Ben m'n motor volledig nieuw aan het opbouwen, hogere compressie zuigers fellere nokkenas etc.
Is het dan foute zuinigheid om de bestaande drijfstangen te gebruiken of gewoon nieuwe bestellen voor 3 a 4 honderd?
Motor revisie drijfstangen
Re: Motor revisie drijfstangen
Als je lichtere koopt is dat natuurlijk ook meer vermogen
Re: Motor revisie drijfstangen
Dan moet het geheel wel dynamisch gebalanceerd worden.
Re: Motor revisie drijfstangen
Op rondheid en maat controleren. Wat voor schalen kwamen eruit? T is niet ongewoon .0005 overmaat te vinden. Dan moet je 2 setjes half delen een std en .001
Fabrieksspul us gebalanceerd op een bepaald gewicht. De nieuwe zuigers zijn vast een ander gewicht. Je kunt er bij kleine variaties wat aan de balanceervlakken wat afhalen maar bij veel vrrschil gaat dat niet. Beste is nieuwe floater pin zuigers en drijfstangen en dan alles laten balanceren oop bob gewicht. 100% roterend (big end + lager + 5gr olie) en 50% reciprocerend (zuiger + veren + pin + locks indien gebruikt + small end)
Alle zuigers met veren pin locks erbij matchen. Drijfstangen op big & small end mstchen en alles bijslijpen tot t op gewicht is.
Fabrieksspul us gebalanceerd op een bepaald gewicht. De nieuwe zuigers zijn vast een ander gewicht. Je kunt er bij kleine variaties wat aan de balanceervlakken wat afhalen maar bij veel vrrschil gaat dat niet. Beste is nieuwe floater pin zuigers en drijfstangen en dan alles laten balanceren oop bob gewicht. 100% roterend (big end + lager + 5gr olie) en 50% reciprocerend (zuiger + veren + pin + locks indien gebruikt + small end)
Alle zuigers met veren pin locks erbij matchen. Drijfstangen op big & small end mstchen en alles bijslijpen tot t op gewicht is.
Re: Motor revisie drijfstangen
Haha ik zit wel eens te denken om van m'n 350 een 383 stroker te maken corp maar als ik die verhalen van jou lees denk ik weer, laat maar zitten.