 = € 73,75 voor 1000 kilometer.

Wat is wijsheid als je er een daily driver van wil maken?

Enja, het verfwerk is niet erg secuur gedaan. Er zitten aardig wat druipers hier en daar. Ik denk dat die mooie blauwe kleur gebruikt is om de roestplekken te verbergen. Ik ben er vandaag met een magneetje langs gegaan, en die bleef niet kleven op de bekende plekken. Maarja, dat plamuur komen we vanzelf wel tegen als we 'm gaan strak maken, en waar nodig lassen we er wat stukken in.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Aanwinst: Mercury Monarch 75 sedan

Post by Wilf »

Uiteindelijk mag een ieder doen met een auto wat hij wil natuurlijk. Vroeger heb ik ook daily yanks op lpg gehad, maar alleen omdat t er al in zat. Zelf heb ik nooit lpg in laten bouwen. Ik heb nooit een auto gehad waarvan ik aan de ene kant dacht: “hij is niet mooi genoeg om origineel te laten” en aan de andere kant: “hij is mooi genoeg om hem jarenlang t houden”.

Alhoewel ik wel een semidaily Plymouth Satellite station had die 1:4 reed in de tijd dat benzine €1,90 kostte en die heb ik toch bijna 4 jaar gehad :lol: maar goed, die was afgesteld op veel vermogen en vond ik ook weer zonde om dan toch een heftruck van te maken (geur van LPG doet me te veel denken aan klotemagazijnwerk wat ik als student ooit als bijbaantje had).

Dus als je, in tegenstelling tot mij, wel rationeel bent én denkt dat je die auto jaren gaat houden en hij die jaren ook probleemloos haalt kan je er zeker LPG in leggen ja 👍
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Aanwinst: Mercury Monarch 75 sedan

Post by BigBlockMopar »

Sommigen betalen nu eenmaal heel graag meer belasting op zo'n litertje brandstof, terwijl ze het verschil tussen benzine en lpg in hun smog-motortje toch nooit zullen voelen. 8)
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Aanwinst: Mercury Monarch 75 sedan

Post by Wilf »

Bij een auto die 1:10 loopt duurt het 22.000 km om break even te komen (installatie terugverdienen) en bij 1:5 11.000 km*. Dat verdien je dus echt alleen terug als jarenlang als daily, en dan moet je moeilijk doen met zoeken naar LPG-stations, hopen dat ze open zijn, nog minder kofferbakruimte (heb ik al niet)… Het is maar waar je zin in hebt.

Tuurlijk zou ik ook minder willen betalen voor brandstof maar dan ga ik liever over op electrisch dan LPG. Zeker omdat LPG ook op middellange termijn verdwijnen zal.


* Uitgaande van een knappe installatie, zonder gatenboor en met respect voor de auto - kost gauw €2000,-. En uitgaande van 1,1 maal hoger verbruik. En uitgaande van het huidige €1,- verschil tussen LPG en benzine.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Aanwinst: Mercury Monarch 75 sedan

Post by BigBlockMopar »

Al dat financiële geneuzel over een goedkopere brandstof :P
Die 1500-2000k betaal je maar 1 keer, dus doet maar 1 keer zeer.
Onderdelen-ontvetter van bijna €2 per liter betaal je iedere keer als je moet tanken en doet dus bij iedere tankbeurt zeer.

Maar inderdaad, je gaat dan vanzelf wel minder rijden... ;)
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Aanwinst: Mercury Monarch 75 sedan

Post by Jeroen_Sp »

11.000km voor break even en dan jaren lang duren?? Voor een hobby auto zeker (los dat de auto ook meer waard is indien netjes ingebouwd) maar voor een daily toch niet? 11K zit je toch al snel in een jaar aan bij een daily
Post Reply