Laag hoog schakeling radiateurventilator
Re: Laag hoog schakeling radiateurventilator
Deze vraag snap ik niet helemaal.
Mijn idee is om een temperatuurvoeler van een Peugeot 205 GTI te gebruiken. Deze heeft 2 schakelpunten. 87-83/92-88 (valeo 819770) En dan een montage sok op de radiateur te laten lassen.
Mijn idee is om een temperatuurvoeler van een Peugeot 205 GTI te gebruiken. Deze heeft 2 schakelpunten. 87-83/92-88 (valeo 819770) En dan een montage sok op de radiateur te laten lassen.
-
- Posts: 4632
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Laag hoog schakeling radiateurventilator
ja , maar die dubbele voelers zijn volgens mij bedoeld om 2 ventilatoren mee aan te sturen en niet 1 ventilator , ik ken het tenminste niet anders
Re: Laag hoog schakeling radiateurventilator
weet niet of Nick_NL het over mijn vraag had maar ik heb ondertussen een volvo fan setup gekocht maar moet nu nog een dual temp sensor/switch hebben. Er zijn op internet verschillende websites die dit beschrijven en gebruiken een BMW fan switch met dual temp maar die angle connector (#61131378412) die ze gebruiken is niet meer te krijgen.
https://www.cherokeeforum.com/f67/tauru ... ow-214815/
https://www.cherokeeforum.com/f67/tauru ... ow-214815/
-
- Posts: 55
- Joined: Sun Apr 25, 2010 1:38 pm
Re: Laag hoog schakeling radiateurventilator
Ik heb inderdaad die van een BMW 318 gebruikt en dan 80-88 graden
SKTOO 61318-361787 Koelvloeistof Temperatuur Schakelaar/Fan Schakelaar Voor BMW-318i 318ti Z3, radiator 80-88 Graden OE Nummer 1378073,6131137807
SKTOO 61318-361787 Koelvloeistof Temperatuur Schakelaar/Fan Schakelaar Voor BMW-318i 318ti Z3, radiator 80-88 Graden OE Nummer 1378073,6131137807
Re: Laag hoog schakeling radiateurventilator
oke ik twijfel tussen de
BMW P/N 61318361787 -- Temperature Switch, radiator fan 180°/195°
BMW P/N 61311378073 -- Temperature Switch, radiator fan 195°/ 210°
die 2e wordt vaker gebruikt maar ik weet niet wat verstandig is voor een chevy 350 blok
Hoe heb je die gemonteerd via zo'n adapter in de waterslang of getapt in de radiateur of rechtstreeks in het blok?
BMW P/N 61318361787 -- Temperature Switch, radiator fan 180°/195°
BMW P/N 61311378073 -- Temperature Switch, radiator fan 195°/ 210°
die 2e wordt vaker gebruikt maar ik weet niet wat verstandig is voor een chevy 350 blok
Hoe heb je die gemonteerd via zo'n adapter in de waterslang of getapt in de radiateur of rechtstreeks in het blok?
-
- Posts: 1054
- Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm
Re: Laag hoog schakeling radiateurventilator
Heb twee liggen:
1) Nieuw & ongebruikt Dual speed regelaar van Flex a Lite, Instelbaar
2) Gebruikte Volvo dual speed relay met sensor en als ik me goed kan herinneren een bung om in je rad te lassen.
Hoor wel als je interesse hebt.
1) Nieuw & ongebruikt Dual speed regelaar van Flex a Lite, Instelbaar
2) Gebruikte Volvo dual speed relay met sensor en als ik me goed kan herinneren een bung om in je rad te lassen.
Hoor wel als je interesse hebt.
Re: Laag hoog schakeling radiateurventilator
Ik heb al een volvo dual speed relay zoek alleen nog een sensor
-
- Posts: 55
- Joined: Sun Apr 25, 2010 1:38 pm
Re: Laag hoog schakeling radiateurventilator
Ik heb hem gesoldeerd in de radiateur en heb BMW P/N 61318361787 -- Temperature Switch, radiator fan 180°/195° gebruikt.
Die adapter in de waterslang kan je ook doen volgens mij kan je die bij specialpartz kopen.
Die adapter in de waterslang kan je ook doen volgens mij kan je die bij specialpartz kopen.
Re: Laag hoog schakeling radiateurventilator
https://www.shop.perma-cool.com/19126-S ... -19126.htm
Als voorbeeld heb ik ongeveer het zelfde type toegepast als zichtbaar in boven staande link op m’n sub en in de beschrijving stond zowel duwend als trekken mogelijk, maar met inleveren van koel vermogen in de duwende montage.
Als voorbeeld heb ik ongeveer het zelfde type toegepast als zichtbaar in boven staande link op m’n sub en in de beschrijving stond zowel duwend als trekken mogelijk, maar met inleveren van koel vermogen in de duwende montage.
Re: Laag hoog schakeling radiateurventilator
voor het solderen moet je zeker de radiateur uitbouwen en horizontaal hebben om een goede soldering te krijgen toch?
of is er een andere methode om er schroefdraad plug in te krijgen?
of is er een andere methode om er schroefdraad plug in te krijgen?
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
Re: Laag hoog schakeling radiateurventilator
Ik had die Dual speed regelaar van Flex a Lite 31165, wat een bagger zooi. Zo'n China fan doet het er prima op.
maar een "echte" fan van een Europese auto en hij schakelt domweg niet meer in of je frituurt hem.
Heb nu de duw fan's van een Renault Espace. 2 stuks, schakelen in op serie 6 volt per stuk en bij de 2de temp schakelen ze parallel (dus ieder 12 volt).
Dit via 3 relais geschakeld met een voeler in de retour slang van de radiateur naar de waterpomp.
De temp. van de voeler ligt eraan waar je hem plaatst en hoeveel graden thermostaat je heb.
Intake, kop, ingaande radiatorslang of uitgaande slang. Heb voor de uitgaande slang gekozen en ze schakelen erg rustig in en uit.
Moet zeggen, hij is nog nooit doorgeschakeld naar de parallel stand. De hele koeling setup is ruim voldoende om mijn bbc 396 koel te houden.
De sensor die ik heb schakelt op: 1ste stand 87 in en 82 uit 2de stand 92 in en 87 uit.
Heb er een 82 graden thermostaat in.
Doe je de sensor aan de ingang zijde van je radiator moet je hogere temperaturen kiezen.
maar een "echte" fan van een Europese auto en hij schakelt domweg niet meer in of je frituurt hem.
Heb nu de duw fan's van een Renault Espace. 2 stuks, schakelen in op serie 6 volt per stuk en bij de 2de temp schakelen ze parallel (dus ieder 12 volt).
Dit via 3 relais geschakeld met een voeler in de retour slang van de radiateur naar de waterpomp.
De temp. van de voeler ligt eraan waar je hem plaatst en hoeveel graden thermostaat je heb.
Intake, kop, ingaande radiatorslang of uitgaande slang. Heb voor de uitgaande slang gekozen en ze schakelen erg rustig in en uit.
Moet zeggen, hij is nog nooit doorgeschakeld naar de parallel stand. De hele koeling setup is ruim voldoende om mijn bbc 396 koel te houden.
De sensor die ik heb schakelt op: 1ste stand 87 in en 82 uit 2de stand 92 in en 87 uit.
Heb er een 82 graden thermostaat in.
Doe je de sensor aan de ingang zijde van je radiator moet je hogere temperaturen kiezen.
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
Re: Laag hoog schakeling radiateurventilator
Dit is de schakeling die ik heb:
Re: Laag hoog schakeling radiateurventilator
thanks heb je de spullen bij specialpartz gekocht?
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
Re: Laag hoog schakeling radiateurventilator
Waar halen jullie die stekkers vandaan? Ik heb al een ventilator (zo'n Taurus geval) en overweeg een Volvo controller te halen, maar dan heb je de stekkers nog niet. Ik vermoed dat dat industrie standaarden zijn, maar hoe kom je daar achter? Ik vind het ook geen gezicht om er van die universele dingetjes op te schuiven.