Dodge lek spruitstuk

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
apmain
Posts: 144
Joined: Thu Dec 08, 2011 9:25 am

Dodge lek spruitstuk

Post by apmain »

Hallo,

Ik heb een Dodge sportsman camper uit 1976 en toen ik van de week een stukje ging rijden ging de uitlaat lek. Na wat onderzoeken kwam ik er achter dat de vorige eigenaar waarschijnlijk een sensor gat (voor A.I.R. Smog of oxygen ofzo) heeft gevuld met uitlaatcement en heb ik er uit geblazen.
Nu zit dit gat in het spruitstuk vlak boven de flens. Ik heb even 2 foto's gemaakt en nu wil ik dit gat dichtmaken maar het lijkt wel of er geen schroefdraad zit.

Iemand hier ervaring mee of tips om dit te dichten zonder spruitstuk te demonteren. Dacht zelf aan tappen van schroefdraad en dan een bout er in draaien.

alvast bedankt
Albert
Image

Image
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Dodge lek spruitstuk

Post by Bromgabber »

Mocht het tappen niet lukken omdat je er niet bij kan of het materiaal niet mee werkt.
Kan je ook de voorpijp demonteren en een bout met koperen ringen er doorheen steken en een moer aan de andere kant met koperenring en dan vast draaien.
Verwacht dat een koperenring mooier afdicht op het spruitstuk oppervlak dan een ijzer ringetje.
apmain
Posts: 144
Joined: Thu Dec 08, 2011 9:25 am

Re: Dodge lek spruitstuk

Post by apmain »

goeie tip van die voorpijp demonteren soms is het zo simpel :)
Ik denk dat ik eerst met tappen ga proberen omdat voorpijp demonteren ook veel werk is. Ik moet dan beide kanten los halen omdat het 1 geheel is.

Enig idee wat daar heeft gezeten omdat er geen schroefdraad zit ?
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Dodge lek spruitstuk

Post by Bromgabber »

Misschien heeft er ooit schroefdraad ingezeten maar is dat weg gerrot.
Waarschijnlijk lambdasonde of luchtleiding.
Of zon heatriser klep zou ook nog kunnen.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Dodge lek spruitstuk

Post by boyanka »

Is een spruitstuk van idd een latere uitvoering ivm uitstoot. Normaal zit daar een stukje pijp in vast getikt. Meestal knijp je die pijp dicht en vervolgens dicht lassen
Post Reply